Struktura organizacyjna
W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Oddział Nadzoru
- Sekcja higieny żywności, żywienia i przedmiotów użytku
- Sekcja epidemiologii
- Sekcja higieny komunalnej
- Stanowiska do spraw higieny pracy
- Stanowiska do spraw higieny dzieci i młodzieży
- Stanowisko do spraw zapobiegawczego nadzoru sanitarnego
2) Oddział Ekonomiczno – Administracyjny:
- Stanowisko pracy do spraw ekonomicznych
- Stanowisko pracy do spraw obsługi sekretariatu
- Stanowisko pracy referenta administracyjnego
- Stanowisko pracy pracownika gospodarczego, gońca
3) Stanowisko Głównego Księgowego
4) Stanowisko pracy Radcy Prawnego
5) Stanowisko do spraw promocji zdrowia i oświaty zdrowotnej
Działalnością poszczególnych komórek organizacyjnych kierują kierownicy.
W razie nieobecności kierownika jego obowiązki pełni wyznaczony przez niego pracownik.
Kierownicy komórek organizacyjnych odpowiadają za wykonanie zadań z zakresu działalności podległej komórki organizacyjnej a także za:
W razie nieobecności kierownika jego obowiązki pełni wyznaczony przez niego pracownik.
Kierownicy komórek organizacyjnych odpowiadają za wykonanie zadań z zakresu działalności podległej komórki organizacyjnej a także za:
1) zgodne z przepisami merytoryczne właściwe i terminowe załatwianie spraw,
2) organizację pracy komórki, którą kierują,
3) przestrzeganie przepisów i wymagań prawnych z zakresu BHP, p/poż.,
ochrony środowiska i gospodarki odpadowej
4) szkolenie i inicjowanie szkoleń podległych pracowników,
5) określenie zapotrzebowania na materiały, odczynniki i aparaturę
wraz z wymaganiami jakościowymi i szczegółowymi parametrami technicznymi,
6) udział w szkoleniach organizowanych przez przez Państwowego
Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego, Państwowy Zakład Higieny
i instytuty resortowe, a także w szkoleniach z zakresu systemu jakości.
Główny ksiegowy współpracuje bezpośrednio z oddziałem ekonomiczno - administracyjnym i ma prawo żądać od pracowników oddziału wykonania prac niezbędnych do zapewnienia prawidłowości gospodarki finansowej oraz ewidencji księgowej, kalkulacji kosztów i sprawozdawczości finansowej.
Za wykonanie zadań z zakresu działalności poszczególnych sekcji oraz stanowisk pracy odpowiadają bezpośrednio zatrudnieni na nich pracownicy.