W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

PRZYJMOWANIE SKARG I WNIOSKÓW

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735 ze zm.), rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).

Przyjmowanie obywateli w spawie skarg i wniosków:

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Nowej Soli przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w dniach urzędowania: w godz. 7.00-15.00

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony  własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby.

UWAGA: Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.

Skargi i wnioski muszą zawierać:

a) imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego,

b) adres wnoszącego.

UWAGA: Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Skargi i wnioski mogą być wnoszone w następującej formie:

pisemnie,

telegraficznie,

za pomocą dalekopisu,

telefaxem,

pocztą elektroniczną,

ustnie do protokołu.

Terminy załatwiania skarg i wniosków:

Skargi (wnioski) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Nowej Soli załatwia bez będnej zwłoki, jednak gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego lub badania akt – załatwiana jest w terminie miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.

Tryb odwoławczy:

Organem sprawującym nadzór nad Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Nowej Soli właściwym do rozpatrzenia skarg na jego działalność jest Lubuski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny, adres: ul. Mickiewicza 12b, 66-400 Gorzów Wlkp.

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
23.05.2024 10:24 Mateusz Bodak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
PSSE w Nowej Soli
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 1.0 23.05.2024 10:24 Mateusz Bodak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}