W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych

 

NAZWA BENEFICJENTA: 

Ministerstwo Cyfryzacji

 

PARTNER/PARTNERZY:

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji

 

DATA PODPISANIA UMOWY: 

2018-03-22

 

OKRES REALIZACJI UMOWY: 

od 2018-03-29 do 2023-12-31

 

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA: 

142 359 634,40 zł

 

CEL:

Wdrożenie nowych oraz poprawę jakości istniejących e-usług publicznych i usług wewnątrzadministracyjnych jako odpowiedź na zidentyfikowane potrzeby i problemy. Stworzony zostanie referencyjny model przechowywania i przetwarzania informacji w rejestrach państwowych i usprawnione zostaną niektóre procesy administracyjne związanych z SRP.

Cele szczegółowe projektu:

  • poprawa dostępności SRP dla użytkowników
  • zwiększenie dostępności do e-usług publicznych
  • umożliwienie pobrania odpisu aktu stanu cywilnego on-line
  • przyspieszenie rejestracji faktu utraty dokumentu: paszport, dowód osobisty
  • usprawnienie i przyspieszenie komunikacji pomiędzy obywatelami a administracją publiczną.

 

USŁUGI:

  • powiadomienie o zmianach statusu dowodu osobistego
  • zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego
  • zgłoszenie urodzenia dziecka
  • pobranie odpisu aktu stanu cywilnego przez obywatela
  • aktualizacja danych kontaktowych
  • sprawdzenie danych kontaktowych
  • weryfikacja ważności paszportu przez obywatela
  • weryfikacja ważności paszportu przez uprawnione podmioty gospodarcze
  • podgląd danych zgromadzonych w Rejestrze Dokumentów Paszportowych
  • powiadomienie o zmianach statusu paszportu
  • zgłoszenie utraty paszportu
  • wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego
  • zgłoszenie wyjazdu za granicę na pobyt stały lub czasowy
  • zgłoszenie powrotu z wyjazdu za granicy na pobyt stały lub czasowy
  • zameldowanie na pobyt stały lub czasowy po weryfikacji posiadacza adresu w księgach
    wieczystych
  • wnioskowanie o dostęp do danych jednostkowych z rejestru PESEL
  • wnioskowanie o dostęp do weryfikacji adresu i zgonu osoby
  • pobranie informacji o podmiotach i osobach, którym udostępniono dane osoby z rejestru PESEL
  • wgląd do danych obywatela w PESEL i pobranie zaświadczenia o cząstkowych lub całkowitych
    danych osoby z PESEL
  • wgląd do danych dzieci obywatela w PESEL i pobranie zaświadczenia o cząstkowych lub
    całkowitych danych dziecka z PESEL
  • pobranie zaświadczenia o danych zamieszczonych/nie zamieszczonych w RSC
  • pobieranie zaświadczenia o stanie cywilnym
  • wnioskowanie o dostęp w trybie ograniczonej teletransmisji RDO
  • pobranie informacji o podmiotach i osobach, którym udostępniono dane osoby z rejestru RDO
  • zgoda rodzica na paszport dla dziecka
  • wnioskowanie o paszport online dla dziecka
  • zastrzeganie numeru PESEL
  • weryfikacja informacji o aktualnym zastrzeżeniu numeru PESEL albo zastrzeżeniu numeru PESEL w określonej przez weryfikującego chwili
  • wniosek o wydanie dowodu osobistego dla osoby dorosłej lub dla dziecka lub podopiecznego powyżej 12 roku życia
  • wniosek o dowód osobisty dla dziecka lub podopiecznego poniżej 12 roku życia
  • mDowód
  • mWeryfikator
  • ePłatności
  • tymczasowe prawo jazdy
  • weryfikowanie powiązania rodzic – dziecko wynikającego z aktu urodzenia
  • pobieranie numerów PESEL rodziców po numerze PESEL dziecka
  • pobranie odpisu aktu stanu cywilnego przez organy administracji publicznej, sądy i prokuraturę
  • sprawdzenie danych kontaktowych obywatela
  • aktualizacja danych kontaktowych obywatela
  • sprawdzenie lub pobranie danych kontaktowych
  • aktualizacja danych kontaktowych2
  • zgłaszanie niezgodności do właściwych organów
  • usługa weryfikacji zastrzeżenia numeru PESEL dla sądów i Ministra Sprawiedliwości.

 

​​​​​​KORZYŚCI:

  • skrócenie czasu obsługi obywateli i przedsiębiorców - poprawa płynności pracy
  • przyśpieszenie załatwiania spraw urzędowych przez obywateli i przedsiębiorców - zmniejszenie liczby wizyt w urzędach
  • zmniejszenie obciążenia USC - przyśpieszenie procesów administracyjnych
  • zmniejszenie liczby kradzieży tożsamości - zwiększenie aktualności danych w systemie
  • zwiększenie efektywności komunikacji.

 

GRUPY DOCELOWE:

  • Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
  • urzędy gmin (komórki ewidencji ludności, komórki wydające dowody osobiste),
  • Urzędy Stanu Cywilnego
  • Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji
  • Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej 
  • Wojewodowie
  • Organy paszportowe
  • Komenda Główna Policji
  • jednostki Policji
  • Ministerstwo Spraw Zagranicznych,
  • jednostki Straży Granicznej
  • Główny Urząd Statystyczny
  • Konsulowie RP (organ paszportowy)
  • Poltransplant
  • Kancelaria Prezydenta
  • Krajowa Izba Rozliczeniowa (KIR)
  • uprawnione podmioty gospodarcze
  • Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS)
  • Urzędy Skarbowe (US)
  • Narodowy Fundusz Zdrowia (NFZ)
  • Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego (KRUS)
  • Sądy
  • Prokuratura
  • Komornicy
  • pozostałe jednostki administracji publicznej
  • właściciele biznesowi rejestrów spoza SRP
  • służby i organy uprawnione do korzystania z danych SRP
  • obywatele.
{"register":{"columns":[{"header":"Pozycja","value":"164","registerId":20735334,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Obszar publikacji","registerId":20735334,"dictionaryValues":[{"id":"katalog projektów i usług","value":"katalog projektów i usług"}],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}