NAZWA BENEFICJENTA:
Muzeum Narodowe w Warszawie
PARTNER/PARTNERZY:
-
DATA PODPISANIA UMOWY:
2018-01-02
OKRES REALIZACJI UMOWY:
od 2018-01-01 do 2020-12-31
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA:
7 148 207,64 zł
CEL:
Zwiększenie dostępu do zasobów kultury Muzeum Narodowego w Warszawie w formie cyfrowej.
|
PRODUKTY:
Serwis internetowy do udostępniania zdigitalizowanych zabytków z kolekcji Muzeum. Główne elementy serwisu to katalog zbiorów, w którym znajdzie się w momencie uruchomienia ok. 60 tys. rekordów zabytków wraz ze zdjęciami cyfrowymi. Realizacja digitalizacji obiektów wymagać będzie stworzenia nowych pracowni fotograficznych, jak i przygotowania kadry do realizacji procesu.
|
KORZYŚCI:
- zabezpieczenie mających duże znaczenie zasobów kultury poprzez przygotowanie ich odwzorowań cyfrowych i autoryzowanej wiedzy
- materiały oryginalne będą w zdecydowanie mniejszym stopniu narażone na zniszczenie lub utratę
- większa ilość udostępnionych zasobów, precyzyjniejszy, sprawniejszy oraz powszechniejszy dostęp do zasobów poprzez nowy serwis, mobilność serwisu na różnych urządzeniach
- większa liczba obiektów udostępniona pracownikom naukowym Muzeum, co znacznie ułatwia i przyspiesza prowadzenie prac badawczych
- większa liczba obiektów udostępniona pracowniom konserwatorskim, co wpływa na przyspieszenie prac konserwatorskich – ułatwia analizę porównawczą
- większa ilość zasobów jest cyfrowo zabezpieczona i poddana archiwizacji
- udostępnione zostaną unikatowe zasoby, które do tej pory nie były udostępniane
- promocja dziedzictwa kulturowego w kraju i za granicą, w tym dostępność zasobów w wersji angielskiej
- zwiększenie wiedzy społeczeństwa na temat zbiorów narodowych
- wpływ na rozwój gospodarczy: dostarczenie bezpłatnego contentu do wykorzystania w projektach branży kreatywnej
- dzięki otwartemu API zbiory Muzeum mogą zaistnieć w rozmaitych serwisach internetowych czy aplikacjach - co sprzyja promocji i rozpoznawalności zbiorów Muzeum
- możliwość wykorzystania zasobu do celów edukacyjnych - wzbogacenie szkolnych materiałów edukacyjnych.
|
GRUPY DOCELOWE:
- szkoły podstawowe, gimnazjalne, ponadgimnazjalne
- osoby zainteresowane pogłębianiem wiedzy z zakresu kultury, historycy
- szkoły wyższe, uniwersytety, instytuty naukowe
- przedstawiciele biznesu, branży kreatywnej
- turyści
- pracownicy naukowi
- organizacje pozarządowe
- samorządy.
|