Zobacz jakie to proste!
Potwierdzony i ważny profil zaufany możesz wykorzystać:
- do podpisania dokumentu elektronicznego podpisem zaufanym, czyli:
- podpisać dokumenty zapisane na dysku komputera,
- podpisać dokumenty w e-usługach,
- potwierdzić, że otrzymałeś(-aś) dokumenty elektroniczne od organów administracji publicznej
Pamiętaj jednak, że aby złożyć podpis, musisz zalogować się do swojego profilu zaufanego.
- jako środek identyfikacji elektronicznej, aby potwierdzić twoją tożsamość w systemach teleinformatycznych, czyli:
- profilem zaufanym możesz logować się w różnych systemach i aplikacjach administracji publicznej, aby załatwiać sprawy urzędowe,
- logowanie z wykorzystaniem profilu zaufanego posiada taki sam skutek prawny, jak okazanie dowodu osobistego w okienku w urzędzie.
Jeśli masz wątpliwości, czy poradzisz sobie z założeniem profilu zaufanego, jego potwierdzeniem lub zmianą twoich danych, zapoznaj się z:
- najczęściej zadawanymi pytaniami lub
- instrukcją użytkownika profilu zaufanego (PZ). Znajdziesz w niej odpowiedzi na pytania:
- Jak zarejestrować się w systemie profil zaufany?
- Jak zarządzać swoim profilem zaufanym?
- Jak zalogować się do profilu zaufanego?
- Jak złożyć wniosek o profil zaufany i go potwierdzić?
- Jak zarządzać swoim profilem zaufanym?
- Co zrobić, gdy zapomnisz nazwę użytkownika lub hasło?
- Jak i po co przeglądać swoją historię zdarzeń?
- Jak podpisać dokument za pomocą profilu zaufanego?
Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania, skontaktuj się z naszym biurem obsługi (Service Desk). Nasi pracownicy pomogą ci rozwiązać twój problem. Szczegółowe informacje znajdziesz w zakładce Kontakt.