W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Klauzula informacyjna

OGÓLNA KLAUZULA INFORMACYJNA
dotycząca przetwarzania danych osobowych

 

Realizując wymogi art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L z 2016 r, Nr 119, str. 1 ze zm.), zwane dalej RODO, informuję że :

 

1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Myszkowie, będący jednocześnie Dyrektorem Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Myszkowie. Dane kontaktowe : 42-300 Myszków, ul. Pułaskiego 42, e-mail psse.myszkow@sanepid.gov.pl, tel. 34 313 13 05.

 

2. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Myszkowie wyznaczyła Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować poprzez e-mail iod.psse.myszkow@sanepid.gov.pl, poprzez platformę ePUAP lub pisemnie na adres siedziby Administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych.

 

3. Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zadań i obowiązków ustawowych, w szczególności wskazanych w ustawie z dnia 14 marca 1985 roku
o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U. z 2024 r poz. 416) oraz w innych ustawach szczególnych i aktach wykonawczych do nich, związanych z zakresem działalności Państwowej Inspekcji Sanitarnej.

 

4. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w szczególności
art. 6 ust. 1 lit. a, b, c, e, f oraz art. 9 ust. 2 lit. a, b, g, h, i, j RODO.

 

5. Dane osobowe przetwarzane przez Administratora pozyskiwane są od stron i uczestników postępowania, wnioskodawców, petentów, z publicznie dostępnych rejestrów, od innych organów i podmiotów, które na mocy odrębnych przepisów zobowiązane są przekazywać dane Państwowej Inspekcji Sanitarnej. W sytuacji, gdy podanie danych osoby, której dotyczą jest dobrowolne (art. 6 ust. 1 lit. a lub art. 9 ust. 2 lit. a RODO), przetwarzanie tych danych jest warunkiem załatwienia spraw wnoszonych lub zlecanych Administratorowi.

 

6. W ramach przetwarzania danych osobowych Administrator nie stosuje zautomatyzowanego przetwarzania, w tym profilowania (art. 22 ust. 1 i 4 RODO).

 

7. Administrator nie udostępnia i nie ujawnia danych osobowych inaczej niż na podstawie przepisów prawa lub gdy jest to konieczne do realizacji zadań lub usług. W szczególności są to:

 

- dostawcy usług, z których korzysta Administrator celem zapewnienia możliwości wykonywania przez niego zadań, np. dostawcy specjalistycznego oprogramowania, usług teleinformatycznych, operatorzy pocztowi lub podwykonawcy w przypadku Państwa zgody na podzlecenie badania,

- inne strony bądź uczestnicy postępowań, którym na mocy przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego przysługuje wgląd w akta prowadzonego postępowania,

- właściwe organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej, sądy, organy ścigania, organy ochrony prawa i inne organy administracji państwowej, jeżeli na mocy przepisów szczególnych Administrator zobowiązany jest do przekazania im danych osobowych bądź podmioty te uprawnione są do żądania udostępnienia takich danych.

8. Dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie będą przekazywane poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego, chyba, że będzie to wynikać z decyzji właściwego organu.

9. Dane osobowe przetwarzane przez Administratora przechowywane są przez okres zgodny
z kwalifikacją archiwalną wynikającą z Załącznika nr 5 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 roku w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów państwowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67).

10. Każdej osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo do:

 

- dostępu do swoich danych osobowych (art. 15 RODO),

- żądania sprostowania danych (art. 16 RODO),

- żądania usunięcia danych (art. 17 RODO),

- żądania ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO),

- wnioskowania o przeniesienie danych (art. 20 RODO),

- złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (art. 21 RODO),

- cofnięcia zgody na przetwarzanie danych, przy czym nie wpływa to na zgodność
z prawem przetwarzania (art. 7 ust. 3 RODO).

11. Każdej osobie, której dane są przetwarzane, przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów o ochronnie danych osobowych, to jest do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych pod adresem 00-193 Warszawa, ul. Stawki 2.

{"register":{"columns":[]}}