Kampania EFSA
12.09.2022
Kampania EFSA #EUChooseSafeFood odsłona druga – rozpoczyna się drugi rok wspólnej kampanii EFSA i GIS dotyczącej bezpieczeństwa żywności.
Jaka jest różnica między terminem przydatności do spożycia a datą minimalnej trwałości? Jakich zasad higieny żywności należy przestrzegać w domu, żeby zapewnić bezpieczeństwo swojej rodzinie? Czy należy obawiać się substancji dodatkowych stosowanych do żywności? To tylko niektóre z pytań zadawanych przez europejskich konsumentów, na które odpowiadaliśmy w ramach kampanii #EUChooseSafeFood, tłumacząc, jakie naukowe argumenty stoją za unijnym bezpieczeństwem żywności. Czerpiąc z zakończonej sukcesem pierwszej fazy projektu, w drugim roku kampanii omówimy szereg nowych tematów.
Celem kampanii #EUChooseSafeFood jest pomoc konsumentom w podejmowaniu świadomych decyzji. Kampania o zasięgu unijnym umożliwia konsumentom łatwy dostęp do praktycznych informacji przydatnych podczas kupowania i spożywania żywności – od pomocy przy czytaniu etykiet i informacji na temat substancji dodatkowych, do wskazówek na temat przygotowania i przechowywania produktów spożywczych. 10 sierpnia rozpoczął się drugi rok kampanii, w którym poruszany jest szereg nowych tematów interesujących konsumentów - takich jak suplementy diety, alergeny czy nowa żywność.
GIS i EFSA kontynuują swoją misję wspierania Europejczyków w podejmowaniu świadomych decyzji żywieniowych, przedłużając projekt #EUChooseSafeFood o kolejny rok i wyjaśniając istotną rolę, jaką w bezpieczeństwie żywności odgrywa nauka i naukowcy.
Kampania jest adresowana głównie do Europejczyków między 25 a 45 rokiem życia i stara się objaśnić rolę EFSA w kształtowaniu europejskiego prawodawstwa, które chroni konsumentów i cały łańcuch żywności.
Więcej informacji dostępne na stronie https://campaigns.efsa.europa.eu/EUChooseSafeFood