W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Tomasz Daroch - wiolonczela Monologue. Polish solo cello works

okładka płyty

 Tomasz Daroch - wiolonczela
 Monologue. Polish solo cello works
 (J. Fitelberg, G. Bacewicz, W. Lutosławski, P. Moss, J. Krenz, K. Penderecki, K. Meyer)
 DUX Recording Producers 2021, DUX 1771 (56’52)

 Nieprzypadkowo właśnie ta płyta inauguruje naszą rubrykę - Tomasz Daroch to bowiem najbardziej utytułowany absolwent   Sosnowej ostatnich lat. Po serii spektakularnych sukcesów konkursowych, że wspomnieć tu choćby tylko Grand Prix w VIII   Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. W. Lutosławskiego w Warszawie, zdobył uznanie jako solista, koncertując   w wielu krajach z renomowanymi orkiestrami i dyrygentami. Występuje również w składach kameralnych, m.in. w Polish Cello Quartet oraz w Daroch Trio (ze swoimi siostrami Anną i Marią, także absolwentkami Sosnowej).
Monologue, jak sugeruje tytuł, zawiera kompozycje wyłącznie na wiolonczelę solo. Poza opracowaniem Kaprysu polskiego Grażyny Bacewicz, autorstwa innego znanego wiolonczelisty Andrzeja Orkisza, wszystkie utwory to pozycje oryginalne, przeznaczone na ten właśnie instrument. Są wśród nich dzieła największych mistrzów naszej muzycznej awangardy, takich jak Witold Lutosławski (Wariacja Sacherowska), Krzysztof Penderecki (Divertimento) czy Krzysztof Meyer (tytułowy Monologue). Na uwagę zasługują jednak również kompozycje twórców mniej znanych - Sonata Jerzego Fitelberga, Récit Piotra Mossa i Impromptu Jana Krenza - zwłaszcza, że wszystkie mają na płycie swoją światową fonograficzną premierę.
Płyta jest zatem ze wszech miar godna polecenia, tak ze względu na osobę wykonawcy, jak i z uwagi na bardzo ciekawy i rzadko nagrywany repertuar.

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}