Model absolwenta szkoły
-
posiada realistyczny obraz siebie; zna swoje możliwości, swoje mocne i słabe strony;
-
jego skale wartości i normy moralne są stabilne, a postępowanie społecznie aprobowane;
-
jest wytrwały, zrównoważony; kieruje się logicznym myśleniem;
-
cechuje go sumienność, zyskuje sobie zaufanie innych, respektuje prawa innych;
-
posiada umiejętność znoszenia bez znużenia długotrwałych wysiłków;
-
działa celowo mimo nacisków, pośpiechu, przeszkód, spotykających człowieka frustracji;
-
jest zdolny do osiągnięcia emocjonalnej równowagi i spokoju;
-
chętnie i szczerze akceptuje konieczność społecznej odpowiedzialności i branie na siebie zobowiązań;
-
umie ujawniać własną aktywność, ambicję, współzawodnictwo;
-
nie odczuwa nienawiści do ludzi o innych poglądach i stylu życia;
-
czuje się członkiem wspólnoty, w której żyje, umiejąc równocześnie wyzwalać się spod tyranii grupy i zachowywać w sposób indywidualny, zgodny z wbudowanym w siebie wzorem moralnym;
-
ma poczucie patriotyzmu;
-
jest przekonany, że działa w dziedzinie sztuki muzycznej z własnego wyboru, którego źródłem jest wewnętrzna potrzeba obcowania z muzyką;
-
potrafi przezwyciężać tremę, towarzyszącą występom, skupiając swoją uwagę na problemach artystycznych i strukturalnych utworu, a nie na reakcjach otoczenia;
-
odczuwa potrzebę podnoszenia własnych kompetencji zawodowych;