W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostępności

01.08.2021

Prokuratura Okręgowa w Warszawie  zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej www.gov.pl/po-warszawa  zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data publikacji strony internetowej: 01.08.2021r.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 01.08.2021

Strona internetowa jest  zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie sporządzono dnia 07.07.2021 roku. Deklarację sporządzono na podstawie analizy przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Ułatwienia na stronie internetowej

Dostępność serwisów internetowych jest ważna dla wszystkich bez wyjątku. Ale ma szczególne znaczenie dla osób narażonych na wykluczenie cyfrowe, np. seniorów czy osób z niepełnosprawnością.

Dążymy do tego, by nasz serwis spełniał międzynarodowe wytyczne Web Content Accessibilty Guidelines 2.0 (WCAG 2.0).

Zasady te mówią, co zrobić, aby serwis był dostępny dla każdego, bez względu na:

  • poziom jego sprawności,
  • wiek,
  • sprzęt czy oprogramowanie, którego używa.

Nasz serwis dąży do zgodności z tymi wytycznymi na poziomie AA, tzn. jest dostępny dla większości osób, które z niego korzystają.

Osoby niewidome i słabowidzące

Wszystkie strony serwisu posiadają strukturę nagłówkową, która umożliwia szybkie przejrzenie strony bez konieczności czytania jej całej treści.
Do wszystkich zdjęć prezentujących istotne informacje dodajemy opisy alternatywne.
Zadbaliśmy o wysoki kontrast treści oraz o to, aby nawet przy dużym powiększeniu widoku wszystkie funkcje i informacje były nadal dostępne.

Osoby, które nie korzystają z myszki:

Wszystkie informacje i funkcjonalności serwisu są dostępne  bez problemu za pomocą samej klawiatury.

Zmiana rozmiaru strony

Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony.
Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:

Firefox, Chrome, Internet Explorer:

[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok

Opera:

[SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok
[-] aby pomniejszyć widok

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością cyfrową dla osób niepełnosprawnych strony internetowej prosimy o kontakt. Pod adres poczty elektronicznej dostepnosc@warszawa.po.gov.pl

 

Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

 

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje w zakładce Kontakt/Prokuratura bez barier

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

https://www.gov.pl/web/po-warszawa/kontakt-z-nami

Dostępność architektoniczna

Na terenie obiektu Prokuratury Okręgowej w Warszawie nie ma wyznaczonych miejsc dla interesantów, w tym interesantów z niepełnosprawnością. Wejście główne do budynku znajduje się od strony Skweru im. Jacka Kaczmarskiego, gdzie zlokalizowany jest podjazd dla osób niepełnosprawnych. Wewnątrz budynku dostęp dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach jest ograniczony do wysokości parteru. Transport osób na wózkach inwalidzkich na wyskokość parteru odbywa się za pomocą windy-platformy do przemieszczania osób niepełnosprawnych. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku. Wydzielono odrębne pomieszczenie przystosowane do obsługi bezpośredniej osób ze szczególnymi potrzebami, które wyposażono w pętle indukcyjne.

Osobom doświadczającym trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się z powodu dysfunkcji narządu słuchu, wzroku lub łącznego wystąpienia tych dysfunkcji, zapewnia się kontakt, w szczególności poprzez możliwość korzystania z kontaktu telefonicznego, skrzynki podawczej ePUAP, poczty elektronicznej, na adresy i numery jednostek okręgu warszawskiego lub osób wskazanych w informacjach zamieszczonych na stronie.

Do budynku oraz pomieszczeń przystosowanych do bezpośredniej obsługi osób ze szczególnymi potrzebami można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Prokuratura Okręgowa w Warszawie zapewnia również możliwość korzystania z pomocy wybranego tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika wpisanych na listę biegłych sądowych lub do rejestru tłumaczy, w taki sposób, aby osoby uprawnione miały prawo do swobodnego korzystania w kontaktach z organami prokuratury z wybranej przez siebie formy komunikowania się. Skorzystanie z pomocy tłumacza jest bezpłatne.

Z uwagi na brak wystarczającej dostępności architektonicznej w obiektach prokuratur rejonowych podległych Prokuraturze Okręgowej w Warszawie tj. Prokuraturze Rejonowej Warszawa-Śródmieście, Prokuraturze Rejonowej Warszawa Śródmieście-Północ, Prokuraturze Rejonowej Warszawa-Mokotów, Prokuraturze Rejonowej Warszawa-Wola, Prokuraturze Rejonowej Warszawa-Ochota, Prokuraturze Rejonowej Warszawa-Żoliborz, Prokuraturze Rejonowej Warszawa-UrsynówProkuraturze Rejonowej w Pruszkowie, Prokuraturze Rejonowej w Piasecznie, Prokuraturze Rejonowej w Grodzisku Mazowieckim,  zapewniania się bezpośrednią obsługę interesantów ze szczególnymi potrzebami z tych jednostek w budynku Prokuratury Okręgowej w Warszawie przy ul. Chocimskiej 28.

Jednocześnie, w sytuacjach niewymagających osobistego stawiennictwa, zapewnia się możliwość skorzystania z kontaktu telefonicznego, skrzynek podawczych ePUAP, poczty elektronicznej - na adresy i numery jednostek podległych Prokuraturze Okręgowej w Warszawie  lub osób kontaktowych wskazanych w informacjach zamieszczonych na stronie https://www.gov.pl/web/po-warszawa/jednostki-podlegle.

Ułatwienia dla osób niesłyszących oraz mających trudności w komunikowaniu się

W związku z wejściem w życie  ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się (tj. Dz. U. 2023 poz. 20) osoby niesłyszące i niedosłyszące mogą liczyć na świadczenia usług tłumacza i ułatwiony kontakt z urzędem. 

Osoby trwale lub okresowo mające trudności w komunikowaniu się (osoby głuche i głuchonieme) mogą:
• kontaktować się z właściwymi miejscowo jednostkami organizacyjnymi prokuratury osobiście zgłaszając się w ich siedzibie w godzinach urzędowania jednostek,  (w przypadku korzystania przez osoby uprawnione z pomocy tzw. osoby przybranej, czyli osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw, wizyta w siedzibie prokuratury nie musi być wcześniej uzgadniana);
• komunikować się z jednostką organizacyjną okręgu warszawskiego za pomocą poczty lub poczty elektronicznej.

W kontakcie z urzędem osoba niepełnosprawna ma prawo do:
• pośrednictwa tłumacza PJM – polskiego języka migowego,
• pośrednictwa tłumacza SJM – systemu językowo – migowego,
• tłumacza-przewodnika, nazwanego w ustawie tłumaczem SKOGN.Aby skorzystać z pośrednictwa tłumacza należy powiadomić właściwą miejscowo jednostkę organizacyjną prokuratury (listowanie lub za pośrednictwem poczty e-mail ) co najmniej na trzy dni robocze przed planowanym terminem załatwienia sprawy, z wyłączeniem sytuacji nagłych. 

W powiadomieniu należy wskazać preferowaną metodę komunikowania się, tj. Polski Język Migowy (PJM), System Językowo – Migowy (SJM) lub Sposób Komunikowania się Osób Głuchoniewidomych (SKOGN).

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
21.09.2021 11:28 Dariusz Kowalski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Dariusz Kowalski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 4.0 13.06.2024 11:30 Dariusz Kowalski
Deklaracja dostępności 3.0 11.06.2024 12:27 Dariusz Kowalski
Deklaracja dostępności 2.0 13.12.2022 09:36 Dariusz Kowalski
Deklaracja dostępności 1.0 21.09.2021 11:28 Dariusz Kowalski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}