Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Strona BIP zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Pani Monika Matl: tel. 33 854 35 21 ; email: ustron@katowice.lasy.gov.pl . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Dostępność architektoniczna
Nadleśnictwo Ustroń, ul. 3 Maja 108, 43-450 Ustroń
Nadleśnictwo Ustroń mieści się w budynkach biurowych: główny budynek ADM, budynek biurowo-gospodarczy i budynek świetlicy. Standardowe godziny przebywania pracowników w budynkach to godziny 07:00 – 15:00.
Budynek główny ADM składa się z 2 kondygnacji użytkowych. W budynku może przebywać 70 osób jednocześnie. Standardowe godziny przebywania pracowników na terenie budynku to godziny 07:00 – 15:00. W budynku biurowo-gospodarczym znajduje się biuro straży leśnej oraz archiwym. W budynku świetlicy mieści się sala narad oraz biblioteka Nadleśnictwa.
Wejście do siedziby Nadleśnictwa w budynku głównym administracji znajduje się od strony parkingu dla klientów i ul. 3 Maja 108 (ze schodami). Do wejscia od strony podwórza prowadzą schody oraz jest doprowadzony podjazd dla wózków dla osób niepełnosprawnych.
Pojazdy klientów parkowane są na ogólnodostępnym parkingu przed budynkiem. Nie ma wyznaczonych specjalnych miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych.
Wejście główne na parterze prowadzi do korytarza, z którego jest dostęp do biur: sekretariatu, nadleśniczego, zastępcy nadleśniczego, sekretarza, specjalisty ds. pracowniczych, kasy, toalety i klatki schodowej.
Poruszanie się osób niepełnosprawnych po budynku możliwe jest tylko na poziomie parteru. Nie ma możliwości poruszania się przez osoby niepełnosprawne na piętrze, ze względu na klatkę schodową.
Drzwi i przejścia w budynku posiadają minimalną szerokość 90 cm, umożliwiającą skorzystanie z przejścia osobie niepełnosprawnej.
Korytarz na parterze przebiega przez całą długość. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów.
W budynku na poziomie parteru znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.
Po budynku można poruszać się z psem asystującym.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Budynek obsługiwany jest przez pracowników posługujących się tylko językiem polskim. Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.
Istnieje możliwość skorzystania ze wsparcia tłumacza (na miejscu lub online) pod warunkiem umówienia wizyty i zgłoszenia takiej potrzeby co najmniej 3 dni wcześniej.
W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazany jest kontakt telefoniczny pod numerem 33 854 35 21 lub e-mailowo na adres: ustron@katowice.lasy.gov.pl