Deklaracja dostępności
Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do stron jednostek LP w domenie: .lasy.gov.pl
Data publikacji strony internetowej: 2012-07-01.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2019-03-06.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- brak alternatywy dla treści nietekstowych (filmy, nagrania dźwiękowe, obrazy fotograficzne, grafiki i infografiki);
- na stronie występują elementy o niewystarczającym minimalnym kontraście.
Oświadczenie sporządzono dnia 2020.07.20 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Pan Marek Matecki: tel. 22 185 53 63; email: dostepnosc.cyfrowa@lasy.gov.pl). Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Nadleśnictwo Susz, ul. Piastowska 36B, 14-240 Susz
Dojazd do budynku od ulicy Piastowskiej, przy witaczu z napisem Nadleśnictwo Susz drogą wzdłuż chodnika do parkingu.
Budynek posiada trzy kondygnacje użytkowe. Przed wejściem znajduje się przycisk umożliwiający skorzystanie z pomocy pracowników biura podczas poruszania się na zewnątrz i wewnątrz budynku. Standardowe godziny przebywania pracowników na terenie budynku to godziny 07:00 – 15:00.
Pojazdy parkowane są na ogólnodostępnym parkingu przed budynkiem i nie ma wyznaczonych miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych.
Wejście i wyjście do siedziby Nadleśnictwa znajduje się od strony parkingu i jest usytuowane na poziomie dziesięciu schodków przed drzwiami głównymi.
Przed wejściem do budynku nie ma pochylni dla wózków dla osób niepełnosprawnych. Wejście główne prowadzi do holu i sekretariatu.
Poruszanie się osób niepełnosprawnych po budynku nie jest możliwe ze względu na brak pochylni.
Korytarze przebiegają na jednym poziomie przez długość całego piętra. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów. Drzwi i przejścia w budynku posiadają minimalną szerokość 80 cm.
W budynku nie ma toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.
Po budynku można poruszać się z psem asystującym.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Budynek obsługiwany jest przez pracowników posługujących się tylko językiem polskim. Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.
W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazany jest kontakt telefoniczny na nr +55 242 72 00 lub e-mailowo na adres: susz@olsztyn.lasy.gov.pl.