W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Statut

STATUT POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W BRANIEWIE

§ 1.

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Braniewie, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, niniejszego statutu oraz regulaminu organizacyjnego Powiatowej Stacji.

§ 2.

Powiatowa Stacja jest jednostką budżetową będącą podmiotem leczniczym finansowanym z budżetu państwa. Uprawnienia podmiotu tworzącego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz. U. Nr 112, poz. 654 z późn. zm.), posiada Wojewoda Warmińsko-Mazurski.

§ 3.

Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Braniewo. Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat braniewski.

§ 4.

Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.

§ 5.

Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Braniewie, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.

§ 6.

Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Braniewie, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

  • higieny środowiska;
  • higieny pracy w zakładach pracy
  • higieny procesów nauczania i wychowania;
  • higieny wypoczynku i rekreacji;
  • zdrowotnymi żywności i żywienia, przedmiotów użytku;
  • higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia w których są udzielane świadczenia zdrowotne - w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed

wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych.;

Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

 

  • prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego;
  • opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
  • działalność przeciwepidemiczną;
  • opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
  • przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
  • przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sadów rejonowych;
  • przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
  • inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz promocji zdrowia i oświaty zdrowotnej oraz szkoleń;
  • sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
  • prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowywanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
  • prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
  • sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i reakcji dzieci i młodzieży;
  • sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
  • sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;
  • sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno – sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;
  • prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
  • opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
  • prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;

§ 7.

1. Powiatowa stacja może pozyskiwać środki finansowe z tytułu sprzedaży usług zleconych w szczególności w zakresie:

  • badań laboratoryjnych, badań i pomiarów środowiskowych oraz innych czynności dotyczących oceny jakości zdrowotnej i bezpieczeństwa zdrowotnego;
  • prowadzenia szkoleń i egzaminów oraz wykonywania ocen zdrowotnych.

2. Środki pochodzące z wykonywanych przez Powiatową Stację usług, o których mowa w ust. 1 stanowią dochody budżetu państwa.

§ 8.

W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

  • Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;
  • Oddział Nadzoru;
  • Stanowisko Pracy do Spraw Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia ;
  • Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
  • Stanowisko Pracy Radcy Prawnego.

Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji nadany przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego. Regulamin, o którym mowa w ust. 2 zatwierdza Wojewoda Warmińsko- Mazurski.

{"register":{"columns":[]}}