W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Tryb przyjmowania skarg i wniosków

Skargi i wnioski dotyczące działalności Prokuratury Regionalnej w Gdańsku można składać w formie pisemnej poprzez:

  • złożenie pisma w biurze podawczym Prokuratury Regionalnej w Gdańsku,
  • przesłanie za pośrednictwem poczty, na adres: Prokuratura Regionalna w Gdańsku, ul. Wały Jagiellońskie 38, 80-853 Gdańsk,
  • przesłanie w firmie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP,
  • przesłanie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: biuro.podawcze.rpgda@prokuratura.gov.pl
  • przesłanie faksem na numer: (058) 326-53-53

 

Skarga lub wniosek złożone w formie pisemnej powinny zawierać:

  • imię, nazwisko (nazwę) oraz dokładny adres wnoszącego skargę/wniosek,
  • datę wniesienia skargi/wniosku,
  • treść skargi/wniosku,
  • w miarę możliwości sygnaturę akt sprawy oraz wskazanie jednostki prokuratury, której dotyczy skarga/wniosek.

 Skargi i wnioski mogą być składane również ustnie do protokołu.

W sprawach skarg i wniosków interesantów przyjmuje się : w dni powszednie, w dni urzędowania prokuratury od poniedziałku do piątku w godzinach : 9.00-14:00 oraz poza godzinami urzędowania w poniedziałek do godziny 16.30 przez wyznaczonych prokuratorów i pracowników prokuratury.

Prokurator Regionalny w Gdańsku i jego Zastępcy przyjmują obywateli w sprawach skarg i wniosków w każdy czwartek od godz. 11.00 do godz.14:00 po uprzednim uzgodnieniu terminu spotkania w sekretariacie Prokuratora Regionalnego.

Przyjęcia interesantów przez innych prokuratorów lub pracowników prokuratury odbywa się, po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu terminu spotkania we właściwym sekretariacie. Przyjęcie interesanta może odbywać się z udziałem innego prokuratora bądź pracownika prokuratury.

Przyjęcie interesanta może odbywać się z udziałem innego prokuratora bądź pracownika prokuratury.

Zasady rozpoznawania skarg i wniosków

Zasady przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków w jednostkach organizacyjnych prokuratury oraz organy właściwe do rozpoznawania skarg i wniosków regulują przepisy:

  • Działu VI Ustawy z dnia z dnia 28 stycznia 2016 r. - Prawo o prokuraturze
  • Dział XIV Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 7 kwietnia 2016 r. - Regulamin wewnętrznego urzędowania powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury

 W zakresie nieuregulowanym we wskazanych wyżej aktach prawnych do rozpoznawania skarg i wniosków stosuje się przepisy:

  • Działu VIII Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego,
  • Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., nr 5, poz. 46).

 

Materiały

Wyciąg z ustawy Prawo o prokuraturze
Wyciąg​_z​_ustawy​_Prawo​_o​_prokuraturze.pdf 0.07MB
Wyciąg z regulaminu wewnętrznego urzędowania powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury
Wyciąg​_z​_regulaminu​_wewnętrznego​_urzędowania​_powszechnych​_jednostek​_organizacyjnych​_prokuratury.pdf 0.08MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
12.05.2022 13:36 Maciej Wamka
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Maciej Wamka
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 1.0 12.05.2022 13:36 Maciej Wamka

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}