W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sygnalista

ZGŁOSZENIE ZEWNĘTRZNE SYGNALISTY

Przyjmowanie zewnętrznych zgłoszeń naruszeń prawa przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Górze (PPIS) odbywa się zgodnie z ustawą o ochronie sygnalistów.

PPIS rozpatruje zgłoszenia zewnętrzne w ramach swoich kompetencji jako organ publiczny w zakresie określonym w art. 3 ustawy o ochronie sygnalistów.

PPIS prowadzi rejestr zgłoszeń zewnętrznych.

 

OD KIEDY PRZYJMOWANE SĄ ZGŁOSZENIA?

 

Przyjmowanie zgłoszeń zewnętrznych obowiązuje od 25 grudnia 2024 r.

 

SPOSOBY PRZEKAZANIA ZGŁOSZENIA

Jeśli masz wiedzę, że doszło do naruszenia prawa możesz przekazać zgłoszenie  do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Górze następującymi  sposobami, które gwarantują zachowanie poufności przekazanych informacji:

- pocztą na adres do korespondencji PPIS:

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Górze, ul. Hirszfelda 6, 56-200 Góra   z dopiskiem na kopercie „Zgłoszenie naruszenia prawa” lub „Zgłoszenie sygnalisty”

- elektronicznie na adres poczty elektronicznej: sygnalista.psse.gora@sanepid.gov.pl;

- ustnie podczas bezpośredniego spotkania, zorganizowanego w terminie 14 dni  od otrzymania wniosku o taką formę zgłoszenia.

Zachęcamy, aby w przypadku pisemnego przekazania zgłoszenia skorzystać  z formularza -   Formularz zgłoszenia naruszenia prawa.

 

ZGŁOSZENIA ANONIMÓW

PPIS nie rozpatruje zgłoszeń dokonanych anonimowo.

 

TERMINY INFORMACJI ZWROTNEJ

PPIS przekaże sygnaliście informację zwrotną w terminie nieprzekraczającym 3 miesięcy od dnia przyjęcia zgłoszenia zewnętrznego.

W uzasadnionych przypadkach PPIS przekaże sygnaliście informację zwrotną w terminie nieprzekraczającym 6 miesięcy od dnia przyjęcia zgłoszenia zewnętrznego,  po poinformowaniu o tym sygnalisty przed upływem terminu  3 miesięcy.

Informacja zwrotna będzie zawierała informację o planowanych lub podjętych działań następczych   i powodów podjęcia takich działań w związku z dokonanym zgłoszeniem.

PPIS poinformuje sygnalistę o ostatecznym wyniku postępowań wyjaśniających wszczętych na skutek zgłoszenia zewnętrznego.

 

ZGŁOSZENIA DO INNYCH ORGANÓW I RPO

Pamiętaj, że możesz złożyć zgłoszenie zewnętrzne do Rzecznika Praw Obywatelskich albo organów publicznych oraz w stosownych przypadkach - do instytucji, organów lub jednostek organizacyjnych Unii Europejskiej.

Kontakt do Rzecznika Praw Obywatelskich:

Informacyjna linia obywatelska: 800 676 676;

e-mail:  biurorzecznika@brpo.gov.pl;

Adres korespondencyjny: Biuro RPO, al. Solidarności 77, 00-090 Warszawa;

Istnieje także możliwość przekazania zgłoszenia w języku migowym, anonimowo poprzez formularz kontaktowy na stronie lub osobiście w jednym z oddziałów RPO.

Materiały

Formularz zgłoszenia naruszenia prawa
Załącznik​_-​_formularz​_zgłoszenia.docx 0.03MB
{"register":{"columns":[]}}