NAZWA BENEFICJENTA:
Ministerstwo Cyfryzacji
PARTNER/PARTNERZY:
Ministerstwo Rozwoju i Technologii
Urząd Komunikacji Elektronicznej
DATA PODPISANIA UMOWY:
2019-11-07
OKRES REALIZACJI UMOWY:
od 2019-11-07 do 2023-12-31
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA:
84 261 371,55 zł
CEL:
Celem Projektu jest wdrożenie bezpiecznej, skutecznej, niezawodnej, interoperacyjnej i przyjaznej usługi rejestrowanego doręczania elektronicznego w Polsce, równoważnej prawnie z tradycyjną przesyłką poleconą za potwierdzeniem odbioru oraz zgodnej z wymogami kwalifikowanych usług rejestrowanego doręczenia elektronicznego z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 910/2014 (Rozporządzenia eIDAS). W projekcie zostanie wdrożony nowy rejestr publiczny Baza Adresów Elektronicznych (BAE), który przechowuje adresy do doręczeń elektronicznych podmiotów które życzą sobie e-Doręczeń zamiast tradycyjnych doręczeń na papierze. Posiadanie adresu do doręczenia elektronicznego wpisanego do BAE, umożliwi prowadzenie skutecznej obustronnej korespondencji z podmiotami publicznymi, dającej pewność stron doręczenia, pewność daty i czasu doręczenia i zabezpieczania przed ryzykiem utraty,
kradzieży, uszkodzenia lub jakiejkolwiek nieupoważnionej zmiany, a także szybkiej i niezawodnej usługi dzięki udziałowi trzeciej zaufanej strony, którą może być operator wyznaczony lub kwalifikowany dostawca usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego. Zostanie opracowany i wdrożony standard usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego w Polsce, będący podstawą bazowej e-usługi A2A dla usług A2C i A2B oraz zapewniający jednorodne zasady komunikacji dla wszystkich systemów teleinformatycznych, obsługujących usługę rejestrowanego doręczenia elektronicznego. Proponowane rozwiązanie zapewni również funkcjonowanie punktu dostępowego do usług rejestrowanego doręczenia w Polsce w celu umożliwienia transgranicznej wymiany danych z adresatami do doręczeń elektronicznych z obszaru UE.
|
USŁUGI:
- Usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego
|
KORZYŚCI:
- stosowanie jednolitych dla UE standardów dowodów wysłania i odebrania niezależnie od typu odbiorcy
- możliwość szybkiego odnalezienia adresu do doręczeń elektronicznych odbiorcy (podmioty publiczne będą miały zapewniony dostęp do pełnej listy adresów
- skuteczna ochrona przesyłanych dokumentów elektronicznych przed ryzykiem utraty lub jakiejkolwiek nieupoważnionej zmiany
- zapewnienie natychmiastowych dowodów doręczenia dokumentów elektronicznych
- pewność co do początku biegu terminów, skuteczności zawiadomień i wezwań
- oszczędność wynikająca z wyeliminowania czynności związanych z procesami druku, konfekcjonowania korespondencji oraz czynności logistycznych
- możliwość wysłania lub odbioru korespondencji za potwierdzeniem odbioru drogą elektroniczną o dowolnej porze każdego dnia tygodnia, z dowolnego miejsca (odmiejscowienie doręczenia)
- umożliwienie bezpiecznego przechowania korespondencji w jednym miejscu
- usługa będzie traktowana jako elektroniczna forma listu poleconego z potwierdzeniem odbioru (legislacja)
- usługa będzie działała w trybie 24/7/365
- komunikacja transgraniczna będzie równie prosta jak komunikacja krajowa
- usługa pozwoli wprowadzić oszczędności w administracji państwowej.
|
GRUPY DOCELOWE:
- podmioty sektora publicznego RP
- obywatele - osoby fizyczne
- osoby fizyczne będące przedsiębiorcami wpisanymi do CEIDG
- podmioty niepubliczne niebędące osobami fizycznymi.
|