Sekcja Higieny Pracy i Nadzoru Nad Chemikaliami
Kierownik Sekcji: mgr Wiesława Marciniak
III piętro, pokój nr 47/48
Sekcja Higieny Pracy rozpoznaje, ocenia i kontroluje zagrożenia zdrowotne w środowisku pracy. Kontroluje przestrzeganie przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne, w celu zapobiegania powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych
z warunkami pracy.
Zadania sekcji:
- prowadzenie bieżącego nadzoru nad stanem higieniczno- sanitarnym w zakładach pracy;
- analiza wyników badań środowiskowych czynników szkodliwych dla zdrowia występujących w środowisku pracy;
- ocena przestrzegania przepisów w zakresie narażenia zawodowego na działanie czynników rakotwórczych i mutagennych w środowisku pracy;
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów w sprawie szkodliwych czynników biologicznych dla zdrowia w środowisku pracy oraz ochrony zdrowia pracowników zawodowo narażonych na te czynniki;
- nadzór nad bezpieczeństwem i higieną pracy przy przygotowywaniu, podawaniu i przechowywaniu leków cytostatycznych w podmiotach leczniczych;
- nadzór nad warunkami bezpiecznego usuwania wyrobów zawierających azbest;
- nadzór na przestrzeganiem przepisów w zakresie wprowadzania do obrotu oraz stosowania stwarzających zagrożenie substancji chemicznych i ich mieszanin;
- kontrole obowiązków wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii dotyczących prekursorów kategorii 2 i 3;
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów w zakresie produktów biobójczych;
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów w zakresie produktów kosmetycznych;
- nadzór nad warunkami i ograniczeniami wprowadzania do obrotu i stosowania środków powierzchniowo czynnych i detergentów zawierających środki powierzchniowo czynne określonych przepisami w sprawie detergentów;
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów w zakresie wytwarzania, przetwarzania, przerabiania, przywozu, wywozu, wewnątrzwspólnotowej dostawy lub wewnątrzwspólnotowego nabycia oraz wprowadzenia do obrotu nowej substancji psychoaktywnej;
- nadzór nad ustawowym zakazem wytwarzania i wprowadzania do obrotu środków zastępczych;
- prowadzenie postępowań administracyjnych oraz dokumentacji w sprawach chorób zawodowych.