Informacje o rekrutacji
Informacje o rekrutacji na rok 2024/2025
UWAGA - prosimy śledzić na bieżąco informacje na stronie szkoły dotyczące rekrutacji
DOKUMENTY REKRUTACYJNE:
- załącznik 1 (link na dole strony),
- dwa zdjęcia legitymacyjne,
- zaświadczenie o uczęszczaniu do klasy VIII szkoły podstawowej,
- zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w danej publicznej szkole artystycznej, wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej
(przykładowy wzór zaświadczenia i podstawa prawna - w linku na dole strony. Lekarz może wydać zaświadczenie na innym druku.) - w przypadku przyjęcia do szkoły - świadectwo ukończenia szkoły podstawowej – niezwłocznie po otrzymaniu
Dokumenty prosimy składać w sekretariacie od 18 marca do 04 czerwca 2024 r. do godziny 15.00 (w przypadku wysyłania dokumentów drogą pocztową prosimy zadbać, aby dokumenty dotarły do sekretariatu do 04 czerwca 2024 r.)
Szkoła nie prowadzi rekrutacji elektronicznie.
EGZAMINY WSTĘPNE
Egzaminy wstępne odbędą się 10-11 czerwca 2024 r. od godziny 9.00
Należy przybyć o godzinie 8.15 ponieważ losowanie miejsc rozpocznie się ok.8.20.
Egzaminy wstępne do w liceum sztuk plastycznych to egzamin praktyczny z rysunku, malarstwa, kompozycji przestrzennej oraz egzaminu ustnego ze znajomości zagadnień związanych z różnymi dziedzinami sztuk plastycznych w zakresie objętym podstawą programową kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej;
RYSUNEK (10.06.2024, godzina 9:00 - 10:30 + 12.30 – 13.15)
Na egzaminie wstępnym kandydaci wykonują ołówkiem rysunek na podstawie obserwacji:
- martwa natura, na kartonie/ bloku technicznym formatu A3. Czas realizacji 90 min.
- linearny szkic postaci ludzkiej (bez światłocienia) , na kartonie/ bloku technicznym formatu A3. Czas realizacji 45 min.
Wymagania dotyczące realizacji prac rysunkowych:
należy zwracać uwagę na poprawną kompozycję, proporcje i budowę elementów, właściwy modelunek światłocieniowy oraz zróżnicowanie kreski. W pracy rysunkowej należy również stosować poprawną perspektywę w budowie elementów martwej natury/ postaci oraz w ukazaniu planów i przestrzeni.
MALARSTWO (10.06.2024, godzina 10:45 - 12:15)
Drugą część egzaminu stanowi praca malarska wykonana na podstawie obserwacji martwej natury, namalowana farbami temperowymi lub plakatowymi lub akrylowymi na kartonie/ bloku technicznym formatu A3.
Czas realizacji 90 min.
Wymagania dotyczące realizacji prac malarskich:
należy namalować martwą naturę zwracając uwagę na właściwą kompozycję, proporcje i budowę ustawionych przedmiotów, wpływ światła na kolor. W pracy malarskiej należy również stosować poprawną perspektywę w budowie elementów martwej natury oraz ukazanie planów i przestrzeni.
KOMPOZYCJA PRZESTRZENNA (10.06.2024, godzina 13:30 - 15:00)
Na egzaminie wstępnym wymagana jest praca rzeźbiarska z obserwacji, wykonana w plastelinie.
Założeniem tej części egzaminu wstępnego jest poznanie umiejętności kandydata w budowaniu form przestrzennych.
Temat pracy opiera się na obserwacji natury i podawany jest przed egzaminem.
Format płaskorzeźby 10 x 15 cm.
Czas realizacji 90 min.
Wymagania dotyczące realizacji prac z kompozycji przestrzennej:
adekwatna realizacja danego tematu oparta na obserwacji formy, określenie prawidłowych proporcji i budowy poszczególnych elementów, znajomość zasad budowania bryły w konkretnym materiale rzeźbiarskim, właściwa skala i kompozycja.
EGZAMIN USTNY (11.06.2024, od godziny 9.00 – przybliżone godziny rozpoczęcia egzaminu dla poszczególnych kandydatów będą wywieszone w szkole 10.06.2024 r.)
Kandydaci wchodzą na egzamin pojedynczo, wg listy i losują po trzy pytania z listy. Egzamin ma formę rozmowy z komisją, w oparciu o znajomość zagadnień związanych z różnymi dziedzinami sztuk plastycznych, w zakresie objętym podstawą programową kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej.
POTRZEBNE MATERIAŁY
Na egzamin każdy z kandydatów przynosi materiały na egzaminy z rysunku i malarstwa. Materiały na egzamin z kompozycji przestrzennej zapewnia szkoła.
- blok techniczny A3
- miękkie ołówki (np. B2, B4, B6)
- gumkę do mazania
- farby akrylowe lub temperowe lub plakatowe
- pędzle o różnych szerokościach
- słoik na wodę
- paletę
- plastelinę w szarym kolorze (blok 1 kg)
- narzędzia rzeźbiarskie (szpatułki) do pracy w plastelinie
- nóż kuchenny z okrągłym czubkiem
OGŁOSZENIE WYNIKÓW
Wyniki zostaną przedstawione na stronie szkoły w zakładce REKRUTACJA, pod postacią indywidualnych numerów przyznanych uczniom w dniu egzaminu.
Lista osób zakwalifikowanych (którzy uzyskali min. 20 punktów i więcej) oraz niezakwalifikowanych (którzy uzyskali mniej, niż 20 punktów) zostanie ogłoszona w terminie 7 dni od przeprowadzenia egzaminu wstępnego, czyli do 18 czerwca 2024 r.
O przyjęciu do szkoły decyduje dostarczenie świadectwa ukończenia szkoły podstawowej (niezwłocznie po otrzymaniu, najpóźniej do 28.06.2024) i miejsce na liście wg ilości punktów. Lista uczniów PRZYJĘTYCH i NIEPRZYJĘTYCH do szkoły zostanie ogłoszona na stronie szkoły w zakładce REKRUTACJA do 05.08.2024 r.
INTERNAT
Internat, z którego korzystają uczniowie naszej szkoły należy do Zespołu Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kościelcu.
Podania należy składać na drukach pobranych w ZSRCKU Kościelec.
Internat nie pracuje w weekendy, ferie i wakacje.
BEZPIECZEŃSTWO
- kandydaci, którzy mają objawy chorobowe, mieli kontakt z osobą chorą, przebywają na kwarantannie - nie przychodzą na egzamin! Prosimy wówczas o kontakt telefoniczny z sekretariatem w celu ustalenia dodatkowego terminu. (niezbędne zaświadczenie lekarskie).
- kandydaci dezynfekują dłonie i zachowują bezpieczny dystans społeczny
- jeżeli pogoda na to pozwoli - prosimy o czekanie na losowanie przed szkołą, przed głównym wejściem.
- do szkoły mogą wejść jedynie kandydaci bez osób towarzyszących.
- w przypadku konieczności udania się do sekretariatu - prosimy o korzystanie z wejścia bocznego do szkoły.
W szkole prowadzone są konsultacje dla chętnych kandydatów. W celu umówienia spotkania należy skontaktować się z sekretariatem, tel. 63 27 20 741
Materiały
Regulamin przyjmowania uczniów do PLSPregulamin_przyjmowania_uczniow_do_plsp.pdf 0.25MB Załącznik nr 1
zalacznik_nr_1_koscielec.pdf 0.20MB WZÓR zaświadczenia od lekarza
zaswiadczenie_lekarskie.pdf 0.13MB
- Pierwsza publikacja:
- 10.01.2023 14:05 Paweł Tomczyk
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Krzysztof Pawlak
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Informacje o rekrutacji | 8.0 | 05.03.2024 09:43 Paweł Tomczyk |
Informacje o rekrutacji | 7.0 | 08.02.2024 10:06 Paweł Tomczyk |
Informacje o rekrutacji | 6.0 | 08.02.2024 10:02 Paweł Tomczyk |
Informacje o rekrutacji | 5.0 | 08.02.2024 09:53 Paweł Tomczyk |
Informacje o rekrutacji | 4.0 | 25.10.2023 15:11 Paweł Tomczyk |
Informacje o rekrutacji | 3.0 | 17.05.2023 09:06 Paweł Tomczyk |
Informacje o rekrutacji | 2.0 | 09.03.2023 12:34 Paweł Tomczyk |
Informacje o rekrutacji | 1.0 | 10.01.2023 14:05 Paweł Tomczyk |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP