W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Konkurs na staż urzędniczy w Prokuraturze Rejonowej w Opolu

10.01.2025

Ogłoszenie Prokuratury Okręgowej w Opolu

Prokurator Okręgowy w Opolu ogłasza konkurs na staż urzędniczy w Prokuraturze Rejonowej w Opolu.

I. Nazwa i adres jednostki prokuratury: Prokuratura Okręgowa  w Opolu, ul. Reymonta 24, 45-954 Opole
II. Oznaczenie konkursu – 3045-4.1111.1.2025
III. Liczba wolnych stanowisk: 2 etaty stażysty w Prokuraturze Rejonowej w Opolu. 

IVa. Wymagania konieczne dla kandydata na staż urzędniczy:
Reguluje art. 2 pkt 1-4, i 6 Ustawy o pracownikach sądów i prokuratury z dnia 18 grudnia 1998 r. (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 577)
Na staż urzędniczy może być przyjęta osoba, która: 

  1. posiada pełną zdolność do czynności prawnych, 
  2. o nieposzlakowanej opinii, 
  3. nie była karana za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe, 
  4. przeciwko której nie jest prowadzone postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe, 
  5. posiadająca stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.

IVb. Wymagania pożądane: 

  1. doświadczenie w administracji publicznej,
  2. znajomość techniki pracy biurowej, w tym umiejętność posługiwania się sprzętem komputerowym (znajomość zaawansowanych funkcji programu WORD oraz Exel).
  3. znajomość zagadnień związanych z ochroną danych osobowych,
  4. samodzielność, odpowiedzialność, rzetelność, 
  5. obowiązkowość, 
  6. kreatywność, 
  7. umiejętność pracy w zespole, 
  8. umiejętność organizacji pracy, 
  9. odporność na stres, 
  10. komunikatywność, 
  11. wysoka kultura osobista.

V. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
Wykonywanie czynności kancelaryjno-biurowych i pomocniczych zgodnie z przepisami ustaw oraz innymi przepisami prawa, a także zarządzeniami i poleceniami Prokuratora Generalnego oraz prokuratorów przełożonych, a w szczególności: 

  1. czynności związane z sekretarską obsługą Prokuratora Rejonowego i Zastępcy (-ów) Prokuratora Rejonowego, 
  2. ewidencjonowanie i rejestrowanie wpływających i sporządzanych w prokuraturze dokumentów procesowych i innych pism, 
  3. prowadzenie repertoriów, rejestrów, wykazów kontrolnych i innych niezbędnych urządzeń ewidencyjnych oraz wpisywanie w nich aktualnych danych dotyczących biegu spraw i sposobu ich merytorycznego zakończenia, 
  4. prowadzenie korespondencji, sporządzanie projektów pism i dokumentów z zakresu administracji kierownika jednostki, 
  5. prowadzenie terminarzy wznowień zapewniających podejmowanie przez prokuratorów decyzji procesowych lub innych czynności w terminach przewidzianych prawem lub wskazanych przez prokuratorów, 
  6. informowanie stron procesowych i ich pełnomocników o biegu spraw zawisłych w prokuraturze w zakresie przewidzianym przepisami prawa lub wskazanym przez prokuratorów, 
  7. protokołowanie czynności procesowych wykonywanych przez prokuratorów, 
  8. wykonywanie czynności biurowych i technicznych w toku opracowywania dokumentów, 
  9. sporządzanie wezwań i zawiadomień oraz informowanie stron o terminach czynności procesowych wykonywanych przez prokuratorów, 
  10. udostępnianie akt spraw, umożliwianie sporządzania z nich odpisów i kserokopii oraz sporządzanie i wydawanie - za zgodą prokuratora prowadzącego postępowanie przygotowawcze - odpłatnie uwierzytelnionych odpisów dokumentów lub kserokopii, 
  11. sporządzanie zestawienia opłat i wydatków w postępowaniu przygotowawczym w oparciu o rachunki, faktury i inne dokumenty zawarte w aktach sprawy, przy uwzględnieniu innych kosztów postępowania wymienionych w aktach prawnych dotyczących takich kosztów, 
  12. porządkowanie materiału aktowego, zszywanie akt głównych i podręcznych zakończonych postępowań, z uwzględnieniem wymogów w zakresie załączania materiałów do właściwych akt, ich numerowanie i umieszczanie odpowiednich adnotacji na okładkach, 
  13. prowadzenie ewidencji dowodów rzeczowych, przyjmowanie ich i przechowywanie w jednostkach prokuratury oraz przekazywanie, zgodnie z decyzją prokuratora, do dyspozycji właściwych organów i uprawnionych osób, 
  14. wykonywanie czynności związanych z zadaniami wynikającymi z ustawy z dnia 6 lipca 2001 r. o gromadzeniu, przetwarzaniu i przekazywaniu informacji kryminalnych oraz o Krajowym Systemie Informatycznym (tj. Dz.U. z 2019 r., poz.2126), wykonywanie zadań związanych z przekazywaniem i uzyskiwaniem informacji z Krajowego Rejestru Karnego, w tym informacji o osobie i o podmiocie zbiorowym, a także informacji z innych baz danych, 
  15. wykonywanie czynności związanych z przygotowaniem danych do analizy kryminalnej, 
  16. wykonywanie czynności związanych ze stosowaniem Systemu PROK-SYS, 
  17. przygotowywanie okresowych (półrocznych i rocznych) sprawozdań statystycznych oraz w oparciu o wynikające z nich dane - projektów innych informacji o wynikach działalności prokuratury, 
  18. wypełnianie formularzy sprawozdawczych dla potrzeb statystyki oraz innych formularzy przeznaczonych do przekazywania informacji źródłowych dla systemów informatycznych w formie elektronicznej, 
  19. wykonywanie czynności związanych z archiwizowaniem akt, prowadzenie archiwum zakładowego, sporządzanie dokumentacji związanej z przekazywaniem akt do archiwum państwowego oraz przygotowywanie wniosków o zezwolenie na zniszczenie akt i materiałów niearchiwalnych po upływie okresu ich przechowywania w prokuraturze, 
  20. wykonywanie czynności związanych z zapewnieniem niezbędnych w pracy prokuratury materiałów piśmiennych, druków, repertoriów, rejestrów i formularzy urzędowych oraz sprawdzanie, czy są one zgodne z obowiązującymi wykazami i wzorami, 
  21. zapewnienie sprawnej obsługi biurowej związanej z rejestracją i kierowaniem do sądu spraw w postępowaniu przyspieszonym, 
  22. wykonywanie innych czynności na polecenie kierownika jednostki lub uprawnionego prokuratora.

VI. Wymagane dokumenty i oświadczenia: 

  1. wniosek o dopuszczenie do konkursu, 
  2. kwestionariusz osobowy (plik do pobrania w materiałach ponizej ogłoszenia), 
  3. życiorys, 
  4. oświadczenie kandydata o tym, że nie był karany za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe oraz że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe, 
  5. oświadczenia nr 3 i 9 o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby konkursu (pliki do pobrania w materiałach ponizej ogłoszenia).

VII. Termin złożenia dokumentów – do dnia 27 stycznia 2025 r. w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Opolu, w sekretariacie Prokuratora Okręgowego, lub drogą pocztową (decyduje data stempla pocztowego), przekazując dokumenty należy powołać się na sygnaturę konkursową: 3045-4.1111.1.2025
Uwaga! Nadsyłane dokumenty muszą być uporządkowane. 


VIII. Termin i miejsce przeprowadzenia konkursu (praktyczne sprawdzenie umiejętności) – konkurs odbędzie się w sali konferencyjnej w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Opolu przy ul. Reymonta 24, natomiast jego termin wskazany zostanie w ogłoszeniu zamieszczonym w Biuletynie Informacji Publicznej - Prokuratury Okręgowej w Opolu


IX. Informacje dodatkowe:
Konkurs składa się z trzech etapów przeprowadzonych przez Komisję, która zostanie ustanowiona na podstawie zarządzenia Prokuratora Okręgowego: 

  1. Etap I - Wstępna selekcja zgłoszeń kandydatów pod kątem spełnienia wymogów formalnych przystąpienia do konkursu, 
  2. Etap II  - Praktyczne sprawdzenie umiejętności, 
  3. Etap III - Rozmowa kwalifikacyjna. 

Komisja, po przeprowadzeniu pierwszego etapu konkursu, ustala listę kandydatów zakwalifikowanych do drugiego etapu konkursu.
Lista kandydatów dopuszczonych do drugiego etapu konkursu ze wskazaniem daty, miejsca i godziny rozpoczęcia zostanie zamieszczona na stronie internetowej tut. Prokuratury oraz w jej siedzibie 7 dni przed terminem rozpoczęcia drugiego etapu konkursu.
Komisja po przeprowadzeniu drugiego etapu konkursu:

  1. dokonuje oceny każdego kandydata wyrażone w skali punktowej od 1 do 10, 
  2. ustala listę kandydatów zakwalifikowanych do trzeciego etapu konkursu, kandydatów, o ile to możliwe kandydatów w proporcji trzech kandydatów na jedno miejsce pracy, ze wskazaniem liczby uzyskanych punktów uszeregowanych w porządku malejącym.

Lista kandydatów dopuszczonych do trzeciego etapu konkursu ze wskazaniem daty, miejsca i godziny rozpoczęcia zostanie zamieszczona na stronie internetowej tut. Prokuratury oraz w jej siedzibie 7 dni przed terminem rozpoczęcia trzeciego etapu konkursu.
Po przeprowadzeniu etapu trzeciego konkursu sekretarz komisji niezwłocznie sporządza protokół zawierający w szczególności:

  1. listę kandydatów biorących udział w konkursie, 
  2. kandydata wybranego na stanowisko, na które przeprowadzony był konkurs (oraz listę rezerwową kandydatów),
  3. wyniki i oceny poszczególnych kandydatów.

Lista kandydatów wybranych lub imię i nazwisko kandydata wybranego na stanowisko, na które przeprowadzony był konkurs, podawana jest do publicznej wiadomości poprzez jej wywieszenie w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie prokuratury.
Całość dokumentacji z przebiegu konkursu sekretarz komisji przekaże prokuratorowi kierującemu właściwą jednostką organizacyjną, prokuratury w terminie 7 dni od dnia sporządzenia protokołu.
Protokół w części dotyczącej wyników i oceny kandydata udostępnia się na jego wniosek – w siedzibie prokuratury.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (077) 4001 218 lub w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Opolu, ul. Reymonta 24, w pokoju 26. 

   

Materiały

Kwestionariusz osobowy
kwestionariusz​_osobowy.docx 0.02MB
Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
2a​_oświadczenie​_-​_nabór​_urzędnika​_i​_in.docx 0.01MB
Oświadczenie - Procedura zgłoszeń wewnętrznych
oświadczenie​_-​_procedura​_zgłoszeń​_wewnętrznych.docx 0.01MB
Klauzula informacyjna naboru na stanowisko asystenta prokuratora, urzędnika lub innego pracownika
2​_nabór​_na​_stanowisko​_urzędnicze​_i​_in2.docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}