W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Statut

Załącznik do Zarządzenia  Nr 251 Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia 3 września 2020 r.     

 STATUT

POWIATOWEJ  STACJI  SANITARNO-EPIDEMIOLOGICZNEJ W  NIDZICY

 

§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Nidzicy, zwana dalej „Powiatową Stacją”, działa na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, niniejszego statutu oraz regulaminu organizacyjnego Powiatowej Stacji.

§ 2.1 Powiatowa Stacja jest jednostką budżetową, będącą podmiotem leczniczym, finansowanym z budżetu państwa.

2.Uprawnienia podmiotu tworzącego, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 295 z późn. zm.), posiada Wojewoda Warmińsko-Mazurski.

§ 3.1. Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Nidzica.

2.Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat nidzicki.

§ 4. Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych trzeciego stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.

§ 5Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Nidzicy, który jest jednocześnie Dyrektorem Powiatowej Stacji.

§ 6.1. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nidzicy, w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:

  1. higieny środowiska;
  2. higieny pracy w zakładach pracy;
  3. higieny procesów nauczania i wychowania;
  4. higieny wypoczynku i rekreacji;
  5. zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku;
  6. higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne - w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych  i zawodowych.

2. Zadania, o których mowa w ust. 1, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:

  1. prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych i innych czynności wynikających z zadań realizowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nidzicy;
  2. opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
  3. działalność przeciwepidemiczną;
  4. opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
  5. przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
  6. przygotowywanie i składanie projektów wniosków o ukaranie do sądów rejonowych;
  7. przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym, według odrębnych przepisów;
  8. inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i sprawowanie nadzoru nad działalnością na rzecz oświaty zdrowotnej, promocji zdrowia oraz szkoleń;
  9. sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
  10. sprawowanie nadzoru nad obrotem substancjami i preparatami chemicznymi, produktami biobójczymi i innymi substancjami mogącymi Stanowic zagrożenia dla zdrowia i życia ludzi,
  11. prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i przygotowanie w tych sprawach projektów decyzji administracyjnych;
  12. prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
  13. sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
  14. sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska, obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
  15. sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków;
  16. sprawowanie nadzoru nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w środkach transportu komunikacji publicznej;
  17. prowadzenie spraw związanych ze statystyka publiczną;
  18. opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
  19. współprace z instytucjami rządowymi i samorządowymi, innymi organami nadzoru sanitarnego krajowymi oraz innych państw (zwłaszcza UE), innymi instytucjami i organizacjami krajowymi i międzynarodowymi;
  20. prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych;

§ 7.1. Powiatowa Stacja może pozyskiwać środki finansowe z tytułu sprzedaży usług zleconych w szczególności w zakresie:

  • badań laboratoryjnych, badań i pomiarów środowiskowych oraz innych czynności dotyczących oceny jakości zdrowotnej i bezpieczeństwa zdrowotnego;
  • prowadzenia szkoleń i egzaminów oraz wykonywania ocen zdrowotnych.

2. Środki pochodzące z wykonywanych przez Powiatową Stację usług, o których mowa w ust. 1 stanowią dochody budżetu państwa.

§ 8.1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

  1. Oddział Ekonomiczno-Administracyjny;
  2. Oddział Nadzoru;
  3. Stanowisko Pracy do Spraw Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej;                                                                                                                                     
  4. Stanowisko Pracy Głównego Księgowego;
  5. Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;
  6. Stanowisko Pracy do Spraw Jakości;
  7. Stanowisko Pracy Inspektora Ochrony Danych.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin organizacyjny Powiatowej Stacji nadawany przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nidzicy.

{"register":{"columns":[]}}