W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Warsztaty dla nauczycieli z analizy funkcjonalnej tancerzy klasycznych 2023

25.10.2023

grafika: u góry napis warsztaty dla nauczycieli z analizy funkcjonalnej tancerzy klasycznych 2023, pośrodku grafiki zdjęcie anatomiczne stawu kolanowego. 27-28 października 2023 Ogólnokształcąca Szkołą Baletowa im. Feliksa Parnella w Łodzi.

W najbliższy piątek i sobotę w naszej szkole odbędzie się druga edycja Ogólnopolskich Warsztatów z Analizy Funkcjonalnej Tancerzy Klasycznych skierowana do nauczycieli tańca ogólnokształcących szkół baletowych. Z kolei w poniedziałek rozpocznie się trzecia edycja warsztatów z analizy funkcjonalnej przeznaczona wyłącznie dla nauczycieli naszej szkoły.

W tym roku zajęcia będą skupione wokół tematu odcinka lędźwiowego kręgosłupa, optymalizacji ruchów tanecznych i prewencji przeciążeń. Jest to bardzo ważny temat w praktyce zawodowej tancerza, ponieważ równowaga mięśniowa wokół kręgosłupa lędźwiowego wpływa na ogólną postawę tancerza i jego koordynację ruchową, a przez to rozwijanie swoich umiejętności artystycznych i przedłużenie kariery zawodowej.

Prowadzącą warsztaty jest, tak jak w poprzednich edycjach, p. Daria Dadun-Gordon - tancerka, profesor tańca klasycznego, specjalistka analizy funkcjonalnej ciała w ruchu tanecznym.

Daria Dadun-Gordon jest absolwentką Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. Janiny Jarzynówny-Sobczak w Gdańsku. Od 1987 r. pracowała w Teatrze Wielkim w Warszawie, początkowo na stanowisku koryfejki. Rok później awansowała do rangi solistki, by już w 1990 zostać pierwszą solistką. W 1988 otrzymała Medal im. Leona Wójcikowskiego.
W 1991 wyjechała za granicę. Po krótkich występach w Städtische Bühnen w Dortmundzie, od listopada 1991 została solistką w Ballet National de Nancy et de Lorraine pod dyrekcją Pierrea Lacotte’a. Jako solistka wystąpiła w jego opracowaniach choreograficznych takich baletów jak: Giselle, L’Ombre, Marco Spada, Jezioro łabędzie, La Sylphide. Tańczyła też w baletach współczesnych takich choreografów, jak: C. Armitage i A. Lagraa.
W 2000 otrzymała dyplom państwowy z pedagogiki baletowej w Centre Nationale la Danse w Paryżu, a w latach 2005–2007 studiowała w Conservatoire National Supérieures Musique et Danse w Lyonie. W 2013 rozpoczęła studia w Centre d’Études Supérieures Musique et Danse w Poitou-Charentes w kierunku analizy funkcjonalnej ciała w ruchu tanecznym.
Jest pedagogiem tańca klasycznego w Centre Choréographique National – Ballet de Lorraine oraz w Conservatoire National de Musique et de Danse w Strasburgu. Była jurorką w II Ogólnopolskim Konkursie Młodych Tancerzy w Gdańsku 2006 i XVII Ogólnopolskim Konkursie Tańca 2011. Pracuje jako profesor tańca klasycznego w Balet National w Nancy.

{"register":{"columns":[]}}