Działania informacyjne w mediach społecznościowych to standard w komunikacji instytucji publicznych wielu rządów oraz instytucji Unii Europejskiej
17.02.2023
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, tak jak inne instytucje publiczne, również realizuje działania informacyjne w mediach społecznościowych, żeby docierać do jak najszerszej grupy odbiorców z materiałami o programach czy inwestycjach rządowych. Dotyczy to np. programów wsparcia rodzin z dziećmi, seniorów, informacji o podatkach czy z zakresu cyfryzacji. KPRM informuje również o bieżących działaniach rządu. Realizowane działania są prezentowane w oficjalnych kanałach urzędowych, takich jak profil „Kancelaria Prezesa Rady Ministrów”. Działania reklamowe na profilu „Mateusz Morawiecki” nie są finansowane ze środków KPRM.
Aktywność w mediach społecznościowych jest obecnie standardem w komunikacji. Podobne działania podejmują także inne instytucje takie jak Komisja Europejska czy samorządy w Polsce. Na przykład według danych za okres 16.11.2022-13.02.2023 r. KE na profilu „European Commission” wydała około 215 tys. złotych na reklamy na portalu Facebook, a Parlament Europejski około 1,62 mln zł.