W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

polityka jakości

Polityka Jakości

POLITYKA SYSTEMU ZARZĄDZANIA W POWIATOWEJ STACJI SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W Elblągu

Misją Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Elblągu jest, w sposób profesjonalny budzący zaufanie społeczeństwa, zapewnienie ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnymi wpływami szkodliwych i uciążliwych warunków środowiska, zapobiegania powstawania chorób, w tym zakaźnych i zawodowych oraz kształtowanie odpowiednich postaw i zachowań zdrowotnych ludzi.

 

Cele jakościowe:

  • zapewnienie przestrzegania przepisów prawa określających wymagania higieniczne i zdrowotne;
  • ograniczenie negatywnych skutków wpływu czynników środowiskowych na stan zdrowia ludności;
  • upowszechnianie wiedzy, dotyczącej osiągania i utrzymania wysokich standardów zdrowotnych ludzi.

 

Kierownictwo i pracownicy Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Elblągu zobowiązują się do spełniania wymagań mających zastosowanie w realizacji zadeklarowanej Misji, jak również oczekiwań klientów i stron zainteresowanych w zakresie wykonywanych zadań, poprzez utrzymywanie i ciągłe doskonalenie Systemu Zarządzania zgodnego z normą normy   PN-EN ISO/IEC 17020:2012 „Ocena zgodności. Wymagania dotyczące działania różnych rodzajów jednostek przeprowadzających inspekcje".

 

Cele systemu zarządzania osiągane są poprzez:

  • prowadzenie i dokumentowanie inspekcji w sposób rzetelny, kompetentny i obiektywny, z należytą starannością, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i procedurami oraz dokonywanie profesjonalnego osądu;
  • zapewnienie rzetelności, niezależności i bezstronności, co oznacza niezależność od jakichkolwiek nacisków finansowych, handlowych i innych mogących mieć wpływ na wyniki prowadzonych prac oraz nieangażowanie się w jakąkolwiek działalność, która mogłaby zmniejszyć zaufanie do tych wyników;
  • zachowanie poufności wyników badań i kontroli oraz ochronę danych dotyczących klientów i kontrolowanych;
  • analizowanie skarg oraz informacji zwrotnych od Klientów i podejmowanie odpowiednich działań;
  • dbałość o współpracę i komunikację z inspekcjami i służbami w celu minimalizacji zagrożeń dla zdrowia publicznego;
  • zarządzanie ryzykiem zgodnie z ustaleniami systemu zarządzania;
  • identyfikowanie potrzeb szkoleniowych i ciągłe podnoszenie kwalifikacji personelu poprzez dokształcanie i system szkoleń;
  • budowanie wizerunku nowoczesnej i przyjaznej instytucji publicznej uwzględniające otoczenie prawne przedsiębiorców;
  • celową i oszczędną gospodarkę środkami finansowymi;
  • zaangażowanie w procesy ciągłego doskonalenia wdrożonych systemów zarządzania i ciągłego doskonalenia ich skuteczności.

 

Jako Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Elblągu zobowiązuje się do wypełniania zadań wynikających z uwarunkowań prawnych, zaangażowania w procesy ciągłego doskonalenia wdrożonych systemów zarządzania i doskonalenia ich skuteczności oraz zapewnienia zasobów niezbędnych dla realizacji celów jakościowych.

{"register":{"columns":[]}}