Workflow do Opracowania Publikacji Cyfrowych na Uczelni
NAZWA BENEFICJENTA:
Uniwersytet Wrocławski
PARTNER/PARTNERZY:
-
DATA PODPISANIA UMOWY:
2020-10-22
OKRES REALIZACJI UMOWY:
od 2020-10-15 do 2023-11-15
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA:
2 041 144,21 zł
CEL:
Projekt ma na celu stworzenie wirtualnego warsztatu pracy dla badaczy, naukowców oraz pracowników dydaktycznych Uniwersytetu Wrocławskiego, umożliwiającego samodzielne przygotowanie cyfrowych publikacji do prezentacji online oraz prowadzenie zajęć z wykorzystaniem materiałów źródłowych. W ramach projektu, w wyniku 6 merytorycznych zadań zostaną rozbudowane istniejące narzędzia informatyczne i zintegrowane w ciąg technologiczny umożliwiający automatyzację publikowania prac naukowych oraz zdalną pracę na dokumentach źródłowych.
Głównym celem projektu jest wzrost wykorzystania ISP (publikacje naukowe i zasoby z dziedzin nauk humanistycznych, zasoby kultury), będących w posiadaniu Uniwersytetu Wrocławskiego, poprzez stworzenie warunków do ich sprawnego przetwarzania dzięki rozwinięciu i wdrożeniu 3 e-usług dostępnych poprzez responsywny serwis mobilny (aplikację).
USŁUGI:
- Analizator Dorobku Naukowego (ADN)
- Wirtualne Laboratorium Transkrypcji (WLT)
- Repozytorium Uniwersytetu Wrocławskiego.
KORZYŚCI:
- nowe, atrakcyjne dla użytkowników e-usługi
- wzmocnienie potencjału naukowego i badawczego Uniwersytetu
- poprawa jakości pracy pracowników Uniwersytetu Wrocławskiego
- ułatwienie procesu zdobywania wiedzy i upowszechniania jej
- wzrost poziomu kompetencji cyfrowych.
GRUPY DOCELOWE:
- kadra naukowo-badawcza i dydaktyczna Uniwersytetu Wrocławskiego oraz innych uczelni publicznych i niepublicznych w Polsce
- studenci studiów I, II i III stopnia, doktoranci, uczestnicy studiów podyplomowych z Uniwersytetu Wrocławskiego oraz innych polskich uczelni publicznych i niepublicznych
- instytucje wchodzące w zakres sektora GLAM (ang. galleries, libraries, archives, museums) publiczne instytucje kultury: biblioteki, muzea, archiwa
- sieć Archiwów Państwowych
- pasjonaci, hobbyści (osoby indywidualne)
- nauczyciele historii i przedmiotów humanistycznych (szkoły podstawowe i szkoły ponadpodstawowe - licea, technika), a także nauczyciele informatyki z tych szkół
- uczniowie szkół podstawowych (starsze klasy) i ponadpodstawowych (licea, technika).