Skargi i wnioski
Skargi i wnioski rozpoznawane są w trybie określonym w:
- art. 185-189 ustawy Prawo o prokuraturze (j.t. Dz.U. z 2021 r. poz. 66),
- art. 221-256 Kodeksu Postępowania Administracyjnego (j.t. Dz.U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.),
- § 380-387 Regulaminu (j.t. Dz. U. z 2017 r., poz. 1206 z późn. zm.) (dalej: Regulamin).
Pisma o charakterze procesowym dotyczące zakresu działania prokuratora w postępowaniu karnym w konkretnej sprawie załatwia się w trybie przewidzianym w odpowiednich przepisach tego postępowania, pism tych nie należy traktować jako skarg.
Ponawiane skargi w sprawach już wyjaśnionych, niezawierające nowych okoliczności, pozostawia się bez biegu. O powyższym powiadamia się skarżącego (§ 188 Regulaminu).
Bez biegu pozostawia się również skargi i wnioski zawierające treści znieważające lub słowa uznane za powszechnie obelżywe.
Skargi i wnioski można składać:
- osobiście w Biurze Podawczym Prokuratury Okręgowej Warszawa-Praga w Warszawie w formie pisemnej od poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy, w godzinach 9.00-15.00.,
- za pośrednictwem poczty na adres: Prokuratura Okręgowa Warszawa-Praga w Warszawie, ul. Bródnowska 13/15 03-439 Warszawa,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: biuro.podawcze.powpg@prokuratura.gov.pl
- ustnie do protokołu.
Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków regulują przepisy Działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków). Zgodnie z § 8 ust. 1 ww. rozporządzenia skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.