MON zadba o zdrowie, a PAŻP o drony!
14.05.2020
Centrum Projektów Polska Cyfrowa przyznało dofinansowanie dwóm projektom w działaniu 2.1 „Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych” Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC). Projekty skutecznie wspierał Centralny Ośrodek Informatyki – Centrum Kompetencyjne POPC Wsparcie.
Cieszy nas sukces naszych partnerów: Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej (PAŻP) oraz Ministerstwa Obrony Narodowej (MON). Ich projekty właśnie otrzymały dofinansowanie z II osi POPC.
Gratulujemy!
Ogromny wkład w ten sukces miała nasza ekspertka Joanna Wieczorek. Pomogła projektom zdobyć prawie 120 mln zł.
Joanno, jesteś nieoceniona! Czapki z głów!
Kilka słów o tych projektach:
„Usługi cyfrowe dla bezzałogowych statków powietrznych”
Kto przygotował projekt: Polska Agencja Żeglugi Powietrznej wspólnie z Ministerstwem Infrastruktury i Urzędem Lotnictwa Cywilnego
Cel projektu: Bezzałogowe statki powietrzne (BSP), w tym drony, są coraz częściej używane – nie tylko do rozrywki, ale też są źródłem dochodów przedsiębiorców. Usprawnienie procesu zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem BSP to cel tego projektu.
Zaplanowane usługi będą kompleksowym rozwiązaniem dla rynku BSP – obywateli i przedsiębiorców:
- obsługa spraw związanych z nadawaniem uprawnień do wykonywania lotów BSP (e-rejestracja, e-certyfikacja, e-learning)
- ocena ryzyka operacji BSP
- zaawansowane loty BSP na szeroką skalę – bezpieczna organizacja i zarządzanie zaawansowanymi lotami
Dofinansowanie: ponad 51 mln zł
Jak pomagaliśmy: Centrum Kompetencyjne POPC Wsparcie rozpoczęło pracę z projektem w 2019 r. W krótkim czasie udało się nam wspólnie:
- wypracować koncepcję projektu
- zaopiniować porozumienie partnerskie
- przeanalizować warianty realizacyjne
- określić e-usługi
- opracować tzw. fiszkę projektową na potrzeby Komitetu Rady Ministrów ds. Cyfryzacji
- określić zakres analizy finansowej i ekonomicznej
- przygotować i zweryfikować studium wykonalności, również pod kątem kryteriów merytorycznych
„Budowa ogólnopolskiej platformy wysokiej jakości i dostępności e-usług publicznych w podmiotach leczniczych utworzonych i nadzorowanych przez MON”
Kto przygotował projekt: Ministerstwo Obrony Narodowej wspólnie z 28 podmiotami leczniczymi wojskowej służby zdrowia
Cel projektu: Poprawić dostępność, efektywność i jakość świadczonych usług medycznych.
Projekt przewiduje:
- udostępnienie elektronicznej dokumentacji medycznej, co zapewni lepszy i szybszy dostęp do danych medycznych pacjenta, w tym historii jego leczenia
- uruchomienie usługi e-Rejestracja, która usprawni dostęp do świadczonych usług medycznych i pozwoli zdalnie zapisywać się na świadczenia, bez wizyty w placówce medycznej
- uruchomienie usługi e-Analizy, która zoptymalizuje procesy zarządzania, efektywniej zaplanuje leczenie i będzie wspierać pacjenta w podjęciu decyzji o wyborze usługodawcy świadczeń medycznych
Dofinansowanie: ponad 68 mln zł
Jak pomagaliśmy: Centralny Ośrodek Informatyki – Centrum Kompetencyjne POPC Wsparcie pomagał m.in.:
- przygotować opis założeń projektu informatycznego
- uporządkować procesy biznesowe
- opracować analizę finansową i ekonomiczną
- wykonać symulację spełnienia przez projekt kryteriów POPC
- podczas oceny projektu przygotować odpowiedzi i uzupełnienia do dokumentacji projektowej
Centralny Ośrodek Informatyki – Centrum Kompetencyjne POPC Wsparcie pomógł już 55 projektom otrzymać dofinansowanie z funduszy POPC!
Wartość wszystkich projektów, którym skutecznie pomogło POPC Wsparcie, to prawie 1 mld 770 mln zł.