Skargi i wnioski
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
Przyjęcia obywateli w sprawach skarg i wniosków (Pn-Pt) w godz. : 9:00 – 14:00 chyba że Komunikat PPIS w Gdyni stanowi inaczej.
Miejscem składania skarg i wniosków jest Sekretariat PSSE (Parter, wejście od strony ulicy Starowiejskiej).
- imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego
- adres wnoszącego
Skargi i wnioski dotyczące pracy urzędu przyjmuje Dyrektor PSSE w Gdyni w każdą środę w godzinach 15:00-16:00, po uprzednim uzgodnieniu w sekretariacie osobiście lub telefonicznie.
UWAGA: Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
SKARGI I WNIOSKI MOGĄ BYĆ WNOSZONE W NASTĘPUJĄCEJ FORMIE:
- pisemnie
- telefaksem
- pocztą elektroniczną
- na skrzynke podawczą EPUAP
- ustnie do protokołu
Skargi i wnioski wpływające do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Gdyni są rejestrowane w Rejestrze Skarg i Wniosków, prowadzonym przez Sekcję Administracyjną. Skargi i wnioski rozpatrują komórki organizacyjne merytoryczne właściwe ze względu na przedmiot skargi (wniosku).
TERMINY ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW:
- Skargi (wnioski) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gdyni załatwia bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt – załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania.
- Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.
TRYB ODWOŁAWCZY:
- Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
- Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę. W przypadku niewskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Gdyni może podtrzymać swoje stanowisko.
- Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
- Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
- Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
- Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.
UWAGA: Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.