PPK3.0 - Rozwój Pojedynczego Punktu Kontaktowego trzeciej generacji
NAZWA BENEFICJENTA:
Ministerstwo Rozwoju
PARTNER/PARTNERZY:
Sieć Badawcza Łukasiewicza - Instytut Logistyki i Magazynowania
Krajowa Izba Gospodarcza
DATA PODPISANIA UMOWY:
2016-02-16
OKRES REALIZACJI UMOWY:
od 2016-02-15 do 2019-02-14
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA:
49 244 584,75 zł
CEL:
Rozbudowa istniejącego systemu Elektronicznego Punktu Kontaktowego (EPK), w tym wdrożenie nowych e-usług, aby usprawnić jego funkcjonowanie w obszarze wykorzystywanym przez przedsiębiorców i administrację publiczną.
USŁUGI:
- usługa udostępniania e-procedur
- usługa udostępniania treści z zakresu PPK
- usługa udostępniania Centrum Przedsiębiorcy Punktu Kontaktowego (CPPK)
- usługa udostępniania Centrum Pomocy
KORZYŚCI:
- otwarcie systemu EPK na wdrażanie kolejnych zaawansowanych e-usług związanych, między innymi z umożliwieniem załatwiania spraw przez pełnomocnika,
- otwarcie systemu EPK na wykorzystanie elektronicznych płatności - wzrost bezpieczeństwa gospodarczego wynikający z dostępności i czytelności procedur administracyjnych udostępnianych przez Pojedynczy Punkt Kontaktowy,
- przewidywany jest wzrost tworzonych przedsiębiorstw - zakładanych działalności gospodarczych,
- zwiększenie realizacji usług o charakterze transgranicznym w wyniku dostępności informacji w języku angielskim,
- skrócenie czasu i obniżenie kosztów realizacji procedur administracyjnych przez przedsiębiorców oraz osoby fizyczne planujące założenie działalności gospodarczej,
- obniżenie kosztów ponoszonych przez administrację na obsługę przedsiębiorców,
- zwiększenie bezpieczeństwa obrotu gospodarczego,
- zwiększenie zakresu wykorzystania technologii informatycznych do prowadzenia biznesu.
GRUPY DOCELOWE:
- instytucje centralne
- przedsiębiorcy i osoby planujące działalność gospodarczą.