Działanie 2.4 Aplikacje mobilne wykorzystujące e-usługi i informacje sektora publicznego
Działanie 2.4 POPC – Tworzenie usług i aplikacji wykorzystujących e-usługi publiczne i informacje sektora publicznego pozwoli stworzyć lub rozwinąć aplikacje mobilne, które ułatwią życie obywatelom lub usprawnią pracę przedsiębiorcom w następujących obszarach:
- e-administracja
- e-uczenie się
- e-włączenie społeczne
- e-kultura
- e-zdrowie
Powstałe aplikacje muszą ponownie wykorzystywać informacje sektora publicznego (ISP) lub opierać się na już istniejących e-usługach publicznych.
Wytworzony produkt musi być unikalnym rozwiązaniem, nieznanym na rynku. Musi również uwzględniać specyficzne potrzeby konkretnych grup obywateli lub przedsiębiorców. Szczególnie traktowane są projekty, które przewidują rozwiązania dla osób z niepełnosprawnościami (nowe e-usługi lub funkcjonalności, które ułatwiają korzystanie z e-usług).
Dofinansowanie w tym działaniu mogą dostać projekty, które spełnią kryteria formalne i merytoryczne, opublikowane w chwili ogłoszenia konkursu o dofinansowanie.
KTO MOŻE OTRZYMAĆ POMOC:
Jednostki naukowe, uczelnie wyższe, organizacje pozarządowe oraz mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa.
CELE PROJEKTÓW:
Tworzenie aplikacji mobilnych, które wykorzystują ISP lub e-usługi publiczne.
TYPY PROJEKTÓW:
- Tworzenie nowej e-usługi świadczonej przez aplikację mobilną
- Rozszerzenie funkcjonalności już istniejącej e-usługi.
Projekty muszą spełnić wyżej opisane warunki. Nie spełniają ich na przykład produkty, które:
- prezentują statyczne dane – nie przetwarzają informacji w sposób zautomatyzowany
- nie uwzględniają potrzeb użytkownika – nie pozwalają sortować, filtrować lub w inny sposób korzystać z danych.
JAKIE JEST MAKSYMALNE DOFINANSOWANIE:
Kryteria konkursu nie określają maksymalnej ani minimalnej wartości projektu. Natomiast określają poziom maksymalnego dofinansowania na 84,63% wydatków kwalifikowanych. To znaczy, że wkład własny beneficjenta wynosi 15,37%.
Maksymalną wysokość wsparcia dla podmiotów gospodarczych mogą regulować przepisy pomocy publicznej, w szczególności pomocy de minimis.
KIEDY MOŻNA SKŁADAĆ WNIOSKI O DOFINANSOWANIE:
- I runda – do 8 maja 2020 r.
- II runda – od 9 maja 2020 r. do 30 czerwca 2020 r.
CZYM JEST ISP:
Informacja sektora publicznego to każda treść, którą ma instytucja publiczna. ISP może mieć postać:
- papierową (dowolny dokument z archiwum, protokół, komunikat prasowy, informacja o wystawie, rejestry umów publicznych, plany zamówień publicznych)
- elektroniczną (katalog zbiorów bibliotecznych, wszelkie dane statystyczne, archiwalia cyfrowe, dzieło sztuki w formie cyfrowej, dane teleadresowe)
- dźwiękową (utwór muzyczny, audycja, słuchowisko)
- wizualną (fotografia, dzieło sztuki)
- audiowizualną (nagranie z sesji rady gminy, film)
CZYM SĄ E-USŁUGI:
E-usługa to usługa świadczona w sposób w pełni automatyczny, bez udziału człowieka. Jest dostarczana przez system informatyczny, czyli aplikację mobilną (a w razie potrzeby również przez dynamiczną stronę internetową). Dodatkowo powinna:
- wykorzystywać publiczną sieć telekomunikacyjną do przesyłania danych
- być świadczona na żądanie usługobiorcy (o dowolnej porze)
- być realizowana zdalnie
- jednoznacznie odpowiadać na pytanie lub zamówienie użytkownika
ŹRÓDŁA ISP I E-USŁUG:
- strony www.dane.gov.pl oraz widok.gov.pl
- portale regionalne i miejskie, m.in. Warszawy, Gdańska, Wrocławia
- Europejski Portal Danych
- Katalog projektów II osi POPC – stale aktualizowany na naszej stronie internetowej
W CZYM MOŻEMY POMÓC:
Masz pomysł, a nie wiesz, od czego zacząć? Skontaktuj się z Centrum Kompetencyjnym POPC Wsparcie. Pomożemy Ci:
- zrozumieć oczekiwania instytucji organizującej konkurs oraz kryteria oceny
- dowiedzieć się, jak przeprowadzić analizę popytu i jak zaangażować użytkowników w testowanie produktów
- znaleźć inspiracje dla projektów oraz źródła ISP
Z nami dobrze przygotujesz się do oceny pomysłu, przejdziesz bezboleśnie przez procedurę, wypełnisz dokumentację i uzyskasz dofinansowanie.
Pamiętaj! Nasze wsparcie jest bezpłatne.