Konkurs na staż urzędniczy w Prokuraturze Rejonowej w Opolu
10.01.2025
Prokurator Okręgowy w Opolu ogłasza konkurs na staż urzędniczy w Prokuraturze Rejonowej w Opolu.
I. Nazwa i adres jednostki prokuratury: Prokuratura Okręgowa w Opolu, ul. Reymonta 24, 45-954 Opole
II. Oznaczenie konkursu – 3045-4.1111.1.2025
III. Liczba wolnych stanowisk: 2 etaty stażysty w Prokuraturze Rejonowej w Opolu.
IVa. Wymagania konieczne dla kandydata na staż urzędniczy:
Reguluje art. 2 pkt 1-4, i 6 Ustawy o pracownikach sądów i prokuratury z dnia 18 grudnia 1998 r. (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 577)
Na staż urzędniczy może być przyjęta osoba, która:
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych,
- o nieposzlakowanej opinii,
- nie była karana za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
- przeciwko której nie jest prowadzone postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
- posiadająca stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
IVb. Wymagania pożądane:
- doświadczenie w administracji publicznej,
- znajomość techniki pracy biurowej, w tym umiejętność posługiwania się sprzętem komputerowym (znajomość zaawansowanych funkcji programu WORD oraz Exel).
- znajomość zagadnień związanych z ochroną danych osobowych,
- samodzielność, odpowiedzialność, rzetelność,
- obowiązkowość,
- kreatywność,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność organizacji pracy,
- odporność na stres,
- komunikatywność,
- wysoka kultura osobista.
V. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
Wykonywanie czynności kancelaryjno-biurowych i pomocniczych zgodnie z przepisami ustaw oraz innymi przepisami prawa, a także zarządzeniami i poleceniami Prokuratora Generalnego oraz prokuratorów przełożonych, a w szczególności:
- czynności związane z sekretarską obsługą Prokuratora Rejonowego i Zastępcy (-ów) Prokuratora Rejonowego,
- ewidencjonowanie i rejestrowanie wpływających i sporządzanych w prokuraturze dokumentów procesowych i innych pism,
- prowadzenie repertoriów, rejestrów, wykazów kontrolnych i innych niezbędnych urządzeń ewidencyjnych oraz wpisywanie w nich aktualnych danych dotyczących biegu spraw i sposobu ich merytorycznego zakończenia,
- prowadzenie korespondencji, sporządzanie projektów pism i dokumentów z zakresu administracji kierownika jednostki,
- prowadzenie terminarzy wznowień zapewniających podejmowanie przez prokuratorów decyzji procesowych lub innych czynności w terminach przewidzianych prawem lub wskazanych przez prokuratorów,
- informowanie stron procesowych i ich pełnomocników o biegu spraw zawisłych w prokuraturze w zakresie przewidzianym przepisami prawa lub wskazanym przez prokuratorów,
- protokołowanie czynności procesowych wykonywanych przez prokuratorów,
- wykonywanie czynności biurowych i technicznych w toku opracowywania dokumentów,
- sporządzanie wezwań i zawiadomień oraz informowanie stron o terminach czynności procesowych wykonywanych przez prokuratorów,
- udostępnianie akt spraw, umożliwianie sporządzania z nich odpisów i kserokopii oraz sporządzanie i wydawanie - za zgodą prokuratora prowadzącego postępowanie przygotowawcze - odpłatnie uwierzytelnionych odpisów dokumentów lub kserokopii,
- sporządzanie zestawienia opłat i wydatków w postępowaniu przygotowawczym w oparciu o rachunki, faktury i inne dokumenty zawarte w aktach sprawy, przy uwzględnieniu innych kosztów postępowania wymienionych w aktach prawnych dotyczących takich kosztów,
- porządkowanie materiału aktowego, zszywanie akt głównych i podręcznych zakończonych postępowań, z uwzględnieniem wymogów w zakresie załączania materiałów do właściwych akt, ich numerowanie i umieszczanie odpowiednich adnotacji na okładkach,
- prowadzenie ewidencji dowodów rzeczowych, przyjmowanie ich i przechowywanie w jednostkach prokuratury oraz przekazywanie, zgodnie z decyzją prokuratora, do dyspozycji właściwych organów i uprawnionych osób,
- wykonywanie czynności związanych z zadaniami wynikającymi z ustawy z dnia 6 lipca 2001 r. o gromadzeniu, przetwarzaniu i przekazywaniu informacji kryminalnych oraz o Krajowym Systemie Informatycznym (tj. Dz.U. z 2019 r., poz.2126), wykonywanie zadań związanych z przekazywaniem i uzyskiwaniem informacji z Krajowego Rejestru Karnego, w tym informacji o osobie i o podmiocie zbiorowym, a także informacji z innych baz danych,
- wykonywanie czynności związanych z przygotowaniem danych do analizy kryminalnej,
- wykonywanie czynności związanych ze stosowaniem Systemu PROK-SYS,
- przygotowywanie okresowych (półrocznych i rocznych) sprawozdań statystycznych oraz w oparciu o wynikające z nich dane - projektów innych informacji o wynikach działalności prokuratury,
- wypełnianie formularzy sprawozdawczych dla potrzeb statystyki oraz innych formularzy przeznaczonych do przekazywania informacji źródłowych dla systemów informatycznych w formie elektronicznej,
- wykonywanie czynności związanych z archiwizowaniem akt, prowadzenie archiwum zakładowego, sporządzanie dokumentacji związanej z przekazywaniem akt do archiwum państwowego oraz przygotowywanie wniosków o zezwolenie na zniszczenie akt i materiałów niearchiwalnych po upływie okresu ich przechowywania w prokuraturze,
- wykonywanie czynności związanych z zapewnieniem niezbędnych w pracy prokuratury materiałów piśmiennych, druków, repertoriów, rejestrów i formularzy urzędowych oraz sprawdzanie, czy są one zgodne z obowiązującymi wykazami i wzorami,
- zapewnienie sprawnej obsługi biurowej związanej z rejestracją i kierowaniem do sądu spraw w postępowaniu przyspieszonym,
- wykonywanie innych czynności na polecenie kierownika jednostki lub uprawnionego prokuratora.
VI. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- wniosek o dopuszczenie do konkursu,
- kwestionariusz osobowy (plik do pobrania w materiałach ponizej ogłoszenia),
- życiorys,
- oświadczenie kandydata o tym, że nie był karany za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe oraz że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
- oświadczenia nr 3 i 9 o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby konkursu (pliki do pobrania w materiałach ponizej ogłoszenia).
VII. Termin złożenia dokumentów – do dnia 27 stycznia 2025 r. w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Opolu, w sekretariacie Prokuratora Okręgowego, lub drogą pocztową (decyduje data stempla pocztowego), przekazując dokumenty należy powołać się na sygnaturę konkursową: 3045-4.1111.1.2025
Uwaga! Nadsyłane dokumenty muszą być uporządkowane.
VIII. Termin i miejsce przeprowadzenia konkursu (praktyczne sprawdzenie umiejętności) – konkurs odbędzie się w sali konferencyjnej w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Opolu przy ul. Reymonta 24, natomiast jego termin wskazany zostanie w ogłoszeniu zamieszczonym w Biuletynie Informacji Publicznej - Prokuratury Okręgowej w Opolu
IX. Informacje dodatkowe:
Konkurs składa się z trzech etapów przeprowadzonych przez Komisję, która zostanie ustanowiona na podstawie zarządzenia Prokuratora Okręgowego:
- Etap I - Wstępna selekcja zgłoszeń kandydatów pod kątem spełnienia wymogów formalnych przystąpienia do konkursu,
- Etap II - Praktyczne sprawdzenie umiejętności,
- Etap III - Rozmowa kwalifikacyjna.
Komisja, po przeprowadzeniu pierwszego etapu konkursu, ustala listę kandydatów zakwalifikowanych do drugiego etapu konkursu.
Lista kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu konkursu ze wskazaniem daty, miejsca i godziny rozpoczęcia zostanie zamieszczona na stronie internetowej tut. Prokuratury oraz w jej siedzibie 7 dni przed terminem rozpoczęcia drugiego etapu konkursu.
Komisja po przeprowadzeniu drugiego etapu konkursu:
- dokonuje oceny każdego kandydata wyrażone w skali punktowej od 1 do 10,
- ustala listę kandydatów zakwalifikowanych do trzeciego etapu konkursu, kandydatów, o ile to możliwe kandydatów w proporcji trzech kandydatów na jedno miejsce pracy, ze wskazaniem liczby uzyskanych punktów uszeregowanych w porządku malejącym.
Lista kandydatów dopuszczonych do trzeciego etapu konkursu ze wskazaniem daty, miejsca i godziny rozpoczęcia zostanie zamieszczona na stronie internetowej tut. Prokuratury oraz w jej siedzibie 7 dni przed terminem rozpoczęcia trzeciego etapu konkursu.
Po przeprowadzeniu etapu trzeciego konkursu sekretarz komisji niezwłocznie sporządza protokół zawierający w szczególności:
- listę kandydatów biorących udział w konkursie,
- kandydata wybranego na stanowisko, na które przeprowadzony był konkurs (oraz listę rezerwową kandydatów),
- wyniki i oceny poszczególnych kandydatów.
Lista kandydatów wybranych lub imię i nazwisko kandydata wybranego na stanowisko, na które przeprowadzony był konkurs, podawana jest do publicznej wiadomości poprzez jej wywieszenie w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie prokuratury.
Całość dokumentacji z przebiegu konkursu sekretarz komisji przekaże prokuratorowi kierującemu właściwą jednostką organizacyjną, prokuratury w terminie 7 dni od dnia sporządzenia protokołu.
Protokół w części dotyczącej wyników i oceny kandydata udostępnia się na jego wniosek – w siedzibie prokuratury.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (077) 4001 218 lub w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Opolu, ul. Reymonta 24, w pokoju 26.
Materiały
Kwestionariusz osobowykwestionariusz_osobowy.docx 0.02MB Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
2a_oświadczenie_-_nabór_urzędnika_i_in.docx 0.01MB Oświadczenie - Procedura zgłoszeń wewnętrznych
oświadczenie_-_procedura_zgłoszeń_wewnętrznych.docx 0.01MB Klauzula informacyjna naboru na stanowisko asystenta prokuratora, urzędnika lub innego pracownika
2_nabór_na_stanowisko_urzędnicze_i_in2.docx 0.02MB