W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zawiadomienie pokrzywdzonych klientów Skandia Życie Towarzystwo Ubezpieczeń SA obecnie Vienna Life Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA Vienna Insurance Group w związku z wprowadzeniem ich w błąd co do charakteru i warunków tzw. polisolokat

Prokuratura Okręgowa w Warszawie, na podstawie art. 131 § 1 i 2 k.k., zawiadamia pokrzywdzonych klientów Skandia Życie Towarzystwo Ubezpieczeń SA obecnie Vienna Life Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA Vienna Insurance Group w związku z wprowadzeniem ich w błąd co do charakteru i warunków tzw. polisolokat, że postanowieniem prokuratora Prokuratury Okręgowej w Warszawie z dnia 25 listopada 2021 r. zarejestrowanego pod sygnaturą PO III Ds. 2402018 śledztwo w sprawie doprowadzenia 77.379 klientów Skandia Życie Towarzystwo Ubezpieczeń SA (obecnie Vienna Life Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA Vienna Insurance Group) do niekorzystnego rozporządzenia mieniem w łącznej kwocie 2.534.658.524,44 zł przez działające w celu osiągnięcia korzyści majątkowej osoby zarządzające w/w towarzystwem ubezpieczeniowym w okresie od 1 stycznia 2011 roku do 31 grudnia 2016 roku w bliżej nieustalonym miejscu, w wykonaniu z góry powziętego zamiaru, w krótkich odstępach czasu, do niekorzystnego rozporządzenia mieniem znacznej wartości za pomocą wprowadzenia klientów w błąd co do charakteru i warunków tzw. polisolokat, poprzez stosowanie we wzorcach umów indywidualnych i grupowych ubezpieczeń na życie  z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi postanowień pozwalających na pobieranie przez ubezpieczyciela z rachunku klientów opłat w związku z rozwiązaniem przez konsumentów umów ubezpieczenia (w przypadku indywidualnych umów ubezpieczenia) albo w związku z rezygnacją konsumentów z ubezpieczenia (w przypadku grupowych ubezpieczeń), a także inwestowanie środków klientów w sposób zakładający rezygnację znacznej liczby klientów z zawartych umów, co w konsekwencji powodowało utratę oszczędności klientów w całości lub części, to jest o czyn z art. 286 § 1 k.k. w zw. z art. 294 § 1 k.k.  w zw. z art. 12 § 1 k.k. zostało na podstawie art. 17 § 1 pkt. 2 k. p. k. umorzone wobec faktu, że czyn nie zawiera znamion czynu zabronionego. Jednocześnie poucza się wszystkich pokrzywdzonych przestępstwem będącym przedmiotem śledztwa o sygn.. PO III Ds. 240.2018, że w niniejszym postępowaniu przysługuje im status strony (art. 299 § 1 k.p.k.). Na podstawie  art. 131 § 3 k.p.k. pokrzywdzony może w zawitym terminie 7 dni od dnia ogłoszenia zwrócić się o doręczenie odpisu postanowienia o umorzeniu przedmiotowego śledztwa. Na powyższe postanowienie przysługuje podejrzanemu i pokrzywdzonemu zażalenie do sądu właściwego do rozpoznania sprawy w terminie 7 dni od daty doręczenia odpisu postanowienia. Wniesienie zażalenia po tym terminie jest bezskuteczne ( art. 122 § 1 i 2, 460 k.p.k.). Zażalenie wnosi się za pośrednictwem prokuratora, który wydał postanowienie.

Data publikacji: 30.11.2021 r.

{"register":{"columns":[]}}