SIPAM - System Informacji Przestrzennej Administracji Morskiej
NAZWA BENEFICJENTA:
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
PARTNER/PARTNERZY:
Urząd Morski w Gdyni
Urząd Morski w Szczecinie
DATA PODPISANIA UMOWY:
2017-11-02
OKRES REALIZACJI UMOWY:
od 2017-10-31 do 2020-07-30
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA:
5 969 389,20 zł
CEL:
Cyfryzacja i udostępnienie danych gromadzonych przez administrację morską do ponownego wykorzystania, poprzez digitalizację zasobów analogowych, integrację i harmonizację danych oraz zbudowanie cyfrowego repozytorium, a także upowszechnienie informacji na temat zgromadzonych w systemie zasobów poprzez promocję wśród odbiorców.
PRODUKTY:
System Informacji Przestrzennej Administracji Morskiej. Dostęp do danych nastąpi poprzez usługi zgodne ze standardami Open Geospatial Consortium. W ramach projektu zostanie utworzona wspólna baza danych dla jednostek administracji morskiej.
KORZYŚCI:
- udostępnienie informacji sektora publicznego będące w posiadaniu administracji morskiej
- udostępnienie online dokumentów (pozwoleń, decyzji, zarządzeń, umów) oraz map, których dysponentem jest administracja morska
- utworzenie dedykowanych interfejsów API, które umożliwią dostęp do baz danych SIPAM uruchomionych w ramach projektu.
GRUPY DOCELOWE:
- pracownicy administracji morskiej: MGMiŻŚ oraz urzędów morskich
- jednostki administracji publicznej
- przedsiębiorcy, inwestorzy związani z gospodarką morską oraz pasem nadbrzeżnym
- obywatele, ze szczególnym uwzględnieniem osób zamieszkujących tereny nadmorskie i przyportowe oraz tereny w sąsiedztwie pasa nadbrzeżnego.