Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego
Adres:
Al. Ujazdowskie 1/3
00-583 Warszawa
Dyrekcja:
- dyrektor, sekretarz Stałego Komitetu Rady Ministrów - Mariusz Skowroński
- zastępca dyrektora - Mikołaj Miącz
- zastępca dyrektora - Renata Halota
Kontakt:
telefon do sekretariatu (+48) 22 694 75 00
faks (+48) 22 694 64 81
e-mail do sekretariatu: dkpl@kprm.gov.pl
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego realizuje zadania w zakresie:o
1. pracowywania, na potrzeby Prezesa Rady Ministrów, Szefa Kancelarii, Sekretarza Rady Ministrów, Przewodniczącego Stałego Komitetu Rady Ministrów i Sekretarza Stałego Komitetu Rady Ministrów, informacji, analiz, opinii i innych dokumentów o takim charakterze – w odniesieniu do projektów dokumentów rządowych przedkładanych, odpowiednio, Radzie Ministrów lub Stałemu Komitetowi Rady Ministrów;
2. zapewnienia merytorycznej, organizacyjnej, kancelaryjnej i biurowej obsługi prac Rady Ministrów i Stałego Komitetu Rady Ministrów oraz Sekretarza Rady Ministrów, Przewodniczącego Stałego Komitetu Rady Ministrów i Sekretarza Stałego Komitetu Rady Ministrów, w tym:
a) prowadzenia ewidencji dokumentów i zapewnienia ich prawidłowego obiegu,
b) oceny formalnej wnoszonych dokumentów,
c) organizacji i koordynacji posiedzeń Rady Ministrów i Stałego Komitetu Rady Ministrów,
d) zapewnienia obsługi dokumentacji posiedzeń Stałego Komitetu Rady Ministrów i Rady Ministrów, w tym zapisów przebiegu posiedzeń;
3. zapewnienia merytorycznej i redakcyjnej obsługi niejawnych dokumentów rządowych wnoszonych do rozpatrzenia przez Radę Ministrów i Stały Komitet Rady Ministrów, w tym:
a) oceny formalnej wnoszonych dokumentów,
b) przygotowywania ostatecznej redakcji, w tym korekty edytorskiej: projektów uchwał Rady Ministrów, projektów zarządzeń Prezesa Rady Ministrów, projektów zarządzeń Szefa Kancelarii oraz innych dokumentów rządowych;
4. przygotowywania ostatecznej redakcji, w tym korekty edytorskiej:
a) projektów ustaw i aktów normatywnych,
b) projektów uchwał Rady Ministrów i innych dokumentów przyjętych przez Radę Ministrów,
c) projektów rozporządzeń i zarządzeń Prezesa Rady Ministrów oraz innych dokumentów Prezesa Rady Ministrów wskazanych przez Sekretarza Rady Ministrów;
5. opracowywania protokołów ustaleń posiedzeń Stałego Komitetu Rady Ministrów i ich przekazywania Sekretarzowi Stałego Komitetu Rady Ministrów w celu przedłożenia do podpisu Przewodniczącemu Stałego Komitetu Rady Ministrów oraz ich rozpowszechniania;
6. opracowywania protokołów ustaleń posiedzeń Rady Ministrów i ich rozpowszechniania;
7. przekazywania Sekretarzowi Rady Ministrów dokumentów, o których mowa w pkt 3 i pkt 4 oraz w pkt 6, w celu ich przedłożenia do podpisu Prezesa Rady Ministrów;
8. przekazywania podpisanych przez Prezesa Rady Ministrów:
a) projektów ustaw – do Sejmu,
b) publikowanych aktów prawnych – do ogłoszenia,
c) niepublikowanych aktów prawnych – według właściwości;
9. pełnienia roli koordynacyjnej działań realizowanych w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności przez Kancelarię oraz podmioty zewnętrzne, związanych z reformą usprawnienia procesu stanowienia prawa;
10. wykonywania prac edytorskich, w tym sporządzania stenogramów na podstawie zapisów dźwięku posiedzeń Rady Ministrów i Stałego Komitetu Rady Ministrów oraz sporządzania stenogramów na potrzeby komitetów utworzonych na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 1 lub 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188, z późn. zm.), których obsługę zapewnia Kancelaria, oraz Kolegium do Spraw Służb Specjalnych;
11. obsługi stanowisk Komputerowego Systemu Zastrzeżonego w zakresie przetwarzania dokumentów, o których mowa w pkt 2 lit. d i pkt 3 lit. b, oraz w zakresie prac edytorskich, o których mowa w pkt 10;
12. obsługi sekretarskiej Sekretarza Rady Ministrów.
- Pierwsza publikacja:
- 05.08.2020 15:25 Agnieszka Kowalska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Jolanta Przybył Biuro Dyrektora Generalnego KPRM
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego | 13.0 | 10.07.2024 09:22 Anna Sadłocha |
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego | 12.0 | 27.03.2024 12:55 Anna Sadłocha |
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego | 11.0 | 01.03.2024 12:11 Michał Smolnik |
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego | 10.0 | 15.01.2024 16:32 Anna Sadłocha |
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego | 9.0 | 22.12.2023 10:04 Anna Sadłocha |
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego | 8.0 | 17.08.2023 10:52 Anna Sadłocha |
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego | 7.0 | 24.11.2022 10:56 Anna Sadłocha |
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego | 6.0 | 24.08.2021 11:31 Beata Żmijewska |
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego | 5.0 | 17.08.2021 12:28 Jolanta Przybył |
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego | 4.0 | 26.11.2020 10:20 Adam Nowakowski |
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego | 3.0 | 18.11.2020 15:45 Jolanta Przybył |
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego | 2.0 | 06.08.2020 08:13 Agnieszka Kowalska |
Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego | 1.0 | 05.08.2020 15:25 Agnieszka Kowalska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP