Harmonogram rekrutacji
Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych w Łodzi ogłasza nabór na rok szkolny 2023/2024 do 5-letniego liceum plastycznego dla absolwentów szkół podstawowych.
Informujemy, że PLSP w Łodzi jest szkołą prowadzoną przez MKiDN, w związku z tym nie prowadzimy rejestracji kandydatów przez system elektroniczny dla edukacji samorządowej
Prowadzimy nabór na następujące kierunki:
- techniki graficzne – projektowanie graficzne
- formy użytkowe-wzornictwo – projektowanie wyrobów artystycznych
- formy użytkowe-wzornictwo – projektowanie ubioru
- fotografia i film – fotografia artystyczna
Zasady rekrutacji
O przyjęcie do klasy pierwszej może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy nie więcej niż 17 lat. Kwalifikacja i przyjęcie kandydatów do Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Łodzi odbywa się na podstawie egzaminu wstępnego. Od 24 kwietnia 2023 r. do 15 maja 2023 r. - kandydaci albo rodzice (prawni opiekunowie) niepełnoletnich kandydatów ubiegających się o przyjęcie do PLSP składają wniosek o przyjęcie do szkoły, dostarczony osobiście lub przesłany pocztą. Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych w Łodzi nie prowadzi naboru elektronicznego.
Do wniosku należy dołączyć:
- dwie fotografie z czytelnie wypisanym imieniem i nazwiskiem kandydata na odwrocie;
- zaświadczenie o uczęszczaniu do klasy 8 szkoły podstawowej z pieczęcią szkoły, podpisane przez wychowawcę klasy;
- zaświadczenie lekarskie od lekarza POZ o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w plastycznej szkole artystycznej (podaj lekarzowi podstawę prawną: Ustawa Prawo Oświatowe art.142.1 ust.2: Do pierwszego etapu postępowania rekrutacyjnego dopuszcza się kandydatów, którzy do wniosku o przyjęcie do publicznej szkoły lub publicznej placówki artystycznej dołączyli zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w danej publicznej szkole lub publicznej placówce artystycznej, wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej);
- w przypadku osób, które pobierały naukę poza granicą Rzeczypospolitej Polskiej – dokument stwierdzający ukończenie szkoły za granicą lub dokument wydany przez szkołę za granicą potwierdzający uczęszczanie ucznia przybywającego z zagranicy do szkoły za granicą i wskazujący klasę lub etap edukacji, które uczeń ukończył bądź po zakończeniu rekrutacji ukończy;
- w przypadku osób, które nie władają językiem polskim na tyle sprawnie, by podejść do egzaminu ustnego przeprowadzanego w tym języku – oświadczenie o tym fakcie.
Materiały
Wniosek o przyjęcie do PLSP w Łodziwniosek_o_przyjecie_do_PLSP.pdf 0.23MB Druk zaświadczenia lekarskiego
druk_zaswiadczenia_lekarskiego.pdf 0.15MB
Kandydaci, którzy zostali zakwalifikowani do przyjęcia do PLSP w Łodzi, uzupełniają dokumenty o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej oraz oryginał zaświadczenia Centralnej Komisji Egzaminacyjnej o uzyskanych wynikach na egzaminie po ósmej klasie.
Egzamin wstępny do Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Łodzi:
Terminy, o których nie można zapomnieć:
22 marca 2023, godz. 13.30-17.00 - drzwi otwarte
od 24 kwietnia do 15 maja 2023 - składanie dokumentów
29, 30 maja 2023 - egzamin praktyczny
31 maja 2023 - egzamin teoretyczny
5 czerwca 2023 - ogłoszenie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych
od 6 do 16 czerwca 2023 - czas na wnoszenie odwołań od wyników
do 23 czerwca 2023 - rozpatrzenie przez Dyrektora szkoły odwołań od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej
do 17 lipca 2023 - składanie świadectw ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczeń CKE o wynikach egzaminu po ósmej klasie (oryginały)
18 lipca 2023 - ogłoszenie listy osób przyjętych do PLSP
I część egzamin praktyczny – 29-30.05.2023 r.
- Egzamin z rysunku – 9.00-10.30
praca na formacie A3, studium walorowe martwej natury
czas pracy 90 minut. - Egzamin z malarstwa – 10.45-12.15
praca na formacie A3, studium kolorystyczne martwej natury,
czas pracy 90 minut. - Egzamin z kompozycji przestrzennej – 12.30-14.00
praca z plasteliny,
czas pracy 90 minut.
Zdający muszą posiadać we własnym zakresie:
- ołówki miękkie (zakres: B-8B) do pracy rysunkowej,
- farby wodne (akryl, tempera, plakatowe), pędzle, naczynie na wodę, paletę,
- szpatułki, nóż do pracy w plastelinie,
- plastelinę w jednorodnym kolorze (szarym lub brązowym) do pracy z kompozycji przestrzennej – 0,5 kg,
- tekturkę - podkład pod kompozycję 20 x 20 cm,
- pudełko do zapakowania kompozycji 20 x 20 x 20 cm.
Zdający mają zapewnione: papier do wykonania prac rysunkowych i malarskich.
II część egzamin teoretyczny – 31 maja 2023 r. od godz. 8.15.
Egzamin ustny ze znajomości zagadnień związanych z różnymi dziedzinami sztuk plastycznych w zakresie objętym podstawą programową dla szkoły podstawowej.
Kandydat przygotowuje w domu prezentację twórczości wybranego artysty.
Przedstawia ją Komisji w formie ustnej na podstawie wydrukowanych w formacie A4 kolorowych reprodukcji, przedstawia także konspekt (plan wypowiedzi) zawierający bibliografię.
Odpowiada na pytania związane z różnymi dziedzinami sztuk plastycznych w zakresie objętym podstawą programową dla szkoły podstawowej - zalecana lektura przygotowująca do egzaminu ustnego: S. K. Stopczyk, Bliżej sztuki, Wydawnictwo WSiP.
Zdający zgłaszają się na egzamin z legitymacją szkolną lub innym dokumentem ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość pół godziny przed rozpoczęciem egzaminu. Zdający pozostaje podczas egzaminu cały czas w budynku szkoły; opuszczenie budynku oznacza zakończenie egzaminu.
Kodowanie
W dniu egzaminu każdy kandydat otrzyma indywidualny kod, którym opisuje wykonane na egzaminie praktycznym prace plastyczne. Wyniki egzaminu zostaną zamieszczone na tablicy ogłoszeń w siedzibie Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Łodzi i na stronie internetowej szkoły przez umieszczenie indywidualnych kodów, a nie nazwisk kandydatów.
Rekrutacja dla cudzoziemców
Cudzoziemców obowiązuje taka sama procedura rekrutacji: terminy, ilość egzaminów.
Zasady opłat dla cudzoziemców reguluje Zarządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie wysokości opłat za korzystanie z nauki w publicznych szkołach artystycznych oraz za udzielane świadczenia w publicznych placówkach zapewniających opiekę i wychowanie uczniom szkół artystycznych w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania oraz sposobu wnoszenia tych opłat. Zarządzenie w tej sprawie wydał również Dyrektor Centrum Edukacji Artystycznej. Z wnioskiem o zwolnienie z opłat występują rodzice kandydata.
Materiały
Zarządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 14 listopada 2017 r. w sprawie wysokości opłat za korzystanie z nauki w publicznych szkołach artystycznych oraz za udzielane świadczenia w publicznych placówkach zapewniających opiekę i wychowanie uczniom szkół artystycznych w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania oraz sposobu wnoszenia tych opłatZarzadzenie_MKiDN_ws_opłat.pdf 0.47MB Zarządzenie Dyrektora CEA z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat
Zarządzenie_Dyrektora_CEA_z_dnia_7_lutego_2020_r.pdf 1.02MB Informacje jakie muszą być zawarte we wniosku dotyczącego zwolnienia z opłat
Wniosek_dot_zwolnienia_z_opłat.pdf 0.77MB
- Pierwsza publikacja:
- 05.01.2023 12:40 Magdalena Modrzejewska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Jolanta Mastalerz
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Harmonogram rekrutacji | 5.0 | 16.02.2024 22:06 Magdalena Modrzejewska |
Harmonogram rekrutacji | 4.0 | 25.04.2023 14:42 Magdalena Modrzejewska |
Harmonogram rekrutacji | 3.0 | 25.04.2023 13:53 Magdalena Modrzejewska |
Harmonogram rekrutacji | 2.0 | 06.03.2023 09:31 Magdalena Modrzejewska |
Harmonogram rekrutacji | 1.0 | 05.01.2023 12:40 Magdalena Modrzejewska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP