Sekcja Ekonomiczno – Finansowa
Do zadań Sekcji Ekonomiczno - Finansowej w szczególności należy:
- prowadzenie księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- opracowywanie planów w zakresie wydatków i dochodów;
- prowadzenie ewidencji uruchomionych środków zgodnie z planem;
- przyjmowanie wszelkich rachunków za dostawy, roboty i usługi i inne;
- kontrola wszystkich operacji gotówkowych i bezgotówkowych i sprawdzania ich pod względem formalno-rachunkowym;
- sporządzanie sprawozdań w zakresie wydatków i dochodów;
- prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej w zakresie budżetu stacji;
- sporządzanie bilansu rocznego w zakresie budżetu jednostki;
- sporządzanie list płatniczych, naliczanie i rozliczanie podatku dochodowego oraz rozliczanie skła-dek ZUS;
- prowadzenie kart wynagrodzeń;
- prowadzenie księgowości materiałowej;
- kontrola dokumentów zapewniających właściwy przebieg operacji gospodarczych;
- bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości umożliwiające terminowe przekazywanie rzetelnych informacji w zakresie rozliczeń finansowych, oraz terminowe sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości;
- planowanie i wykonywanie budżetu dochodów własnych, rozliczanie i sprawozdawczość w tym zakresie;
- zapewnienie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;
- terminowe ściąganie należności i dochodów, roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań;
- prowadzenie zasiłków z funduszu płac i ubezpieczeń społecznych;
- prowadzenie rachunku i wszelkich operacji związanych z zakładowym funduszem świadczeń
socjalnych.