Konkurs na staż urzędniczy w Prokuraturze Okręgowej w Jeleniej Górze
Prokuratura Okręgowa w Jeleniej Górze ogłasza konkurs na staż urzędniczy w Prokuraturze Okręgowej w Jeleniej Górze
Ilość etatów: 1
Konkurs odbędzie się w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Jeleniej Górze przy ul. Muzealnej 9
ilość etapów konkursu : 3
Wymagania konieczne dla kandydata na staż urzędniczy:
Wymagania dla kandydata na staż urzędniczy w prokuraturze określa art. 2 pkt 1-6 Ustawy o pracownikach sądów i prokuratury z dnia 18 grudnia 1998r. (Dz. U. z 2018 roku, poz. 577) oraz Załącznik Nr 1 do Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 3 marca 2017 roku w sprawie stanowisk i szczegółowych zasad wynagradzania urzędników i innych pracowników sądów i prokuratury oraz odbywania stażu urzędniczego (Dz. U. 2021 poz. 2288), tzn. na staż urzędniczy może być przyjęta osoba, która:
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych,
- o nieposzlakowanej opinii,
- nie była karana za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
- przeciwko której nie jest prowadzone postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
- która ma co najmniej wykształcenie średnie oraz zdany egzamin maturalny,
- posiadająca stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku urzędniczym.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- prowadzenie urządzeń ewidencyjnych określonych w Zarządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 lipca 2021 roku w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów oraz innych działów administracji w powszechnych jednostkach organizacyjnych prokuratury (Dz.Urz.MS z 2021 r. poz. 170),
- wykonywanie prac kancelaryjno–biurowych i pomocniczych w sprawach prowadzonych przez prokuratorów w ramach ich ustawowych kompetencji oraz zleconych czynności formalnoprawnych przewidzianych w ustawach, jeżeli do ich wykonania nie jest uprawniony wyłącznie prokurator,
- wykonywanie czynności z zakresu administracji Prokuratora Rejonowego,
- prowadzenie korespondencji, redagowanie projektów pism,
- zapewnienie sprawnego obiegu wpływających i sporządzanych w prokuraturze dokumentów procesowych i innych pism oraz ich ewidencjonowanie
i rejestrowanie, - obsługa technicznych urządzeń biurowych.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- wniosek o dopuszczenie do konkursu,
- CV,
- kserokopię świadectwa ukończenia szkoły średniej wraz z dokumentem potwierdzającym zdany egzamin maturalny lub kserokopia dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia i uzyskania tytułu zawodowego lub kserokopia odpisu dyplomu ukończenia wyższych studiów w Polsce i uzyskania tytułu magistra lub zagranicznych studiów uznanych w Polsce albo zaświadczeń o zdanym egzaminie magisterskim,
- oświadczenie kandydata o tym, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
- zgoda kandydata na przetwarzanie jego danych osobowych w celu rekrutacji,
- klauzula informacyjna w zakresie naboru na stanowisko (plik do pobrania
w formacie PDF na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Jeleniej Górze zakładka praca), - ewentualnie kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe.
Dokumenty należy składać w terminie do 3 października 2023 roku w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Jeleniej Górze (Kancelaria) lub drogą pocztową (decyduje data stempla pocztowego), przekazując dokumenty należy powołać się na sygnaturę konkursową: 3043-4.1111.5.2023
Informacje dodatkowe:
Konkurs składa się z trzech etapów przeprowadzonych przez trzyosobową Komisję, która zostanie ustanowiona na podstawie zarządzenia Prokuratora Okręgowego:
Etap I - wstępna selekcja zgłoszeń kandydatów pod kątem spełnienia wymogów formalnych przystąpienia do konkursu
Etap II - praktyczne sprawdzenie umiejętności obsługi komputera.
Etap III – rozmowa kwalifikacyjna. Przedmiotem rozmowy kwalifikacyjnej jest między innymi sprawdzenie wiedzy kandydatów z zakresu przepisów regulujących zasady funkcjonowania prokuratury, znajomości systemu organów władzy i administracji publicznej oraz organów wymiaru sprawiedliwości.
Komisja, po przeprowadzeniu pierwszego etapu konkursu, ustala listę kandydatów zakwalifikowanych do drugiego etapu konkursu odrębnym komunikatem.
Komisja po przeprowadzeniu drugiego etapu konkursu:
1/ dokonuje oceny każdego kandydata wyrażonej w skali punktowej od 1do10,
2/ ustala listę kandydatów zakwalifikowanych do trzeciego etapu konkursu,
ze wskazaniem liczby uzyskanych punktów uszeregowanych w porządku malejącym.
Lista kandydatów dopuszczonych do trzeciego etapu konkursu ze wskazaniem daty, miejsca i godziny rozpoczęcia zostanie zamieszczona na stronie internetowej tut. Prokuratury oraz w jej siedzibie na 7 dni przed terminem rozpoczęcia trzeciego etapu konkursu.
Po przeprowadzeniu etapu trzeciego konkursu sekretarz komisji niezwłocznie sporządza protokół zawierający w szczególności:
- listę kandydatów biorących udział w konkursie,
- listę kandydatów wybranych lub imię i nazwisko kandydata wybranego na stanowisko, na które przeprowadzony był konkurs,
- wyniki i oceny poszczególnych kandydatów.
Lista kandydatów wybranych lub imię i nazwisko kandydata wybranego na stanowisko, na które przeprowadzony był konkurs, podawana jest do publicznej wiadomości poprzez jej wywieszenie w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie prokuratury oraz na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Jeleniej Górze.
Całość dokumentacji z przebiegu konkursu sekretarz Komisji przekaże Prokuratorowi Okręgowemu w terminie 7 dni od dnia sporządzenia protokołu.
Protokół w części dotyczącej wyników i oceny kandydata udostępnia się na jego wniosek – w siedzibie prokuratury.
Osoby podejmujące pracę w prokuraturze odbywają staż urzędniczy, obejmujący zajęcia teoretyczne uwzględniające w szczególności organizację i funkcjonowanie prokuratury oraz zajęcia praktyczne, umożliwiające nabycie umiejętności zastosowania wiedzy teoretycznej w praktyce, który trwa 6 miesięcy i kończy się egzaminem. Stosunek pracy z osobą ubiegającą się o przyjęcie na staż urzędniczy nawiązuje się na podstawie umowy o pracę na czas określony.