Projekty unijne
Termomodernizacja
W latach 2018/2019 w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. F. Chopina w Bytomiu została przeprowadzona termomodernizacja budynków w ramach projektu "Kompleksowa modernizacja energetyczna wybranych państwowych placówek oświatowych szkolnictwa artystycznego w Polsce".
Projekt został sfinansowany z budżetu Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, którego beneficjentem jest Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Termomodernizacja budynków szkoły miała na celu wspieranie efektywności energetycznej oraz ograniczenie zużycia energii i zmniejszenie kosztów.
Prace obejmowały m. in.:
- wymianę stolarki okiennej, instalacji elektrycznej i grzewczej,
- montaż instalacji fotowoltaicznej,
- wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej.
https://www.gov.pl/web/kultura/termomodernizacja-panstwowych-szkol-artystycznych
Nauczyciel jako uczeń - w źrenicy wiedzy
Od roku szkolnego 2023/2024 do nadal w naszej szkole realizowany jest projekt pt.
Nauczyciel jako uczeń – w źrenicy wiedzy.
Jest on możliwy do realizacji dzięki wsparciu finansowemu z Unijnych Funduszy Europejskich.
DZIAŁANIA/ZADANIA
W ramach projektu są realizowane 3 mobilności kadry dydaktycznej, w których bierze udział 18 nauczycieli znajdujących się w niekorzystnej sytuacji (problemy zdrowotne, przeszkody społeczne, gospodarcze lub kulturowe).
Mobilności realizowane w ramach projektu:
1. wyjazd do włoskiej szkoły muzycznej William School Music – obserwacja pracy – job shadowing i wymiana doświadczeń – 6 nauczycieli,
2. wyjazd do Irlandii i udział w intensywnym kursie językowym w szkole Everest Language School – 6 nauczycieli,
3. wyjazd na Maltę i udział w kursie jogi i prawidłowego oddychania w studio The Breathing Space Sliema – 6 nauczycieli.
GRUPA DOLECOWA
Grupą docelową projektu są nauczyciele szkoły. W pośredni sposób skorzystają również uczniowie i inni nauczyciele szkoły, którym zostanie przekazania wiedza zdobyta w trakcie mobilności.
CELE
Projekt ma na celu wzmocnienie kompetencji i dobrostanu nauczycieli szkoły oraz wpływa na wszechstronny rozwój społeczności szkolnej – grona pedagogicznego i uczniów.
Głównym celem jest wzrost kompetencji językowych nauczycieli, zachęcenie zarówno pedagogów jak i uczniów do korzystania z języków obcych oraz aktywne stosowanie języka obcego w edukacji i korzystanie z anglojęzycznych źródeł.
Celem projektu jest również wzrost świadomości ciała i oddechu, co będzie niezwykle pomocne w pracy pedagoga i ucznia: muzyka – instrumentalisty i wokalisty.
Ważnym celem mobilności jest dbałość o metody nauczania – dzięki job shadowing społeczność nauczycielska może poznać inny sposób nauczania i poszerzyć własny zakres metod dydaktycznych.
W czasie mobilności zwracano także uwagę na rozwiązania proekologiczne, które mogą być zastosowane w naszej placówce.
REZULTATY
Efektem mobilności jest poprawa niekorzystnej sytuacji uczestników oraz wzrost kompetencji nauczycieli i ich znaczący wpływ na środowisko uczniowskie i nauczycielskie.
WARTOSĆ PRZEDSIEWZIĘCIA
225 755, 49 PLN
WYSOKOŚĆ WKŁADU Z FUNDUSZY EUROPEJSKICH
186 302, 51 PLN