W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Projekt uchwały Rady Ministrów w sprawie zmian Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności

{"register":{"columns":[{"header":"Numer projektu","value":"IC12","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"sequence":{"regex":"IC{#IC_1}"},"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Rodzaj dokumentu","registerId":20874195,"dictionaryValues":[{"id":"Projekty innych dokumentów rządowych","value":"Projekty innych dokumentów rządowych"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Typ dokumentu","registerId":20874195,"dictionaryValues":[{"id":"C – projekty implementujące UE","value":"C – projekty implementujące UE"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Cele projektu oraz informacja o przyczynach i potrzebie rozwiązań planowanych w projekcie","value":"Rewizja Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, zwanego dalej \"KPO\" jest bezpośrednio powiązana z 4 i 5 wnioskiem o płatność. Głównym założeniem rewizji jest zminimalizowanie ryzyka otrzymania z Komisji Europejskiej niepełnych refundacji oraz utrzymanie i zapewnienie skutecznej realizacji ważnych społecznie refom i inwestycji. Rewizja KPO jest ograniczona do absolutnie niezbędnych zmian. ","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Istota rozwiązań planowanych w projekcie, w tym proponowane środki realizacji","value":"Merytoryczne zmiany w KPO dotyczą reformy A4.7. Ograniczenie segmentacji rynku pracy, która jest odpowiedzią na Zalecenie 3 Rady UE z dnia 12 lipca 2022 r. w sprawie krajowego programu reform Polski na 2022 r., zawierające opinię Rady na temat przedstawionego przez Polskę programu konwergencji na 2022 r. (2022/C 334/21)3 dotyczące zwiększenia uczestnictwa w rynku pracy, w tym przez usunięcie utrzymujących się przeszkód dla bardziej trwałych form zatrudnienia. Polska proponuje alternatywną reformę, w związku z tym, że obecna struktura różnych form zatrudnienia w Polsce nie powoduje silnego zróżnicowania pracowników pod względem zabezpieczenia emerytalnego. Zdecydowana większość osób wykonujących umowy cywilnoprawne (bez ubezpieczenia społecznego) jest jednocześnie ubezpieczona na podstawie innych umów. Ponadto reforma D1.1. Zwiększenie efektywności, dostępności i jakości świadczeń zdrowotnych zostaje przesunięta do szóstego wniosku o płatność. Rewizja KPO jest ograniczona do absolutnie niezbędnych zmian.\nW związku z tym, że proces technicznej rewizji KPO wstrzymuje proces oceny przez Komisje Europejską 4 i 5 wniosku o płatność uzgadnianie zakresu zmian do KPO z KE będzie prowadzone równolegle przez MFiPR z udziałem resortów zaangażowanych w realizację KPO. Dlatego też konieczne jest upoważnienie ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego do prowadzenia całego procesu począwszy od wypracowania z KE zmian do KPO, przedłożenia KE zaktualizowanego dokumentu oraz prowadzenia formalnych negocjacji. \nPo zakończeniu negocjacji z KE minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego poinformuje o wynikach tych negocjacji Radę Ministrów.\n","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Oddziaływanie na życie społeczne nowych regulacji prawnych","value":"","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Spodziewane skutki i następstwa projektowanych regulacji prawnych","value":"","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Sposoby mierzenia efektów nowych regulacji prawnych","value":"","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ odpowiedzialny za opracowanie projektu","registerId":20874195,"dictionaryValues":[{"id":"MFiPR","value":"MFiPR"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Osoba odpowiedzialna za opracowanie projektu","value":"Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz Minister Funduszy i Polityki Regionalnej\n\n","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Organ odpowiedzialny za przedłożenie projektu RM","registerId":20874195,"dictionaryValues":[{"id":"MFiPR","value":"MFiPR"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Planowany termin przyjęcia projektu przez RM","value":"I kwartał 2025 r. ZREALIZOWANY Rada Ministrów przyjęła 29 stycznia 2025 r.","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Informacja o rezygnacji z prac nad projektem","value":"","registerId":20874195,"dictionaryValues":[],"nestedValues":[],"showInContent":false,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"},{"header":"Status realizacji","registerId":20874195,"dictionaryValues":[{"id":"Zrealizowany","value":"Zrealizowany"}],"nestedValues":[],"showInContent":true,"positionSelector":".article-area__article h2","insertMethod":"after"}]}}
Numer projektu:
IC12
Rodzaj dokumentu:
Projekty innych dokumentów rządowych
Typ dokumentu:
C – projekty implementujące UE
Cele projektu oraz informacja o przyczynach i potrzebie rozwiązań planowanych w projekcie:
Rewizja Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, zwanego dalej "KPO" jest bezpośrednio powiązana z 4 i 5 wnioskiem o płatność. Głównym założeniem rewizji jest zminimalizowanie ryzyka otrzymania z Komisji Europejskiej niepełnych refundacji oraz utrzymanie i zapewnienie skutecznej realizacji ważnych społecznie refom i inwestycji. Rewizja KPO jest ograniczona do absolutnie niezbędnych zmian.
Istota rozwiązań planowanych w projekcie, w tym proponowane środki realizacji:
Merytoryczne zmiany w KPO dotyczą reformy A4.7. Ograniczenie segmentacji rynku pracy, która jest odpowiedzią na Zalecenie 3 Rady UE z dnia 12 lipca 2022 r. w sprawie krajowego programu reform Polski na 2022 r., zawierające opinię Rady na temat przedstawionego przez Polskę programu konwergencji na 2022 r. (2022/C 334/21)3 dotyczące zwiększenia uczestnictwa w rynku pracy, w tym przez usunięcie utrzymujących się przeszkód dla bardziej trwałych form zatrudnienia. Polska proponuje alternatywną reformę, w związku z tym, że obecna struktura różnych form zatrudnienia w Polsce nie powoduje silnego zróżnicowania pracowników pod względem zabezpieczenia emerytalnego. Zdecydowana większość osób wykonujących umowy cywilnoprawne (bez ubezpieczenia społecznego) jest jednocześnie ubezpieczona na podstawie innych umów. Ponadto reforma D1.1. Zwiększenie efektywności, dostępności i jakości świadczeń zdrowotnych zostaje przesunięta do szóstego wniosku o płatność. Rewizja KPO jest ograniczona do absolutnie niezbędnych zmian.
W związku z tym, że proces technicznej rewizji KPO wstrzymuje proces oceny przez Komisje Europejską 4 i 5 wniosku o płatność uzgadnianie zakresu zmian do KPO z KE będzie prowadzone równolegle przez MFiPR z udziałem resortów zaangażowanych w realizację KPO. Dlatego też konieczne jest upoważnienie ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego do prowadzenia całego procesu począwszy od wypracowania z KE zmian do KPO, przedłożenia KE zaktualizowanego dokumentu oraz prowadzenia formalnych negocjacji.
Po zakończeniu negocjacji z KE minister właściwy do spraw rozwoju regionalnego poinformuje o wynikach tych negocjacji Radę Ministrów.
Organ odpowiedzialny za opracowanie projektu:
MFiPR
Osoba odpowiedzialna za opracowanie projektu:
Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz Minister Funduszy i Polityki Regionalnej

Organ odpowiedzialny za przedłożenie projektu RM:
MFiPR
Planowany termin przyjęcia projektu przez RM:
I kwartał 2025 r. ZREALIZOWANY Rada Ministrów przyjęła 29 stycznia 2025 r.
Status realizacji:
Zrealizowany