Skargi i wnioski
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 267 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46 )
Przedmiot skargi - w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiot wniosku – w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
- Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.
- Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
- O tym, czy pismo jest skargą, czy wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma.
- Skargi oraz wnioski składa się do organów właściwych, ze względu na przedmiot
SKARGI I WNIOSKI
- Mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą dalekopisu, telefaksu, za pomocą poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
- Skargi i wnioski niezawierające, imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego, pozostawia się bez rozpatrzenia.
- Skargi i wnioski wpływające do urzędu, rejestrowane są w Centralnym Rejestrze Skarg i Wniosków.
- Skargi i wnioski rozpatrywane są przez właściwe merytorycznie działy ze względu na przedmiot skargi.
TERMINY ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW ORAZ TRYB ODWOŁAWCZY - Skargi (wnioski) urząd załatwia bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego załatwiana jest w terminie do 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.
- Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
- Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę.
W przypadku niewskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Nidzicy może podtrzymać swoje stanowisko.
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Przyjęcia obywateli w sprawach skarg i wniosków osobiście:
- Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Nidzicy przyjmuje w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach urzędowania a ponadto w każdy poniedziałek do godziny 1530.
- Skargi i wnioski, zgłoszenia osobiście do protokołu przyjmowane są przez kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych lub osoby wyznaczone codziennie w godzinach urzędowania.
- Skargi i wnioski zgłaszane pisemnie przyjmowane są codziennie przez Sekretariat Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Nidzicy.
Skargi i wnioski pisemne należy kierować na poniższy adres:
POWIATOWA STACJA SANITARNO – EPIDEMIOLOGICZNA
W NIDZICY
UL. Żeromskiego 8
13-100 Nidzica
e-mail: psse.nidzica@sanepid.gov.pl
Materiały
Klauzula informacyjna - skargiKlauzula_-_skargi,_wnioski_PSSE_Nidzica.pdf 0.04MB
- Pierwsza publikacja:
- 26.10.2020 13:31 Grzegorz Misztal
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Grzegorz Misztal
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 5.0 | 03.03.2023 09:51 Grzegorz Misztal |
Skargi i wnioski | 4.0 | 07.06.2022 13:02 Grzegorz Misztal |
Skargi i wnioski | 3.0 | 07.06.2022 13:02 Grzegorz Misztal |
Skargi i wnioski | 2.0 | 26.10.2020 13:45 Grzegorz Misztal |
Skargi i wnioski | 1.0 | 26.10.2020 13:31 Grzegorz Misztal |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP