W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Projekty unijne

Termomodernizacja

W latach 2018/2019 w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. F. Chopina w Bytomiu została przeprowadzona termomodernizacja budynków  w ramach projektu "Kompleksowa modernizacja energetyczna wybranych państwowych placówek oświatowych szkolnictwa artystycznego w Polsce".

Projekt został  sfinansowany z budżetu Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, którego beneficjentem jest  Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Termomodernizacja  budynków szkoły miała na celu wspieranie efektywności energetycznej oraz ograniczenie zużycia energii i zmniejszenie kosztów.

Prace obejmowały m. in.:

- wymianę stolarki okiennej, instalacji elektrycznej i grzewczej,

- montaż instalacji fotowoltaicznej,

- wykonanie instalacji wentylacji mechanicznej.

 

https://www.gov.pl/web/kultura/termomodernizacja-panstwowych-szkol-artystycznych

https://www.gov.pl/web/cea/termomodernizacja

Nauczyciel jako uczeń - w źrenicy wiedzy

Od roku szkolnego 2023/2024 do nadal w naszej szkole realizowany jest projekt pt.  

Nauczyciel jako uczeń – w źrenicy wiedzy.

Jest on możliwy do realizacji dzięki wsparciu finansowemu z Unijnych Funduszy Europejskich.

DZIAŁANIA/ZADANIA

W ramach projektu są realizowane 3 mobilności kadry dydaktycznej, w których bierze udział 18 nauczycieli znajdujących się w niekorzystnej sytuacji (problemy zdrowotne, przeszkody społeczne, gospodarcze lub kulturowe).

Mobilności realizowane w ramach projektu:

1. wyjazd do włoskiej szkoły muzycznej William School Music – obserwacja pracy – job shadowing i wymiana doświadczeń – 6 nauczycieli,

2. wyjazd do Irlandii i udział w intensywnym kursie językowym w szkole Everest Language School – 6 nauczycieli,

3. wyjazd na Maltę i udział w kursie jogi i prawidłowego oddychania w studio The Breathing Space Sliema – 6 nauczycieli.

GRUPA DOLECOWA

Grupą docelową projektu są nauczyciele szkoły. W pośredni sposób skorzystają również uczniowie i inni nauczyciele szkoły, którym zostanie przekazania wiedza zdobyta w trakcie mobilności.

CELE

Projekt ma na celu wzmocnienie kompetencji i dobrostanu nauczycieli szkoły oraz wpływa na wszechstronny rozwój społeczności szkolnej – grona pedagogicznego i uczniów.

Głównym celem jest wzrost kompetencji językowych nauczycieli, zachęcenie zarówno pedagogów jak i uczniów do korzystania z języków obcych oraz aktywne stosowanie języka obcego w edukacji i korzystanie z anglojęzycznych źródeł.

Celem projektu jest również wzrost świadomości ciała i oddechu, co będzie niezwykle pomocne w pracy pedagoga i ucznia: muzyka – instrumentalisty i wokalisty.

Ważnym  celem mobilności jest dbałość o metody nauczania – dzięki job shadowing społeczność nauczycielska może poznać inny sposób nauczania i poszerzyć własny zakres metod dydaktycznych.

W czasie mobilności zwracano także uwagę na rozwiązania proekologiczne, które mogą być zastosowane w naszej placówce.

REZULTATY

Efektem mobilności jest poprawa niekorzystnej sytuacji uczestników oraz wzrost kompetencji nauczycieli i ich znaczący wpływ na środowisko uczniowskie i nauczycielskie.

WARTOSĆ PRZEDSIEWZIĘCIA

225 755, 49 PLN

WYSOKOŚĆ WKŁADU Z FUNDUSZY EUROPEJSKICH

186 302, 51 PLN

 

Więcej: https://www.rozwojspoleczny.gov.pl/