W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Tracker 2.0

NAZWA BENEFICJENTA: 

Ministerstwo Rozwoju i Technologii

 

PARTNER/PARTNERZY:

Sieć Badawcza Łukasiewicz - Poznański Instytut Technologiczny

 

DATA PODPISANIA UMOWY: 

2022-04-22

 

OKRES REALIZACJI UMOWY: 

od 2022-03-01 do 2023-12-31

 

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA: 

14 038 326,69 zł

 

CEL:

Celem projektu jest poprawienie dostępności, funkcjonalności i e-dojrzałości istniejących usług publicznych (umożliwienie przedsiębiorcom korzystania z e-usługi zamiast dotychczasowego obiegu papierowego), stworzenie rejestru publicznego i poprawienie interoperacyjności. Przedmiotem projektu jest budowa nowego systemu wydawania zezwoleń na obrót z zagranicą towarami, technologiami i usługami o znaczeniu strategicznym (uzbrojenie i produkty podwójnego zastosowania), zwanymi dalej „towarami wrażliwymi”, w ramach którego powstanie nowy rejestr publiczny zezwoleń na obrót towarami wrażliwymi. 

 

USŁUGI:

  • licencjonowanie i ewidencjonowanie obrotu towarami wrażliwymi


KORZYŚCI:

  • szybsza komunikacja z urzędem
  • brak korespondencji papierowej i wiążący się z tym brak oczekiwania na dotarcie pisma do właściwego urzędnika
  • zmniejszenie skali błędów i braków przy wypełnianiu wniosków, wstępna weryfikacja kompletności i poprawności danych, weryfikacja kompletności załączników, weryfikacja wniesienia opłaty – digitalizacja w ramach formularza internetowego
  • brak konieczności samodzielnego przygotowywania pisma ws. korekty wniosku lub decyzji
  • wyeliminowanie czynność przygotowywania pisma do MRPiT ze zgłoszeniem zamiaru korzystania z zezwolenia generalnego na obrót towarami wrażliwymi
  • brak konieczności dostarczania papierowego wniosku i kompletu dokumentów oraz innych pism i uzupełnień do Ministerstwa – wyeliminowanie czynności
  • brak konieczności odbierania pisma i potwierdzania odbioru w siedzibie lub na poczcie – dostęp do korespondencji i bazy wydanych decyzji i zezwoleń w ramach biznes.gov.pl
  • wyeliminowanie czynności zapytań do Ministerstwa ws. statusu sprawy – możliwość samodzielnego sprawdzenia i uzyskania natychmiastowej informacji bez oczekiwania na odpowiedź pracownika
  • wyeliminowanie konieczności prowadzenia ewidencji faktycznego obrotu towarami wrażliwymi przez przedsiębiorcę oraz wyeliminowanie konieczności składania deklaracji rocznych – przedsiębiorca będzie zobowiązany jedynie do składania informacji przez biznes.gov.pl o dokonaniu obrotu towarami wrażliwymi wewnątrz Unii Europejskiej
  • brak potrzeby kompilowania dodatkowych raportów rocznych
  • wyeliminowanie czynności osobiste przedstawiania fizycznego oryginału dokumentu przez przedsiębiorcę lub reprezentanta przedsiębiorcy (spedytora, kierowcę itp.) w urzędzie celno-skarbowym, brak konieczności oczekiwania na weryfikację i ręczne od saldowanie obrotu przez celnika na dokumencie papierowym, zmniejszenie ryzyka błędów i możliwości zaginięcia dokumentu.

 

GRUPY DOCELOWE:

  • przedsiębiorcy
  • pracownicy Ministerstwa Rozwoju i Technologii
  • pracownicy organów opiniujących i monitorujących 
  • pracownicy urzędów celno-skarbowych.
{"register":{"columns":[{"header":"Pozycja","value":"201","registerId":20735334,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Obszar publikacji","registerId":20735334,"dictionaryValues":[{"id":"katalog projektów i usług","value":"katalog projektów i usług"}],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}