Skargi i wnioski
Podstawa prawna:
- Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. - art. 63
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (k.p.a.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym. Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
Skargi i wnioski muszą zawierać: imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego, adres wnoszącego.
UWAGA: skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego – anonimowe - pozostawia się bez rozpoznania.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone w nastepującej formie:
- pisemnie;
- za pomocą poczty elektronicznej;
- ustnie (osobiście lub telefonicznie) do protokołu;
- przez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP) za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP).
Dane kontaktowe w zakładce Kontakt
Skargi i wnioski zgłoszone telefonicznie należy potwierdzić drogą pisemną w ciągu 7 dni. Skargi i wnioski zgłoszone telefonicznie bez potwierdzenia pisemnego, traktowane będą jako anonimowe.
Terminy załatwiania skarg i wniosków:
Skargi i wnioski załatwiane są niezwłocznie zgodnie z k.p.a. W przypadku, gdy załatwienie skargi/ wniosku nie jest możliwe w ustawowym terminie, skarżącemu przekazywana jest informacja o przesunięciu terminu i wskazaniem nowego terminu załatwienia sprawy. W razie potrzeby skarżący może być wezwany do przekazania dodatkowych informacji dotyczących skargi/wniosku.
Jeżeli organ, urząd, który otrzymał skargę nie jest właściwy do jej rozpatrzenia, obowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, przekazać ją właściwemu organowi, zawiadamiając równocześnie o tym skarżącego, albo wskazać mu właściwy organ. O przekazaniu wniosku zawiadamia się równocześnie wnioskodawcę.
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Garwolinie przyjmuje w sprawach skarg i wniosków: we wtorki w godzinach 14.00-15.30 oraz w środy w godzinach 8.00-11.00
Skargi i wnioski na działalność Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Garwolinie należy kierować do Mazowieckiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego, ul. Żelazna 79, 00-875 Warszawa
Materiały
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku ze skargąPSSE_Klauzula_informacyjna_skargi_rozpatrywanie_072024.docx 0.02MB Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w związku z przekazaniem skargi do organu właściwego
PSSE_Klauzula_informacyjna_skargi-przekazanie-wg-właściwości_072024.docx 0.02MB