Deklaracja dostępności
Lasy Państwowe zobowiązują się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data publikacji strony internetowej: 2021-07-27.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 2021-07-27.
Strona BIP jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie sporządzono dnia 2021.07.27. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Pan Marek Matecki: tel. 22 185 53 63; email: dostepnosc.cyfrowa@lasy.gov.pl). Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Nadleśnictwo Żednia, Żednia 5, 16-050 Michałowo.
Siedziba Nadleśnictwa Żednia znajduje się w dwukondygnacyjnym budynku w pełni podpiwniczonym. Standardowe godziny przebywania pracowników na terenie budynku to godziny 07:30 – 15:30.
Wejście główne do siedziby znajduje się od strony parkingu. Wejście usytuowane jest na poziomie ośmiu schodków przed drzwiami głównymi. Obok wejścia głównego znajduje się urządzenie dźwigowe umożliwiające dostanie się do obiektu przez osoby niepełnosprawne. Dodatkowo do budynku można się dostać przez wejście techniczne od tyłu budynku, które zlokalizowane jest na poziomie dwóch schodów.
Pojazdy parkowane są na ogólnodostępnych parkingach przed budynkiem. Przed budynkiem znajdują się dwa odpowiednio oznaczone miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych.
Wejście główne prowadzi do holu. Sekretariat znajduje się na pierwszym piętrze, gdzie dokonuje się rejestracji gości. Goście są doprowadzani na miejsce spotkania przez osobę, z którą byli umówieni.
Poruszanie się osób niepełnosprawnych jest możliwe po całym budynku. Wejście do budynku odbywa się za pomocą urządzenia dźwigowego, a następnie przemieszczanie się na wyższe lub niższe kondygnacje jest możliwe przy pomocy schodołazu kroczącego. Przemieszczanie się w obrębie budynku jest w pełni możliwe przez osoby niepełnosprawne bez żadnych ograniczeń. Na pierwszej oraz drugiej kondygnacji znajduje się toaleta dla osób niepełnosprawnych, wyposażona w instalacje przyzywową.
Korytarze przebiegają na różnych poziomach przez długość całego piętra. Wejścia do pomieszczeń biurowych nie posiadają progów.
W budynku nie ma szczególnych oznaczeń ani systemów dźwiękowych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.
Po budynku można poruszać się z psem asystującym.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych. Budynek obsługiwany jest przez pracowników posługujących się tylko językiem polskim. Wśród pracowników nie ma tłumacza języka migowego.
Istnieje możliwość skorzystania ze wsparcia tłumacza (na miejscu lub online) pod warunkiem umówienia wizyty i zgłoszenia takiej potrzeby co najmniej 3 dni wcześniej.
W celu ułatwienia rozstrzygnięcia danej sprawy bądź ustalenia terminu spotkania wskazany jest kontakt telefoniczny na nr 85 7175-251 lub e-mailowo: zednia@bialystok.lasy.gov.pl.