W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Portal RP

NAZWA BENEFICJENTA: 

Ministerstwo Cyfryzacji

 

PARTNER/PARTNERZY:

-

 

DATA PODPISANIA UMOWY: 

2019-10-28

 

OKRES REALIZACJI UMOWY: 

od 2019-05-01 do 2022-07-29

 

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA: 

41 494 250 zł

 

CEL:

Portal RP (inaczej portal gov.pl) będzie głównym serwisem polskiego rządu – centralną bramą do cyfrowych informacji i usług państwa, tworzonym przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z administracją publiczną. Zawierał będzie materiały informacyjne, prasowe oraz multimedia, a docelowo będzie pełnił również funkcję prezentacyjną katalogu wszystkich usług, informacji i podmiotów administracji publicznej. Będzie prezentował treści pochodzące z baz referencyjnych Katalogów Administracji Publicznej.

Projekt modernizacji portalu gov.pl będzie wychodził naprzeciw potrzebom zarówno urzędników, którzy oczekują ujednoliconego systemu do publikacji treści, a także obywateli, którzy oczekują łatwo dostępnej informacji w kanałach cyfrowych.

Pierwszym celem jest ustandaryzowanie i ułatwienie prowadzenia strony informacyjnych, kolejnym jednostkom administracji i podmiotom wykonującym zadania publiczne, w ramach modernizacji Portalu RP.

Drugim celem jest prezentacja w ujednolicony sposób kart usług świadczonych publiczne.

 

PRODUKTY:

Modernizacja istniejącego systemu do zarządzania treścią, na którym bazuje Portal RP. Nowe funkcjonalności to:

  • Moduł migracyjny - dedykowany dla instytucji rządowych i urzędów centralnych
  • Moduł migracyjny - usługa dedykowana dla urzędów samorządowych
  • Multimedialne archiwum
  • Moduł Centralnej Wyszukiwarki
  • Moduł publikacji treści na zewnętrznych stronach internetowych instytucji państwowych
  • Moduł do prezentacji kart usług państwowych
  • Moduł integracji skrzynki doręczeń (e-doręczenia)
  • Moduł logowania do Konta obywatela
  • Moduł integracyjny z KAP.

 

​​​​​​KORZYŚCI:

  • poprawa jakości kontaktu obywatela z administracją
  • jednolity i uporządkowany sposób prezentacji informacji o jednostkach administracji publicznej i innych podmiotach wykonujących zadania publiczne
  • wzrost bezpieczeństwa zasobów administracji publicznej
  • ujednolicona metoda identyfikacji elektronicznej i uwierzytelniania podczas korzystania z portalu
  • wprowadzenie standardów wizualizacji kart usług publicznych na stronach internetowych
  • poprawa poziomu satysfakcji obywateli z jakości wyświetlanych informacji o e-usługach.

 

GRUPY DOCELOWE:

  • obywatele
  • przedsiębiorcy
  • urzędnicy.
{"register":{"columns":[{"header":"Pozycja","value":"204","registerId":20735334,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Obszar publikacji","registerId":20735334,"dictionaryValues":[{"id":"katalog projektów i usług","value":"katalog projektów i usług"}],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}