W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Klauzula informacyjna

KLAUZULA INFORMACYJNA


Na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 oraz art. 14 rozporządzenia  Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - ogólne rozporządzenie o ochronie danych (Dz. U. L 119 z 4 maja 2016 r.) określanym dalej: RODO oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1000 z późn. zm.) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kłobucku informuje:

1. Administratorem danych osobowych w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kłobucku, jest Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kłobucku będący jednocześnie Dyrektorem Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kłobucku z siedzibą w Kłobucku przy ul. Staszica 28, 42-100 Kłobuck.
Dane kontaktowe:
- adres: ul. Staszica 28, 42-100 Kłobuck
- tel. (34)317-22-60,  (34) 317- 26-00
- adres poczty elektronicznej: psse.klobuck@sanepid.gov.pl

2. Administrator danych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, którym jest Pani Agnieszka Jędrak.
Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować w sprawach związanych z ochroną danych osobowych w następujący sposób:
- pod adresem poczty elektronicznej: iod.psse.klobuck@sanepid.gov.pl
- pisemnie na adres siedziby Administratora danych.
Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

3. W zależności od rodzaju załatwianej sprawy podanie danych osobowych jest obowiązkowe lub dobrowolne:
1) w przypadku złożenia wniosku do Administratora (pismo w dowolnej formie), oczekując na rozpatrzenie
 sprawy (zajęcie stanowiska) i udzielenia odpowiedzi – podanie danych jest dobrowolne, jednak odmowa
 ich podania uniemożliwi załatwienie sprawy,
2) jeżeli Administrator działając na podstawie przyznanych mu uprawnień żąda podania danych  osobowych,
 ich podanie jest obowiązkowe, a odmowa podania może być uznana za działanie utrudniające lub
 udaremniające działalność organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej, co może skutkować konsekwencjami
 przewidzianymi przepisami prawa.

4. Dane osobowe przetwarzane przez Administratora pozyskiwane są tak od stron i innych osób uczestniczących w postępowaniu, wnioskodawców i skarżących, klientów, jak i z publicznie dostępnych rejestrów, oraz od innych podmiotów, które na mocy odrębnych przepisów zobowiązane są przekazywać dane organom Państwowej Inspekcji Sanitarnej. W sytuacji, gdy dane pozyskiwane są od osoby, której dotyczą, ich podanie warunkuje wszczęcie postępowania w przedmiocie określonym w podaniu, we wniosku, piśmie, wniesionych przez daną osobę, a przekazanie danych kontaktowych umożliwia udzielenie odpowiedzi, usprawnia załatwienie sprawy.
W ramach przetwarzania danych osobowych Administrator nie stosuje zautomatyzowanego przetwarzania
oraz profilowania.

5. PSSE w Kłobucku przetwarza dane na mocy przepisów prawa stojących na straży ochrony zdrowia publicznego. Pani / Pana dane będą przetwarzane zgodnie z przepisami prawa. Podstawą prawną przetwarzania danych jest niezbędność do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze.
Administrator przetwarza dane w następujących celach:
1) realizacji zadań  przypisanych organom  Państwowej Inspekcji Sanitarnej na mocy ustawy z dnia
14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej i innych ustaw szczególnych oraz aktów wykonawczych do nich, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. e. RODO,
2) ustalania i dochodzenia należności będących niepodatkowymi należnościami budżetowymi, ustalanymi na podstawie art. 36 ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz art. 75 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia  zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r.  Ordynacja podatkowa, ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawą z dnia 17 czerwca 1966 r.  o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
3) prowadzenia postępowań w sprawach o ukaranie (w tym nakładania grzywien w drodze mandatu karnego) na podstawie przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia oraz prowadzenia dochodzeń na podstawie przepisów Kodeksu postępowania karnego w sprawach, gdzie takie kompetencje przyznano organom Państwowej Inspekcji Sanitarnej, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. e. RODO,
4) zawierania i realizacji umów i porozumień o charakterze cywilnoprawnym, których PSSE w Kłobucku jest stroną i dochodzenia ewentualnych roszczeń z tym związanych, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b i lit. f. RODO,
5) kontaktowania się z klientami w sprawach wnoszonych/zlecanych PSSE w Kłobucku,
6) prowadzenia postępowań w zakresie rekrutacji pracowników oraz realizacji obowiązków ciążących na Administratorze jako pracodawcy i uprawnień  pracowników, zgodnie z art. 221 Kodeksu pracy i art. 6 ust. 1 lit. a. RODO.
W związku z realizacją zadań  przypisanych organom  Państwowej Inspekcji Sanitarnej Administrator przetwarza dane osobowe szczególnej kategorii.
Podstawa  prawna  przetwarzania  danych wynika w szczególności z:
•    ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej
•    ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi
•    ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia
•    ustawy z dnia 4 października 2018 r. o produktach kosmetycznych
•    ustawy z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach
•    ustawy z dnia 9 października 2015 r. o produktach biobójczych
•    ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii
•    ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych
•    ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
•    ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy
•    ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
•    ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
•    ustawy z dnia 24 sierpnia 2001 r. Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia
•    ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
•    ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych
•    ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych
•    ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej

6. Dane osobowe przetwarzane przez Administratora mogą być przekazywane lub mogą mieć do nich dostęp następujące kategorie odbiorców:
1) inne organy administracyjne, w tym organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej, sądy i organy ochrony prawa – jeżeli na mocy przepisów szczególnych Administrator zobowiązany jest do przekazania im danych osobowych bądź podmioty te uprawnione są do żądania udostępnienia takich danych,
2) inne strony bądź uczestnicy postępowań, którym na mocy przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego lub innych aktów prawnych przysługuje wgląd w akta prowadzonego postępowania,
3) jeżeli Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kłobucku okaże się organem niewłaściwym do rozpatrzenia wniosku/skargi/petycji, dane zostaną udostępnione do podmiotu właściwego do jej rozpatrzenia.
4) dostawcy usług, z których korzysta Administrator celem zapewnienia możliwości wykonywania przez niego zadań (np. operatorzy usług pocztowych, dostawcy usług telekomunikacyjnych, dostawcy usług teleinformatycznych).
Dane osób, które przetwarzane są w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Kłobucku nie będą przekazywane poza obszar Unii Europejskiej czy organizacji międzynarodowych, chyba że będzie wynikać to z decyzji właściwego organu.

7. Administrator informuje, iż danej osobie przysługują prawa:
1) dostępu do treści swoich danych osobowych oraz otrzymania kopii danych osobowych podlegających przetwarzaniu (w zakresie zgodnym z art. 15 RODO),
2) sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych (w zakresie zgodnym z art. 16 RODO),
3) usunięcia swoich danych osobowych, z wyjątkiem gdy przepisy prawa stanowią inaczej (w zakresie zgodnym z art. 17 RODO),
4) ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych (w zakresie zgodnym z art. 18 RODO),
5) przenoszenia swoich danych osobowych w granicach określonych obowiązującymi przepisami prawa        (w zakresie zgodnym  z art. 20 RODO),
6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych ze względu na szczególną sytuację,
w zakresie zgodnym z art. 21 RODO),
7) wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych
z siedzibą w Warszawie (00-193), ul. Stawki 2, w przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych (art. 77 RODO).

8. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do spełnienia celu, dla którego zostały zebrane lub przez okres wskazany przepisami prawa. Po spełnienia celu, dla którego dane zostały zebrane, dane te mogą być przechowywane nie krócej niż okres wskazany w przepisach o archiwizacji lub innych przepisów prawa. Dane przechowywane są zgodnie z kategorią archiwalną określoną w jednolitym rzeczowym wykazie   akt, obowiązującym na podstawie zarządzenia Dyrektora PSSE lub zgodnie ze szczegółowymi przepisami prawa.

{"register":{"columns":[]}}