Konkurs na staż urzędniczy w Prokuraturze Rejonowej w Bolesławcu
Prokuratura Okręgowa w Jeleniej Górze ogłasza konkurs na staż urzędniczy w Prokuraturze Rejonowej w Bolesławcu (3043-4. 1111.1.2024)
Ilość etatów: 1
Konkurs odbędzie się w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Jeleniej Górze przy ul. Muzealnej 9
ilość etapów konkursu : 3
Wymagania konieczne dla kandydata na staż urzędniczy:
Wymagania dla kandydata na staż urzędniczy w prokuraturze określa art. 2 pkt 1-6 Ustawy o pracownikach sądów i prokuratury z dnia 18 grudnia 1998r. (Dz. U. z 2018 roku, poz. 577) oraz Załącznik Nr 1 do Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 3 marca 2017 roku w sprawie stanowisk i szczegółowych zasad wynagradzania urzędników i innych pracowników sądów i prokuratury oraz odbywania stażu urzędniczego (Dz. U. 2023 poz. 2016), tzn. na staż urzędniczy może być przyjęta osoba, która:
1. posiada pełną zdolność do czynności prawnych,
2. o nieposzlakowanej opinii,
3. nie była karana za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
4. przeciwko której nie jest prowadzone postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
5. która ma co najmniej wykształcenie średnie oraz zdany egzamin maturalny,
6. posiadająca stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku urzędniczym.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
- prowadzenie urządzeń ewidencyjnych określonych w Zarządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 lipca 2021 roku w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów oraz innych działów administracji w powszechnych jednostkach organizacyjnych prokuratury (Dz.Urz.MS z 2021 r. poz. 170),
- wykonywanie prac kancelaryjno–biurowych i pomocniczych w sprawach prowadzonych przez prokuratorów w ramach ich ustawowych kompetencji oraz zleconych czynności formalnoprawnych przewidzianych w ustawach, jeżeli do ich wykonania nie jest uprawniony wyłącznie prokurator,
- wykonywanie czynności z zakresu administracji Prokuratora Rejonowego,
- prowadzenie korespondencji, redagowanie projektów pism,
- zapewnienie sprawnego obiegu wpływających i sporządzanych w prokuraturze dokumentów procesowych i innych pism oraz ich ewidencjonowanie i rejestrowanie,
- obsługa technicznych urządzeń biurowych.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- wniosek o dopuszczenie do konkursu,
- CV,
- kserokopię świadectwa ukończenia szkoły średniej wraz z dokumentem potwierdzającym zdany egzamin maturalny lub kserokopia dyplomu ukończenia studiów pierwszego stopnia i uzyskania tytułu zawodowego lub kserokopia odpisu dyplomu ukończenia wyższych studiów w Polsce i uzyskania tytułu magistra lub zagranicznych studiów uznanych w Polsce albo zaświadczeń o zdanym egzaminie magisterskim,
- oświadczenie kandydata o tym, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
- zgoda kandydata na przetwarzanie jego danych osobowych w celu rekrutacji,
- klauzula informacyjna w zakresie naboru na stanowisko (plik do pobrania
w formacie PDF na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Jeleniej Górze zakładka praca), - ewentualnie kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe.
Dokumenty należy składać w terminie do 12 kwietnia 2024 roku w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Jeleniej Górze (Kancelaria) lub drogą pocztową (decyduje data stempla pocztowego), przekazując dokumenty należy powołać się na sygnaturę konkursową: 3043-4.1111.1.2024
Informacje dodatkowe:
Konkurs składa się z trzech etapów przeprowadzonych przez trzyosobową Komisję, która zostanie ustanowiona na podstawie zarządzenia Prokuratora Okręgowego:
Etap I - wstępna selekcja zgłoszeń kandydatów pod kątem spełnienia wymogów formalnych przystąpienia do konkursu
Etap II - praktyczne sprawdzenie umiejętności obsługi komputera.
Etap III – rozmowa kwalifikacyjna. Przedmiotem rozmowy kwalifikacyjnej jest między innymi sprawdzenie wiedzy kandydatów z zakresu przepisów regulujących zasady funkcjonowania prokuratury, znajomości systemu organów władzy
i administracji publicznej oraz organów wymiaru sprawiedliwości.
Komisja, po przeprowadzeniu pierwszego etapu konkursu, ustala listę kandydatów zakwalifikowanych do drugiego etapu konkursu odrębnym komunikatem.
Komisja po przeprowadzeniu drugiego etapu konkursu:
1/ dokonuje oceny każdego kandydata wyrażonej w skali punktowej od 1do10,
2/ ustala listę kandydatów zakwalifikowanych do trzeciego etapu konkursu,
ze wskazaniem liczby uzyskanych punktów uszeregowanych w porządku malejącym.
Lista kandydatów dopuszczonych do trzeciego etapu konkursu ze wskazaniem daty, miejsca i godziny rozpoczęcia zostanie zamieszczona na stronie internetowej tut. Prokuratury na 7 dni przed terminem rozpoczęcia trzeciego etapu konkursu.
Po przeprowadzeniu etapu trzeciego konkursu sekretarz komisji niezwłocznie sporządza protokół zawierający w szczególności:
1. listę kandydatów biorących udział w konkursie,
2. listę kandydatów wybranych lub imię i nazwisko kandydata wybranego na stanowisko, na które przeprowadzony był konkurs,
3. wyniki i oceny poszczególnych kandydatów.
Lista kandydatów wybranych lub imię i nazwisko kandydata wybranego na stanowisko, na które przeprowadzony był konkurs, podawana jest do publicznej wiadomości poprzez jej zamieszczenie na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Jeleniej Górze.
Całość dokumentacji z przebiegu konkursu sekretarz Komisji przekaże Prokuratorowi Okręgowemu w terminie 7 dni od dnia sporządzenia protokołu.
Protokół w części dotyczącej wyników i oceny kandydata udostępnia się na jego wniosek – w siedzibie prokuratury.
Osoby podejmujące pracę w prokuraturze odbywają staż urzędniczy, obejmujący zajęcia teoretyczne uwzględniające w szczególności organizację i funkcjonowanie prokuratury oraz zajęcia praktyczne, umożliwiające nabycie umiejętności zastosowania wiedzy teoretycznej w praktyce, który trwa 6 miesięcy i kończy się egzaminem. Stosunek pracy z osobą ubiegającą się o przyjęcie na staż urzędniczy nawiązuje się na podstawie umowy o pracę na czas określony.