Informacja dotycząca prowadzonych prac pod kątem przygotowania do nowego roku szkolnego 2023/2024 placówek oświatowo-wychowawczych
05.09.2023
Pod kątem przygotowania do nowego roku szkolnego 2023/2024 r. przeprowadzono kontrole w 10 placówkach oświatowo-wychowawczych na terenie powiatu międzyrzeckiego. Kontrolą sanitarną objęto teren placówki, sale dydaktyczne, pomieszczenia sanitarne, ciągi komunikacyjne.
Szkoła Podstawowa Nr 1 w Międzyrzeczu:
Do dnia kontroli (14.07.2023) prowadzono jedynie drobne prace remontowo-konserwatorskie związane z przygotowaniem placówki do nowego roku szkolnego. Zgodnie z oświadczeniem dyrektora większość prac miała być prowadzona w miesiącu sierpniu tj. wymiana instalacji elektrycznej zaczynając od sutereny w podpiwniczeniu, uzupełnianie ubytków w powłokach malarskich, doprowadzenie do należytego stanu techniczno- sanitarnego podłogi w suterenie (korytarz), tak aby była równa, łatwa do utrzymania w bieżącej czystości.
Na terenie placówki zakończono pracę budowy bloku sportowego wraz ze stołówką, gotowy do użytkowania w nowym roku szkolnym 2023/2024.
Podczas kontroli stwierdzono, iż nawierzchnia dróg i przejść na terenie placówki jest nierówna (plac przy wyjściu bocznym). Podłoże asfaltowe nierówne, popękane, miejscami pozapadane. Według oświadczenia przedstawiciela placówki w czerwcu odnotowano 2 wypadki u uczniów (stłuczone kolana). Wydano decyzję administracyjną zobowiązującą organ prowadzący do usunięcia nieprawidłowości w wyznaczonym terminie.
Przy każdym wejściu do placówki umieszczono płyny do dezynfekcji rąk, które znajdują się również w stołówce, i przed wejściem do sali gimnastycznej. Przy każdym z punktów zamieszczono instrukcje dezynfekcji rąk oraz informację o stosowanych przez placówkę środkach. Placówka posiada zapas środków do dezynfekcji rąk i powierzchni. Placówka posiada wyniki pomiarów natężenia oświetlenia elektrycznego - wyniki pozytywne.
Zespół Edukacyjny - Szkoła Podstawowa w Brójcach :
Do dnia kontroli (18.07.2023) prowadzone były następujące prace:
- ocieplenie i położenie struktury na elewacji budynku (3 etap),
- malowanie 1 sali dydaktycznej
- plac zabaw (doposażenie dodatkowych urządzeń)
Zakończono prace związane z remontem sanitariatów szkolnych na I piętrze.
Prace konserwatorsko-porządkowe (głównie w miesiącu sierpniu) polegające na wymienianie zużytych świetlówek, uzupełnianiu ubytków w powłokach ściennych, gruntownym myciu: okien, podłóg, ścian i innych elementów wyposażenia szkoły, koszeniu trawy, dbaniu o zieleń wokół budynku szkoły planowane były na miesiąc sierpień.
Przy każdym wejściu do placówki umieszczono płyny do dezynfekcji rąk.
Placówka posiada wyniki pomiarów natężenia oświetlenia elektrycznego – wyniki pozytywne. Według oświadczenia kierownika administracyjno-gospodarczego wszystkie prace miały zostać zakończone do końca sierpnia br.
Zespół Edukacyjny - Szkoła Podstawowa w Trzcielu :
Kontrola w dniu 18.07.2023. W okresie przerwy letniej na terenie placówki prowadzone były następujące prace:
- Wymiana instalacji wodno-kanalizacyjnej w pomieszczeniach bloku żywienia.
- Budowa bieżni ze skocznią.
- Przystosowanie dwóch pomieszczeń na świetlicę szkolną (remont ścian, podłóg).
Pozostałe prace konserwatorsko-porządkowe polegające na wymienianie zużytych świetlówek, uzupełnianiu ubytków w powłokach ściennych, gruntownym myciu: okien, podłóg, ścian i innych elementów wyposażenia szkoły, praniu dywanów, koszeniu trawy, dbaniu o zieleń wokół budynku miały być prowadzone w miesiącu sierpniu.
Przy każdym wejściu do placówki i do hali sportowej umieszczono płyny do dezynfekcji rąk.
Placówka posiada wyniki pomiarów natężenia oświetlenia elektrycznego – wyniki pozytywne.
Według oświadczenia kierownika administracyjno-gospodarczego wszystkie prace miały zostać zakończone do końca sierpnia br.
Szkoła Podstawowa w Bledzewie:
Kontrola w dniu 27.07.2023. Na dzień kontroli prowadzono w placówce następujące prace:
- tynkowanie, malowanie, odświeżenie oddziału „O” (budynek byłej szkoły podstawowej),
- naprawa sanitariatów w toalecie męskiej na I piętrze,
- zlikwidowanie zacieku w korytarzu na parterze (zaciek powstał przez zaciekającą ówcześnie rurę w toalecie męskiej na I piętrze).
Prace konserwatorsko-porządkowe polegające na wymienianie uszkodzonych lamp i świetlówek, uzupełnianiu ubytków w powłokach ściennych, gruntownym myciu: okien, podłóg, ścian i innych elementów wyposażenia szkoły, koszeniu trawy, dbaniu o zieleń wokół budynku szkoły zaplanowano na miesiąc sierpień.
Niemniej jednak większość sal dydaktycznych została przygotowana do nowego roku szkolnego już podczas kontroli w dniu 27.07.2023.
Zgodnie z oświadczeniem dyrektora placówki wszystkie prace miały zostać zakończone do końca sierpnia br.
Placówka posiada wyniki pomiarów natężenia oświetlenia z dnia 26.01.2015.
Poinformowano dyrektora szkoły o istocie właściwego oświetlenia stanowisk pracy i tablic w salach dydaktycznych oraz zalecono przeprowadzenie ponownych pomiarów.
Przy każdym z wejść (2 wejścia) znajduje się płyn do dezynfekcji rąk. Szkoła posiada zapas środków do dezynfekcji rąk i powierzchni.
Zespół Szkół Nr 2 w Międzyrzeczu.
Do dnia kontroli (17.08.2023) na terenie placówki przeprowadzono następujące prace: przystosowanie dwóch pomieszczeń (ulokowanych na górze placówki) na pracownię informatyczną i salę wykładową (remont ścian, podłóg, odmalowanie drzwi). Prace konserwatorsko-porządkowe polegające na wymienianie zużytych świetlówek, uzupełnianiu ubytków w powłokach ściennych, gruntownym myciu: okien, podłóg, ścian i innych elementów wyposażenia szkoły, koszeniu trawy, dbaniu o zieleń wokół budynku szkoły zostały w większości wykonane.
Przy wejściu do placówki umieszczony dyspenser do dezynfekcji rąk. Szkoła posiada zapas środków do dezynfekcji rąk i powierzchni. Placówka i otoczenie utrzymane czysto.
Według oświadczenia dyrektora szkoły wszystkie prace miały zostać zakończone do końca sierpnia br.
Placówka nie posiada wyników pomiarów natężenia oświetlenia - według oświadczenia przedstawiciela placówki pomiar natężenia oświetlenia zaplanowany w bieżącym roku.
W związku z tym, że placówka nie posiada aktualnych wyników pomiarów natężenia oświetlenia, poinformowano przedstawiciela szkoły Panią Anetę Bierezińską o istocie właściwego oświetlenia stanowisk pracy i tablic w salach dydaktycznych.
Liceum Ogólnokształcące w Międzyrzeczu:
Do dnia kontroli (28.08.2023r.) przeprowadzono w placówce następujące prace remontowo - konserwatorsko- porządkowe :
- odnowienie powłok ścian i sufitów w zapleczu sanitarnym sali gimnastycznej,
- remont sali nr 104, 309 oraz pracowni chemicznej (malowanie powłok ścian i sufitu, wymiana podłogi),
- wykonano prace polegające na gruntownym myciu : okien, podłóg, ścian i innych elementów wyposażenia szkoły, koszeniu trawy, odnowieniu powłok ogrodzenia od frontu placówki, dbaniu o zieleń wokół budynku szkoły.
Pomieszczenia placówki czyste, w dobrym stanie techniczno-sanitarnym. Przy wejściu do placówki umieszczono płyny do dezynfekcji rąk. Placówka posiada wyniki pomiarów natężenia oświetlenia elektrycznego - wyniki pozytywne.
Szkoła Podstawowa w Kaławie:
W okresie przerwy letniej na terenie placówki do dnia kontroli (29.08.2023) przeprowadzono następujące prace:
- remont korytarza przy bibliotece,
- remont sali lekcyjnej nr 4,
- częściowy remont oddziału przedszkolnego,
- naprawa awarii w łazience dla chłopców na parterze,
- wymiana świetlówek,
- wymiana zaworów termostatycznych w auli,
- malowanie zewnętrznych barierek i częściowo ogrodzenia,
- zamontowano nowe tablice do sali nr 4 i 10.
Prowadzone były także prace konserwatorsko-porządkowe polegające na, uzupełnianiu ubytków w powłokach ściennych, gruntownym myciu: okien, podłóg, ścian i innych elementów wyposażenia szkoły, koszeniu trawy, dbaniu o zieleń wokół budynku szkoły.
Zgodnie z oświadczeniem dyrektora placówki wszelkie prace miały zostać zakończone do końca sierpnia br.
Pomieszczenia placówki czyste, w dobrym stanie techniczno-sanitarnym. Placówka posiada wyniki pomiarów natężenia oświetlenia – pozytywne. Przy wejściu do placówki umieszczono płyny do dezynfekcji rąk.
Szkoła Podstawowa Nr 2 w Międzyrzeczu:
W okresie przerwy letniej na terenie placówki do dnia kontroli(30.08.2023) przeprowadzono następujące prace :
- odmalowano i odświeżono stołówkę (dla oddziału przedszkolnego) i zamontowano klimatyzację,
- w łazienkach w budynku D (I piętro) zamontowano tuleje w drzwiach w celu lepszej cyrkulacji powietrza,
- w budynku B nałożono nowe trepnosy na schody dla lepszej przyczepności, co wpływa znacząco na bezpieczeństwo.
- odnowiono powłoki ścian w gabinecie pedagoga.
Prace konserwatorsko-porządkowe polegające na gruntownym myciu: okien, podłóg, ścian i innych elementów wyposażenia szkoły, koszeniu trawy, dbaniu o zieleń wokół budynku szkoły w większości zostały już wykonane, pozostałe zgodnie z oświadczeniem dyrektora miały zostać zakończone do końca sierpnia br.
Podczas lustracji otoczenia placówki stwierdzono, że nawierzchnia dróg i przejść na terenie placówki jest nierówna (nawierzchnia betonowa przy boisku B3). Podłoże betonowe jest nierówne, popękane, miejscami pozapadane. Według oświadczenia przedstawiciela placówki w ciągu całego roku szkolnego doszło do kilku urazów u uczniów (stłuczone kolana, zdarte łokcie) spowodowanych nierównościami nawierzchni. Ponadto przy budynku D uszkodzony podjazd (ubytki płytek). W związku z powyższym zostanie wszczęte postępowanie administracyjne celem wydania decyzji zobowiązującej organ prowadzący do usunięcia nieprawidłowości w wyznaczonym terminie.
Pomieszczenia placówki czyste, w dobrym stanie techniczno-sanitarnym. Placówka posiada wyniki pomiarów natężenia oświetlenia – pozytywne. Przy wejściu do placówki znajdują się płyny do dezynfekcji rąk.
Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Międzyrzeczu:
Kontrola w dniu 31.08.2023r.
Budynek przy ul. Libelta 4
Ponadto prowadzono prace konserwatorsko-porządkowe polegające na gruntownym myciu: okien, podłóg i innych elementów wyposażenia szkoły, koszeniu trawy, dbaniu o zieleń wokół budynku szkoły. Szkoła wyposażona w dyspenser z płynem do dezynfekcji rąk oraz stacjonarne urządzenie do pomiaru temperatury ciała (zlokalizowane przy wejściu głównym).
Wszystkie prowadzone podczas wakacji prace konserwatorsko-remontowe zostały zakończone przed 1 września 2023 r.
Placówka posiada wyniki pomiarów natężenia oświetlenia z 2021 roku – wyniki częściowo pozytywne (tablice i stanowiska wyposażone w komputery wymagają doświetlenia).
Poinformowano dyrektora szkoły o istocie właściwego oświetlenia stanowisk pracy i tablic w salach dydaktycznych.
Budynek przy ul. Marcinkowskiego 26
W trakcie przerwy letniej na terenie placówki prowadzono następujące prace:
- generalny remont toalety (nie został zakończony, planowany termin zakończenia 31.12.2023),
- dostosowanie jednego z pomieszczeń gospodarczych na cele gabinetu pedagoga szkolnego.
Ponadto prowadzono prace konserwatorsko-porządkowe polegające na wymienianie uszkodzonych lamp i świetlówek, uzupełnianiu ubytków w powłokach ściennych, gruntownym myciu: okien, podłóg, ścian i innych elementów wyposażenia szkoły, koszeniu trawy, dbaniu o zieleń wokół budynku szkoły.
Wszystkie prowadzone podczas wakacji prace konserwatorsko-remontowe zostały zakończone przed 1 września 2023r. Placówka utrzymana czysto.
Placówka posiada wyniki pomiarów natężenia oświetlenia z 2021 roku – wyniki częściowo pozytywne (tablice i stanowiska wyposażone w komputery wymagają doświetlenia).
Poinformowano dyrektora szkoły o istocie właściwego oświetlenia stanowisk pracy i tablic w salach dydaktycznych.
Szkoła wyposażona w dyspenser z płynem do dezynfekcji rąk oraz stacjonarne urządzenie do pomiaru temperatury ciała (zlokalizowane przy wejściu głównym).
Szkoła Podstawowa w Pszczewie:
Do dnia kontroli (01.09.2023 r.) w trakcie przerwy letniej na terenie placówki przeprowadzono głównie prace konserwatorsko-porządkowe polegające na wymienianie uszkodzonych lamp i świetlówek, uzupełnianiu ubytków w powłokach ściennych, gruntownym myciu: okien, podłóg, ścian i innych elementów wyposażenia szkoły, koszeniu trawy, dbaniu o zieleń wokół budynku szkoły. Ponadto odnowiono powłoki ścian w świetlicy, a w pomieszczeniu księgowości i w kuchni zamontowano klimatyzację. Na boisku wielofunkcyjnym Orlik wymieniono zużytą nawierzchnię. Prowadzone są również prace związane z zakładaniem fotowoltaiki, które według oświadczenia przedstawiciela placówki potrwają do połowy września br. Miejsce prowadzenia prac zabezpieczono przed dostępem dla uczniów. Podczas lustracji placu zabaw stwierdzono, że niektóre elementy wymagają sukcesywnej wymiany ze względu na stan ich zużycia (zużyte, wytarte elementy konstrukcji). Według oświadczenia przedstawiciela placówki elementy zostaną wymienione w najbliższym możliwym czasie. Placówka posiada wyniki pomiarów natężenia oświetlenia z dnia 21.10.2021 r., ponadto przy każdym z wejść (4 wejścia) znajduje się płyn do dezynfekcji rąk.
Informację opracowała: Aleksandra Gomuła