Rekrutacja PSM I stopnia
Zasady rekrutacji do pierwszej klasy szkoły muzycznej I stopnia w PSM I i II stopnia im. Stanisława Moniuszki w Zabrzu
- O przyjęcie do szkoły muzycznej I stopnia może ubiegać się kandydat, który w bieżącym roku kończy co najmniej 7 lat i nie więcej niż 10 lat - nauka w cyklu 6-letnim lub kończy co najmniej 8 lat i nie więcej niż 16 lat - nauka w cyklu 4-letnim. Na wniosek rodziców naukę w szkole może także rozpocząć dziecko, które w bieżącym roku kończy 6 lat, jeżeli wykazuje psychofizyczną dojrzałość do podjęcia nauki szkolnej zgodnie z opinią poradni psychologiczno-pedagogicznej (opinię należy złożyć wraz z wnioskiem).
- Rodzice/Opiekunowie prawni kandydata składają wypełniony i podpisany wniosek wraz z zaświadczeniem lekarskim o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w szkole muzycznej do dnia poprzedzającego termin badania przydatności. Prosimy o wypełnienie wniosku pismem drukowanym.
Kandydat niebędący obywatelem polskim dodatkowo dostarcza dokumenty określone w art. 165 ustawy Prawo oświatowe.
-
Dokumenty należy składać w sekretariacie szkoły najpóźniej do dnia poprzedzającego badanie przydatności
Informacji udziela sekretarz szkoły - Kontakt pod numerem telefonu: 32 271 46 79
-
Kwalifikacja kandydatów do szkoły muzycznej I stopnia odbywa się na podstawie badania przydatności - sprawdzeniu uzdolnień muzycznych oraz predyspozycji do nauki gry na określonym instrumencie. Badanie przydatności przeprowadza się indywidualnie dla każdego kandydata w terminie wyznaczonym przez szkołę.
-
W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych przez kandydatów na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego (badanie przydatności), na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego brane są pod uwagę łącznie następujące kryteria:
- wielodzietność rodziny kandydata
- niepełnosprawność kandydata
- niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata
- niepełnosprawność obojga rodziców kandydata
- niepełnosprawność rodzeństwa kandydata
- samotne wychowywanie kandydata w rodzinie
- objęcie kandydata pieczą zastępczą -
Komisja rekrutacyjna podaje wyniki postępowania rekrutacyjnego w formie pisemnej na szkolnej tablicy ogłoszeń w terminie 7 dni od dnia przeprowadzenia badania przydatności podając do publicznej wiadomości listę kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych. Lista ta nie jest równoznaczna z listą kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.
- Listę kandydatów przyjętych do szkoły podaje się w formie pisemnej na szkolnej tablicy ogłoszeń w terminie do dnia 5 sierpnia.
- Osoby przyjęte do szkoły zobowiązane są do zgłoszenia w dniu 4 września na Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego. Niedopełnienie tego obowiązku oraz nie powiadomienie szkoły w ciągu 10 dni od tej daty o przyczynach nieobecności, będzie traktowane jako rezygnacja kandydata z nauki.
Przepisy dotyczące naboru:
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 roku zm. prawo oświatowe - art.142
Rozporządzenie MKiDN z dnia 9 kwietnia 2019 w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych (Dz.U. z 2019 r,, poz. 686)
Wszystkim kandydatom życzymy powodzenia!
Materiały
Wymagania dla kandydatów I st.Wymagania_dla_kandydatów_I_st.pdf 0.11MB Terminy badania przydatności 2023
terminy_badania_przydatności_2023.pdf 0.08MB Wniosek kandydata do PSM I st.
wniosek_kandydata_do_PSM_I_st.pdf 0.15MB
- Pierwsza publikacja:
- 05.04.2023 17:44 Małgorzata Tyszer
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Ewa Skibińska
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Rekrutacja PSM I stopnia | 1.0 | 05.04.2023 17:44 Małgorzata Tyszer |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP