Wniosek o wydanie mLegitymacji
16.12.2024
Nasza szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacja. mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak papierowa legitymacja – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych.
mLegitymacja
Nasza szkoła przystąpiła do projektu mLegitymacja.
mLegitymacja to legitymacja szkolna w telefonie będąca częścią aplikacji mObywatel. Jest bezpiecznym, nowoczesnym i bezpłatnym narzędziem, które – identycznie jak papierowa legitymacja – poświadcza uprawnienia uczniów do ulgowych przejazdów kolejowych, czy autobusowych.
W tym mobilnym dokumencie zapisane są wszystkie dane, które można znaleźć w
papierowej legitymacji: imię i nazwisko ucznia, numer legitymacji, datę wydania,
termin ważności, status użytkownika (uczeń), datę urodzenia, PESEL, nazwę i adres
szkoły.
Uczniowie mogą korzystać z mLegitymacji w tych samych sytuacjach, w których
obecnie korzystają z „tradycyjnych” dokumentów: podczas kontroli biletów, przy
zakupie biletów do kina itp.
Mobilną legitymację może otrzymać każdy uczeń, któremu wcześniej wydano
tradycyjną wersję dokumentu. Okres ważności mLegitymacji jest taki sam jak okres
ważności wydanej wcześniej wersji papierowej. W przypadku utraty ważności
„tradycyjnej” legitymacji, mobilna wersja będzie unieważniana. Unieważnienie będzie
mogło być dokonane przez szkołę także w przypadku utraty mLegitymacji na skutek
uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym była
przechowywana (mLegitymacja jest przypisana do konkretnego urządzenia – w
momencie zgubienia lub kradzieży telefonu należy natychmiastowo poinformować
osoby odpowiedzialne za wydawanie mLegitymacji).
Wydawanie/Uruchomienie mLegitymacji
Aby uruchomić mLegitymację należy:
- Złożyć wniosek do dyrektora szkoły o wydanie mLegitymacji (pełnoletni uczeń, rodzin/opiekun prawny niepełnoletniego ucznia) – w sekretariacie szkoły.
- Wysłać na adres sekretariatu (sekretariat@plastyk.bydgoszcz.pl) zdjęcie legitymacyjne w formacie JPG lub JPEG w rozmiarze do 5 MB, podpisane w nazwie pliku imieniem i nazwiskiem ucznia oraz klasą (zdjęcie będzie przechowywane przez 30 dni, do momentu wygenerowania mLegitymacji. Po tym czasie zostanie usunięte).
- Pobrać Aplikację mObywatel, potwierdzić regulamin.
Po otrzymaniu ze szkoły kodu aktywacyjnego uruchomić System na urządzeniu.
Materiały
Wniosek o wydanie mLegitymacjiWNIOSEK_O_WYDANIE_mLEGITYMACJI.docx 0.01MB Instrukcja
instrukcja.pdf 0.39MB