W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Nauka dla obcokrajowców

Grafika - białe tło bez tekstu.

Nauka dla obcokrajowców

INFORMACJE OGÓLNE

Nauka w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. Witolda Lutosławskiego w Nysie, prowadzonej przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, dla osób niebędących obywatelami polskimi jest płatna - Zarządzenie Nr 6/2020 Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej z dnia 7 lutego 2020 w  sprawie wysokości opłat za korzystanie przez osoby niebędące obywatelami polskimi z nauki w  publicznych szkołach artystycznych.

W roku szkolnym 2023/2024 opłata za naukę wynosi 3200 euro (równowartość w złotych, ustala się według średniego kursu waluty ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego w dniu poprzedzającym dzień wniesienia opłaty). 

Do dnia 31.08.2023 r. przyjęty kandydat do PSM I i II stopnia im. Witolda Lutosławskiego w Nysie, niebędący obywatelem polskim musi dokonać opłaty lub przedstawić decyzję Dyrektora CEA o  zwolnieniu częściowym  lub całkowitym z opłat. Jest to warunek przystąpienia do nauki w PSM w  Nysie, ucznia niebędącego obywatelem polskim w dniu 01.09.2023 r.

Termin 31.08.2023 r. obowiązuje również uczniów szkoły, którzy kontynuują naukę i starają się  o  zwolnienie z opłat, dlatego wszelkie czynności z tym związane powinny zakończyć się przed dniem 01.09.2023 roku.

Zgodnie z przepisami w/w zarządzenia Dyrektor CEA w uzasadnionych przypadkach, a zwłaszcza w   przypadku trudnej sytuacji materialnej lub w szczególnie uzasadnionych przypadkach losowych, na wniosek rodzica lub opiekuna cudzoziemca albo pełnoletniego ucznia może całkowicie lub częściowo zwolnić z opłat określonych w niniejszym zarządzeniu.

Z wnioskiem pisemnym o zwolnienie z opłat występują rodzice/opiekunowie 1  lub pełnoletni uczeń.

Wniosek napisany w języku polskim wraz z załącznikami (informacji udziela sekretariat szkoły) w formie listu do Dyrektora Centrum Edukacji Artystycznej należy przesłać odpowiednio wcześnie, aby mógł być rozpatrzony przez CEA  przed 1 września 2023 roku.

Dokumenty  należy wysłać na adres:

Szanowny Pan
dr Zdzisław Bujanowski 
Dyrektor Centrum Edukacji Artystycznej
ul. Mikołaja Kopernika 36/40
00-924 Warszawa


------------------------------------------------------------------------------
[1] W przypadku złożenia wniosku przez opiekuna prawnego wymagana jest kopia postanowienia sądu o ustanowieniu osoby wnioskującej opiekunem prawnym.

{"register":{"columns":[]}}