W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sekcja Higieny Pracy

Zadania  Sekcji Nadzoru Higieny Pracy

Nadzór nad warunkami środowiska pracy:

  • Kontrola przestrzegania przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne w zakładach pracy,
  • Kontrola przestrzegania przepisów ustawy o substancjach  chemicznych i ich mieszaninach oraz ustawy o produktach biobójczych przez osoby wprowadzające substancje i preparaty chemiczne oraz produkty biobójcze do obrotu i stosujące je w działalności zawodowej,
  • Kontrola przestrzegania warunków i ograniczeń wprowadzania do obrotu i stosowania oraz właściwości środków powierzchniowo czynnych i detergentów zawierających środki powierzchniowo czynne,
  • Kontrola w zakresie przestrzegania obowiązków dotyczących wywozu i przywozu niebezpiecznych chemikaliów,
  • Kontrola przestrzegania przez podmioty przepisów dotyczących wywozu i przywozu oraz obrotu prekursorami kategorii 2 i 3,
  • Kontrola zakładów pracy stosujących w działalności zawodowej substancje, preparaty, czynniki lub procesy technologiczne o działaniu rakotwórczym lub mutagennym,
  • Kontrola przestrzegania przepisów dotyczących  realizacji wymogów w zakresie występowania w środowisku pracyszkodliwych czynników biologicznych oraz ochrony zdrowia pracowników zawodowo narażonych na te czynniki,
  • Kontrola warunków zdrowotnych środowiska pracy w celu zapobiegania powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy,
  • Prowadzenie postępowania administracyjnego i egzekucyjnego w administracji,
  • Uczestnictwo w szkoleniach zewnętrznych,
  • Uczestnictwo w ogólnopolskim systemie powiadamiania o stwierdzonych naruszeniach przepisów prawnych dotyczących obrotu chemikaliami,
  • Uczestnictwo w projektach sieci CLEEN,
  • Ocena bezpieczeństwa sanitarnego powiatu.
  • Nadzór nad warunkami bezpiecznego usuwania wyrobów zawierających azbest,
  • Rozpatrywanie wniosków i interwencji w zakresie swojego działania,
  • Prowadzenie postępowania w sprawie wprowadzania do obrotu środków zastępczych, prowadzenie   sprawozdawczości oraz opracowywanie  analizy danych dotyczących środków zastępczych oraz monitorowanie pojawiania się nowych rodzajów produktów będących środkami zastępczymi, skutków wywołanych ich użyciem i miejsc występowania,
  • Współpraca z innymi organami kontroli oraz komórkami organizacyjnymi Stacji.
{"register":{"columns":[]}}