W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

PODSTAWA PRAWNA

 

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 267 z późn. zm.) 
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46 ) 
     

 

Przedmiot skargi  - w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, w związku z  wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiot wniosku – w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

 

  1. Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.
  2. Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
  3. O tym, czy pismo jest skargą, czy wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma.
  4. Skargi oraz wnioski składa się do organów właściwych, ze względu na przedmiot

 


SKARGI I WNIOSKI

 

  • Mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą dalekopisu, telefaksu, za pomocą poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
  • Skargi i wnioski niezawierające, imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego, pozostawia się bez rozpatrzenia.
  • Skargi i wnioski wpływające do urzędu, rejestrowane są w Centralnym Rejestrze Skarg i Wniosków.
  • Skargi i wnioski rozpatrywane są przez właściwe merytorycznie działy ze względu na przedmiot skargi.

    TERMINY ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW ORAZ TRYB ODWOŁAWCZY 
  • Skargi (wnioski) urząd załatwia bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego załatwiana jest w terminie do 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.
  • Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
  • Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę.

 

W przypadku niewskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Nidzicy  może podtrzymać swoje stanowisko.

 

Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.

 

 Przyjęcia obywateli w sprawach skarg i wniosków osobiście:

 

  1. Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Nidzicy przyjmuje w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach urzędowania a ponadto w każdy poniedziałek do godziny 1530.
  2. Skargi i wnioski, zgłoszenia osobiście do protokołu przyjmowane są przez kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych lub osoby wyznaczone  codziennie w godzinach urzędowania.
  3. Skargi i wnioski zgłaszane pisemnie przyjmowane są codziennie przez Sekretariat Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Nidzicy.

     Skargi i wnioski pisemne należy kierować na poniższy adres:

POWIATOWA STACJA SANITARNO – EPIDEMIOLOGICZNA
W NIDZICY
UL. Żeromskiego 8
13-100 Nidzica
e-mail: psse.nidzica@sanepid.gov.pl

Materiały

Klauzula informacyjna - skargi
Klauzula​_-​_skargi,​_wnioski​_PSSE​_Nidzica.pdf 0.04MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
26.10.2020 13:31 Grzegorz Misztal
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Grzegorz Misztal
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 5.0 03.03.2023 09:51 Grzegorz Misztal
Skargi i wnioski 4.0 07.06.2022 13:02 Grzegorz Misztal
Skargi i wnioski 3.0 07.06.2022 13:02 Grzegorz Misztal
Skargi i wnioski 2.0 26.10.2020 13:45 Grzegorz Misztal
Skargi i wnioski 1.0 26.10.2020 13:31 Grzegorz Misztal

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}