W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wyłączenie autoryzacji przy użyciu poczty elektronicznej

27.03.2017

Jeśli używasz konta e-mail do odbierania haseł jednorazowych profilu zaufanego, pamiętaj, że jest to możliwe tylko do 7 kwietnia 2017 r.

8 kwietnia 2017 r. funkcja zostanie wyłączona. Dalsze korzystanie z profilu będzie możliwe tylko za pomocą haseł przesyłanych SMS-em. Dotyczy to wszystkich użytkowników – zarówno osób fizycznych, jak i pracowników administracji publicznej, którzy wykorzystują profil zaufany do celów służbowych.
Jeśli korzystasz z haseł wysyłanych na e-mail, zamień je na SMS. Aby to zrobić:

  1. zaloguj się na swoje konto w serwisie pz.gov.pl,
  2. wybierz z menu bocznego „Mój profil zaufany”, a następnie opcję „Przedłuż ważność”,
  3. podaj numer telefonu komórkowego.

Jeśli nie uda ci się podać numeru telefonu dla haseł jednorazowych SMS, od 8 kwietnia 2017 r. twój profil zaufany nie zniknie. Będziesz musiał(-a) jednak udać się do punktu potwierdzającego profil zaufany ePUAP, by móc z niego korzystać. Pamiętaj, że nadal będzie można korzystać z profilu zaufanego za pośrednictwem bankowości elektronicznej.


Podstawa prawna:

§ 8 ust. 3 w związku z § 21 ust. 1 rozporządzenia Ministra Cyfryzacji z dnia 5 października 2016 r. w sprawie profilu zaufanego elektronicznej platformy usług administracji publicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1633).

{"register":{"columns":[]}}